جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

نمکی: تعداد بیماران کرونایی کم می‌شود

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 744726
تا آخرین لحظه به هیچ شهروند ایرانی نخواهیم گفت تخت خالی نداریم اما مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر رعایت کنند.
نمکی: تعداد بیماران کرونایی کم می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سعید نمکی در جمع خبرنگاران در استانداری کرمانشاه با اشاره به حضور در استان کرمانشاه به دلیل گرامیداشت سالروز زلزله و افتتاح پروژه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: در این دوران سخت کرونا با وجود تحریم‌های ظالمانه بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی ده‌ها خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال بیشترین افتتاح در حوزه نظام سلامت را داشتیم عنوان کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری طرح جدید خود را برای مدیریت کرونا که بر پایه محله محور و خانواده محور بودن است را آغاز می‌کنیم و استان کرمانشاه یکی از استان‌های در توفیق در اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت بود.

نمکی گفت: در هر خانواده یک سفیر سلامت که بانوی خانواده است خواهیم داشت که مشارکت گسترده زنان را در عرصه نظام سلامت داشته باشیم و به زودی ۲۰ میلیون سفیر سلامت در بین بانوان مملکت خواهیم داشت.

وی افزود: در بیماریابی زودرس، اغنا، آموزش همگانی و آموزش همگانی در رابطه با فاصله گذاری اجتماعی درست و پرهیز از رفتارهای نامناسب برای پیشگیری از ابتلا به بیماری و افزایش تست‌ها که از ۲۵ هزار به ۴۰ هزار و با ورود تست‌های سریع در هفته‌های آینده به روزانه ۱۰۰ هزار مورد خواهیم رساند در دستور کار قرار دارد.

نمکی با اشاره به اینکه این حرکت بزرگ در سطح ملی و با کمک بسیج و از  امروز در استان کرمانشاه آغاز شده است گفت: این طرح برای قرنطینه خانگی و قرنطینه در مکان‌های تعبیه شده برای افراد بی‌بضاعت و حمایت‌ در طول دوران قرنطینه و کاهش مرگ و میرها و بستری‌ها و افزایش موارد شناسایی شده اجرا می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: اگر از روزهای گذشته و آینده مواردی از افزایش مبتلایان گزارش شود نشان از بیماریابی مستمر و فعال است و تردید ندارم در ماه‌های آینده شاهد کاهش قابل توجهی در خیز بیماری و موارد مثبت بیماری و بستری خواهیم داشت.

نمکی بیان کرد: یکی از برنامه‌های جدی طرح غربالگری عمومی اغنای افکار عمومی و افزایش آگاهی عمومی است.

وی گفت: هر چقدر فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر رعایت شود به طور یقین با کاهش موارد ابتلا و بستری و مرگ و میرهای مواجه خواهیم شد.

نمکی گفت: در رابطه با اکسیژن ساز در ماه‌های گذشته مشکلات بسیاری داشتیم و بار سنگین بیماری، مصرف بالای اکسیژن برای بیماران مشکل اساسی بود و بیماران بستری در خارج از آی‌سی‌یو در دقیقه ۱۲ لیتر اکسیژن و بیماران در آی‌سی‌یو ۲۴ تا ۳۲ لیتر اکسیژن در دقیقه نیاز داشتند و مصرف بالای اکسیژن با ظرفیت‌های موجود در کشور قابل مقایسه نبود. 

وی افزود: همکاران در طول چند ماه گذشته شبانه روز تلاش کردند و خوشبختانه امروز مشکل کمبود اکسیژن در استان‌ها رفع شده و به طور معدود مشکلاتی وجود دارد اما نهایتا در دو هفته آینده مشکل کمبود اکسیژن کاملا رفع می‌شود.

نمکی بیان کرد: مردم نباید با تصور اینکه کمبود اکسیژن و تخت نداریم خود را گرفتار کنند اما تا آخرین لحظه به هیچ شهروند ایرانی نخواهیم گفت که تخت خالی نداریم و محکم ایستاده‌ایم و به این تعهد خود وفادار هستیم اما از مردم می‌خواهیم رعایت حال همکاران ما را داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی همه مردن تعداد کم میشود
Iran, Islamic Republic of
...