جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تحریم‌های جدید آمریکا علیه اشخاص و نهادهای ایرانی

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 744679
خبرگزاری رویترز به نقل از چند مقام آگاه اعلام کرد که ایالات متحده هفته آینده تعدادی از افراد و نهادهای ایرانی را به بهانه سرکوب تظاهرات سال گذشته (آبان ۹۸) در ایران تحریم خواهد کرد.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سه منبع آگاه در دولت ایالات متحده روز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفتند که انتظار می‌رود دولت این کشور به زودی و طی هفته آینده افراد و نهادهای ایرانی را به دلیل دست داشتن در سرکوب ادعایی اعتراض‌های آبان ۹۸ در ایران تحریم کنند.

این مقامات آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفتند که این تحریم‌ها در نخستین سالروز اعتراض‌های آبان ۹۸ اعلام می‌شود.

یک مقام آگاه نیز گفت که این تحریم‌ها شامل چندین شخصیت حقیقی و حقوقی خواهد شد.

لازم به ذکر است که هم وزارت امور خارجه آمریکا و هم هیأت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تاکنون به درخواست‌ها برای اظهارنظر در مورد تحریم‌های احتمالی هفته آینده پاسخی نداده‌اند.

این سه منبع آگاه همچنین می‌گویند این تحریم‌های جدید که ماههاست در دست بررسی است، تازه‌ترین مجموعه از تحریم‌های تحمیلی ایالات متحده علیه ایران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ است.

ترامپ دو سال پیش و در پی خروج از توافق هسته‌ای گروه ۱+ ۵ با ایران- موسوم به برجام- بار دیگر تحریم‌های سنگین اقتصادی ایالات متحده علیه تهران را بار دیگر برقرار کرد تا از این رهگذر و با خیال خام کشاندن تهران به پای میز مذاکره، برنامه هسته‌ای و توسعه موشک‌های بالستیک ایران و همچنین حمایت از نیروهای نیابتی آن در منطقه را محدود نماید.

همچنین یکی از این منابع آگاه مدعی شد که واشنگتن فهرستی از این افراد و نهادهای ایرانی تهیه کرده است؛ در حالی که یک مقام آگاه دیگر می‌گوید افراد مورد هدف برخی از مقامات حکومتی و امنیتی ایران هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *