جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اروپا منتظر مذاکره با آمریکا درباره ایران است

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب: 744648
وزیر امور خارجه آلمان از لزوم پایان اختلافات آلمان و آمریکا در خصوص ایران و رسیدن به یک رویکرد مشترک در قبال تهران خبر داد.
اروپا منتظر مذاکره با آمریکا درباره ایران است
به گزارش جهان نيوز، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز در مصاحبه با رادیو دویچلند فونک، با اشاره به اختلافات میان اروپا و آمریکا در مسائل مختلف بویژه ایران گفت: منتظر مذاکره با واشنگتن در خصوص ایران هستیم. 

وزیر خارجه آلمان هشدار داد که اختلاف نظر آمریکا و اروپا بر سر ایران و برجام باید تمام شود وگرنه مذاکرات و تلاش‌ها به جایی نمی‌رسد.

هایکو ماس در این مصاحبه‌ای رادیویی درباره همکاری با جو بایدن و دولت بعدی آمریکا درباره ایران گفت: وقتی آمریکا سیاست فشار حداکثری را در پیش گرفته و ما رویکرد مذاکره را در نظر داریم، رسیدن به نتیجه بسیار دشوار است. ما باید دوباره به سمت هم برگردیم. با روی کار آمدن دولت جو بایدن قطعا این بحث در آمریکا پیش می‌آید که آیا باید به توافق موجود برگردند یا احتمالا توافقی گسترده‌تر را در نظر بگیرند.

ماس در ادامه عنوان داشت که اروپا آماده صحبت درباره این موضوع است و هشدار داد که اگر اروپا و آمریکا دو استراتژی کاملا متفاوت در پیش بگیرند، در مقابل ایران -چه از نظر قابلیت هسته‌ای و چه نقش منطقه‌ای- به جایی نخواهند رسید.

وزیر خارجه آلمان گفت آمریکایی‌ها معتقدند که توافق فعلی بیش از حد بر موضوع هسته‌ای تمرکز دارد و برنامه موشکی ایران و نقش جمهوری اسلامی در منطقه را نادیده می‌گیرد.

 ماس  در مصاحبه‌اش هشدار داده که هرگونه پیشنهاد خارج از برجام برای جلب رضایت آمریکا بدون دخیل کردن ایران نتیجه‌ای نخواهد داشت.
برچسب ها: اروپا آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *