پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کلمه بازنده را جستجو کنی، ترامپ ظاهر می‌شود

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۳
کد مطلب: 744550
رسانه های عربی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در صدر اخبار خود قرار دادند و واکنش های متفاوتی را در این زمینه اتخاذ کردند.
کلمه بازنده را جستجو کنی، ترامپ ظاهر می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، رسانه های جهان عرب که تا پیش از انتخابات آمریکا روی پیروزی ترامپ سرمایه گذاری کرده بودند نسبت به شکست او واکنشی نشان ندادند و وانمود کردند بگویند همان ارتباط را با جو بایدن ادامه خواهند داد.

تارنمای لبنان ۲۴ دراین باره نوشت که انتخاب بایدن تاثیری بر وضعیت تحریم ها علیه لبنان و سوریه نخواهد داشت چرا که هر دوی این تحریم ها حمایت دموکرات ها را هم داشته است.

تارنمای النشره لبنان هم اعلام کرد: حمایت ترامپ از نتانیاهو برای او رای آور نبود بلکه باعث ترغیب یهودیان به حمایت از بایدن شد.

موضوع نگرانی بن سلمان از انتخاب ترامپ نیز تیتر اصلی شبکه المیادین بود که به آن پرداخت. المیادین نوشت: بن سلمان از انتخاب بایدن باید بسیار نگران است.

روزنامه سعودی الریاض تنها به این نکته بسنده کرد که جو بایدن رئیس جمهور چهل و ششم ایالات متحده آمریکا شد.

شبکه الجزیره در گزارشی با عنوان «بایدن آقای کاخ سفید و ترامپ: من برنده هستم» به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که ترامپ چگونه می تواند انتقال قدرت به بایدن را پیچیده کند.

این شبکه همچنین اعلام کرد: پیروزی بایدن چه تاثیری بر روابط آمریکا و ترکیه دارد؟

روزنامه سعودی عکاظ نوشت: منطقه در حال انتظار است و آماده می‌شود. پس از پیروزی بایدن چه پیش خواهد آمد. این روزنامه همچنین افزود: چه کسی ترامپ را به شکست متقاعد خواهد کرد؟

روزنامه کویتی القبس نیز در تیترهایی نوشت: در توئیتر کلمه بازنده را جستجو کنی، ترامپ ظاهر می‌شود. ترامپ در خفا شکست خود را انکار نمی‌کند و علناً ادعا می‌کند که پیروز شده است.

این روزنامه همچنین اعلام کرد: منافع بر روابط واشنگتن با خلیج فارس حاکم است.

روزنامه الشرق قطر هم در تیتری اعلام کرد: بنظر می رسد قطری ها به دلیل تحریم توسط عربستان سعودی تنها کشور عربی حوزه خلیج فارس هستند که از آمدن بایدن خوشحالند.

اسکای نیوز نوشت: بایدن در روز نخست ریاست جمهوری خود، ممکن است هشت سیاست را تغییر دهد که چهارمین مورد مربوط به کشورهای اسلامی و آفریقایی است.
این رسانه همچنین نوشت: انتخاب بایدن، حیوان اهلی را که چند سال از کاخ سفید دور بود به آن بازمی گرداند.

روزنامه اماراتی البیان نیز نوشت: پیروزی بایدن، آرزوهای درخواست کنندگان پناهندگی به ایجاد تغییر در سیاست را تقویت کرد.

الخلیج بحرین اعلام کرد: پادشاه انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا را تبریک گفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *