کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارنامه سیاه و استعماری بایدن +جزئیات

18 آبان 1399 ساعت 18:33

بررسی کارنامه سیاه جو بایدن در عرصه سیاست خارجی آمریکا نشان می دهد که وی نیز مانند دیگر رؤسای جمهور این کشور، به دنبال اجرای اهداف استعمارگرایانه واشنگتن است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، ممکن است نتایج غیر نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیشتازی جو بایدن در این انتخابات در سایه استقبال سران کشورهای جهان از بایدن، این تصور را به وجود آورد که وی حامل سیاست‌های جدیدی برای آمریکا و پرونده‌های مهم جهان بوده و قصد تغییر خط مشی خارجی واشنگتن را دارد.

این تصور در حالی برای برخی افراد به وجود آمده است که جو بایدن یک سیاستمدار تازه کار و نوپا در آمریکا به شمار نمی‌رود و کارنامه مشخصی در این عرصه دارد به طوری که بررسی این کارنامه، نشان می‌دهد که خط مشی آمریکا در عرصه سیاست خارجی این کشور یکی است و تنها افراد در رأس قدرت تغییر می‌کنند.

اینکه ممکن است بایدنِ دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود باعث نخواهد شد که آمریکا از مواضع قلدرمآبانه و استعمارگرایانه خود در قبال دیگر کشورها کوتاه آمده و یا عقب نشینی کند.

در ادامه به کارنامه سیاسی جو بایدن می‌پردازیم:

بایدن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا فعالیت می‌کرد. جالب است بدانیم که در دوره معاونت وی چه جنایاتی توسط آمریکا علیه کشورهای جهان رخ داده است:

در این دوره،
ـ یمن دست کم ۳۵ بار
- لیبی ۴۹۶ بار
- پاکستان ۳ بار
- سومالی ۱۴ بار
- عراق ۱۲ هزار و ۹۵ بار
- افغانستان هزار و ۳۳۷ بار
- سوریه ۱۲ هزار و ۱۹۲ بار بمباران شده اند.


اوباما و معاونش بایدن، عاملان اصلی پروژه به راه انداختن جنگ جهانی علیه سوریه به شمار می‌روند.

شخص بایدن، مبدع پروژه تجزیه عراق و چند تکه کردن این کشور محسوب می‌شود.

زمانی که سردار حاج قاسم سلیمانی به دست دونالد ترامپِ قاتل و باند وی به شهادت رسید، بایدن با وقاحت تمام مدعی شد که سردار سلیمانی مستحق کشته شدن بوده است!

با وجود تمام این جنایات و کارنامه سیاه دوره معاونت بایدن، بازهم کسانی هستند که فکر کنند، بایدن قرار است در سیاست خارجی آمریکا تغییری به وجود آورد.


کد مطلب: 744537

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/744537/کارنامه-سیاه-استعماری-بایدن-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com