چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۱۰۰

ابتکار: برجام ایده‌آل نبود اما منفعت داشت/ پسرم با همسر و فرزندش رفته آمریکا درس بخواند

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب: 744423
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برجام منفعت های بسیاری داشته، البته ایده‌آل نبود ولی براساس هوشمندی مذاکره کنندگان صورت گرفت.
ابتکار: پسرم با همسرش رفته آمریکا درس بخواند!
به گزارش جهان نيوز، به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا نشست « بازخوانی حرکت دانشجویی تسخیر لانه جاسوسی» با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و از اعضای تشکیلات دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر سفارت آمریکا به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش فارس، ابتکار در ابتدای این نشست گفت: 13 آبان نه فقط برای ایران و ما، بلکه معادلات بسیاری از کشورهای دنیا معادلات را تحت تاثیر قرار می دهد، یعنی اتفاقی است که به تاریخ نپیوسته و تاثیرات خود را دارد، مثلا ترامپ دیوانه که پایان کارش است، بارها از این موضوع به عنوان موضوعی که ناراحت شان کرده نام برده و این اقدام را دلیلی برای دشمنی با ایران می داند.

وی ادامه داد: برای بررسی تسخیر لانه جاسوسی باید به شرایط سال 57 برگردیم، در آن اوضاع قانون اساسی نداشتیم، دولت موقت و شورای انقلاب سرکار بودند. هیچ کدام از ساختارهای رسمی حاکمیت همچون مجلس و دولت هنوز شکل نگرفته بود و تمام نظامات اطلاعاتی و امنیتی کشور در یک شرایط بسیار متزلزلی به سر می‌برد.

ابتکار اضافه کرد: اینجا دانشجویان تصمیم گرفتند یک هوشیاری در برابر تحرکات آمریکا داشته باشند و در این خصوص جلساتی هم گذاشتند، این جمع بندی بود که توطئه هایی عیله انقلاب در حال شکل گیری است، ورود شاه به آمریکا هم باعث شد دانشجویان فکر کنند یک جریاناتی زیر پوستی برای براندازی و ناکام گذاشتن انقلاب در جریان باشد. این مسئله با بیانات امام(ره) همراه شد که گفتند دانشجویان و طلاب مبارزات خودشان با آمریکا ادامه دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: دانشجویان از چند گروه دور هم جمع شدند، نشست هایی گذاشتند و به این جمع بندی رسیدند که برای چند ساعت سفارت آمریکا اشغال شود که البته آقای احمدی نژاد و سیدزاده از دانشجویانی بودند که مخالف این کار بودند.

وی افزود: در نهایت تعداد کمی از دانشجویان با این نیت که بتوانند با هر اقدامی جلوی تحرکات علیه انقلاب را بگیرند از دیوار سفارت بالا می روند ولی جریان نفاق و سلطنت طلب‌ها سعی کردند از تسخیر کنندگان سفارت به عنوان بالاروندگان از دیوار سفارت نام ببرند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به تحریف هایی که درباره تسخیر سفارت شکل گرفت، گفت: ما می دیدیم که در آن زمان چقدر تحریف صورت می‌گیرد، تلاش بر این بود جریان دانشجویی را به گونه دیگری نشان دهند، اصرار داشتند بگویند دانشجویان مسلح  هستند در صورتی که اینگونه نبود، یا می گفتند این ها دانشجویان حکومتی هستند.

ابتکار یادآور شد: مطالب مربوط به انقلاب دوم به سرعت در حال تحریف بود و متاسفانه جریانات داخلی هم آنچنان به این موضوع نمی پرداختند، الان هم می بینیم یک جریان داخلی پیشنهاد محاکمه دانشجویان پیرو خط امام را می دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: دانشجویان از ابتدا سازماندهی خوبی داشتند و به خوبی موضوع را اداره کردند، البته پیش بینی دانشجویان این بود که دو تا سه روز در سفارت باشند ولی بعد امام(ره) این کار را تائید کردند و بعد هم ایشان تصمیم گرفتند که دانشجویان چگونه عمل کنند و بعد هم شاهد یک موج عظیمی از حمایت های مردمی بودیم و از شهرهای مختلف شاهد حضور مردم در مقابل سفارت بودیم.

وی گفت: تسخیر سفارت امریکا جریان عظیمی بود اما حمله به سفارتخانه‌های انگلیس و عربستان اقدامی غلط و نابجا بود چون زمانی این اتفاقات افتاد که نظامات حاکمیتی مستقر بودند و شرایط باثباتی داشتیم و ساختارهای کشور شکل گرفته بود.

ابتکار تصریح کرد: هیچ کدام از دانشجویان خط امام را پیدا نمی کنید که بگوید من از این کار پشیمان هستم، ممکن است بگویند باید برخی آسیب ها نبود یا خیلی این اقدام زمان نمی برد ولی پشیمان نیستند.

ابتکار ادامه داد: انجمن های اسلامی دانشجویان ( دفتر تحکیم) آن زمان به عنوان اتحادیه شکل گرفت و یک شورای مرکزی از دانشگاه های تهران حضور داشتند و بعد هم از دانشگاه های شهرهای دیگر هم اضافه شدند، برای حضور در این جمع دانشجویان اولا مسلمان بودند و بعد پیرو خط امام.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در آن زمان برخی گفتند یک بیانیه بدهیم، اما در نهایت تصمیم جمع بر این شد که تسخیر سفارت انجام شود، آقایان احمدی نژاد و سیدنژاد به شدت مخالف بودند و وقتی دیدند قرار است چنین کاری را انجام بدهیم گفتند ما می رویم به دولت می گوییم.

وی درباره سوال یکی از دانشجویان اظهار داشت: دیدگاه ها امروز به تبع موقعیت ها تفاوت کرده است. نمی توانیم بگویم سال 58 دانشجویان خیلی اهل محاسبه بودند اما اقدام دانشجویان را امام تائید کرد و یقینا این جریان تحولات را تحت تاثیر قرار داد.

ابتکار اضافه کرد: برخی ها می گویند عراق به دلیل تسخیر سفارت، به ایران حمله کرد در صورتی که عراق از قبل هم آماده بود و اسناد آن در سفارت هم وجود داشت.

وی گفت: خبرنگاران خارجی در زمان تسخیر با ما مصاحبه می کردند اما بعد فهمیدیم که دارند تحریف می کنند به همین دلیل ما هم تدابیری اندیشیدیم. مثلا 50 آمریکایی به عنوان میهمان دعوت شدند تا بیایند از نزدیک وضعیت را ببینند و بروند بگویند واقعیت چه بود.

در ادامه یکی از دانشجویان از ابتکار پرسید که شما گفتید از روز سوم بعد از تسخیر به جمع دانشجویان اضافه شدید، آیا اگر بحث حمایت امام و مردم در آن زمان اتفاق نیفتاده بود باز هم این اقدام را انجام می دادید؟

ابتکار در پاسخ به این سوال گفت: این بستگی به میزان اعتماد و شناختی داشت که از بچه ها داشتم ولی فکر نمی کنم تغییری در تصمیم من ایجاد می شود در هر صورت اقدام پر خطری بود، من با خانواده مشورت کردم، آنها هم در نهایت پذیرفتند.

در ادامه یکی از دانشجویان از ابتکار پرسید چرا شما در سال 58 معتقد به تسخیر سفارت بودید ولی الان از بحث مذاکره حمایت می کنید؟

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ گفت: این شرایط زمانه است، یعنی هر زمان باید یک تدبیری داشته باشید، یعنی باید ببینی الان امنیت کشور با چه روشی تامین می شود. برجام اثبات کرد دنیا متوجه شود ایران جنگ طلب نیست و اگر راهی هست تا منافع ایران تامین شود گفت وگو خواهد کرد و بعد یک اتفاق شفاف و روشنی افتاد و یک سری تهدیدها را کم کرد. 

وی گفت: ایران جایی که لازم باشد، می جنگد، جایی که لازم باشد، دفاع می کند و جایی هم که لازم باشد مذاکره می کند. 

ابتکار با اشاره توسعه صنعت هسته‌ای و نظامی در دولت‌های سازندگی و اصلاحات گفت: ما یک زمان می بینیم به سرزمین های ما تعرض می شود و نیاز است سردار شجاع مانند سردار سلیمانی باشد و از ایران و از اسلام دفاع کند، باید ببنیم در شرایط مختلف چگونه باید عمل کنیم اما ما نباید کلیشه ای فکر کنیم باید ببینیم در زمان های مختلف چه باید کرد. اگر ما برجام را نداشتیم امروز نمی توانستیم یک اجماع علیه آمریکا ایجاد کنیم. ما باید جامع تر ببنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: آمریکاست که شیطنت و عهدشکنی می‌کند وگرنه ما سر پیمان بودیم، هنوز هم آن میز مذاکره وجود دارد اما یک سری شروط و الزمات وجود دارد.

در ادامه این نشست یکی از دانشجویان درباره حضور فرزند ابتکار در آمریکا و اینکه چگونه توانسته گرین کارت بگیرد، پرسید.

ابتکار در پاسخ به این سوال گفت: در این رابطه هم شاهد موارد تحریف و نفرت فراکنی هستیم وگرنه سالانه هزار دانشجو می روند، درس می خوانند و برمی گردند، پسر من از طریق ویزای دانشجویی رفته، بعد هم به ایران بازخواهد گشت. ما می بینیم کسی مثل مسیح علینژاد هر روز یک دروغی در این باره می گوید. 

وی خاطرنشان کرد: برجام منفعت های بسیاری داشته، یکی اینکه غیر آمریکا همه کشورها سر این توافق ایستادند، یکی اینکه از تحریم تسلیحاتی درآمدیم، برجام از جنبه سیاسی منافع خیلی زیادی برای ما داشت و این توافق باعث شد دست برتر را داشته باشیم که بگوییم ما جنگ طلب نیستیم، در همان فاصله کوتاهی که برجام عملیاتی شد ما دستارودهای خوبی داشتیم، البته برجام ایده آل نبود اما براساس هوشمندی مذاکره کنندگان صورت گرفت. شاید اگر عده ای برخی از مسائل را امنیتی نمی کردند ما با مذاکره می توانستیم از اقتدار کشور دفاع کنیم.

یکی از دانشجویان در ادامه گفت که یکی از دستاوردهای مهم برجام این بود که نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست، من دوست داشتم ترامپ بماند چون واقعیت  های آمریکا را بدون روتوش نشان می داد. امیدواریم خدا از شر بایدن هم ما را حفظ کند.

ابتکار گفت: چرا ما کاری کردیم که حتی وقتی می خواهیم با چین کار کنیم می‌گویند FATF و پالرمو ندارید، مگر ما به دنبال اقتصاد درون زا و بیرونزا نیستیم؟ 

وی با بیان اینکه ترامپ ضد ایرانی ترین رئیس جمهور آمریکا بود، اضافه کرد: بایدن از ابتدا گفته به تمام معاهدات بین المللی از جمله برجام برمی گردم، این خیلی با برخوردی که ترامپ دارد و پیمان شکنی کرد، تفاوت دارد. چرا ما نباید از این فرصت برای کشور استفاده کنیم؟

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هیچکس ذوق زده نمی شود که بایدن آمده، ولی اینکه قاتل سردار سلیمانی شکست بخورد مهم است و اگر بایدن رئیس جمهور بود در آن موقع، معلوم نبود چنین دستوری بدهد.

وی گفت: باید واقعیت ها در نظر بگیریم، مردم آمریکا بین بد و بدتر بایدن را انتخاب کردند ما باید از این فرصت شکافی که در آمریکا به وجود آمده استفاده کنیم و خرابکاری های ترامپ را ترمیم کنیم تا بتوانیم در صحنه بین الملل کار کنیم.

ابتکار درباره این سوال که چرا با توجه به اینکه شما در تسخیر سفارت حضور داشتید به فرزند شما برای حضور در آمریکا ویزا داده اند، گفت: قبلا هم گفتم که او با ویزای دانشجویی رفته، با خانم و فرزندش هم رفته که درسش را بخواند، او که جزو تسخیر کننده ها نبوده و مادرش جزو تسخیر کننده های سفارت است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
که چند سال دیگه برگرده و ..........
شاکی
Iran, Islamic Republic of
دولت امریکا باید تمام آقازاده ها و خانم زاده های ایرانی را اخراج کند.
Iran, Islamic Republic of
اخه که چه شود اگه این اتفاق بیفته
Iran, Islamic Republic of
فردا پس فرداس برگرده!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
سیدمحمدحسین
Iran, Islamic Republic of
ببخشید این دو نفر برای چه تخصصی رفته اند بگیرند که در مملکت خودمون نیست؟ ضمنا خانم ابتکار هزینه تحصیل آقازادتون را با این وضعیت تحریم بفرمائید چطوری ارسال می کنید؟؟؟
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
به این مطالب کاری نداشته باشیم. فقط حقد و کینه ایشان به احمدی نژاد روزافزون است.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
خدا هر دوتان در در سرای محشر با هم محشور کند !!!!
Iran, Islamic Republic of
اینا هیچ اعتقادی به اونجا ندارند.....!!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
محمد
Iran, Islamic Republic of
برادر مگه فرزند من وشماست ایشان حتما بورسیه گرفتن .
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
انگلا مرکل صدر اعظم آلمان از برجام بعنوان اهرم فشار بر ایران یاد کرده است.
Iran, Islamic Republic of
بایدن هم از این اهرم فشار نخواهند گذشت
Iran, Islamic Republic of
خانم ابتکار .... جواب خدا را چطور میخواهید بدهید!!!
مرگ بر امریکا
Iran, Islamic Republic of
فرزندان علی لاریجانی و محمد خاتمی هم در امریکا هستند.؟!
Iran, Islamic Republic of
....
...
Iran, Islamic Republic of
منم الکی از دیوار سفارت رفتم بالا !!!! الکی !!!
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
خوبه برای مردم که منفعت نداشت برای پسر شما داشته .
شما که رفتی سفارت امریکا را اشغال کردی ازت بعیده بزاری پسرت بره امریکا درس بخونه ؟
پس ان زمان اشغال سفارت برای شما نون و اب داشته ؟
Canada
رفته آمریکا هم درس بخونه و هم بنزین بفرسته !!!!!
Iran, Islamic Republic of
تو توانش رو نداری زور میگی /خوب تونسته و رفته تو چی؟
سوال
Iran, Islamic Republic of
با دلار 30 هزار تومانی هزینه تحصیل فرزندشون را چگونه تامین می کنند ؟!
Iran, Islamic Republic of
بازنشسته کنین.
احمدی
Iran, Islamic Republic of
این درس تموم نمیشه
شاعر
Iran, Islamic Republic of
برجامو پله کردند / ملتو ذله کردند
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که اصلاح طلبا سرکار هستن این درس خوندن تموم نمیشه!!
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
امریکا دیروز شیطان بزرگ بود حالا خوب شد ؟!
Iran, Islamic Republic of
برای همین از دیوار سفارت رفتی بالا ؟!!!.
Iran, Islamic Republic of
سوالهای اساسی:
چطور تو این بلبشو بازار سیاسی تونستند برن آمریکا؟!!
می دونید بلیط تهران آمریکا الان چند؟!
از کدوم کانال تونستند برن؟!
این آقازاده ها شهروند امریکا شده اند یا نه؟!!!!÷
Iran, Islamic Republic of
فک کنم بنزین ما خوب نیست رفتند از اونجا بنزین بیارن!!
چه رشته ای بسلامتی می خونند؟!!
Iran, Islamic Republic of
با امور شخصی مردم کاری نداشته باش
Iran, Islamic Republic of
امور شخصی ؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
تا مادامی که پستی دارن که دستمزدش از بیت المال که حاصل دسترنج من و شما و ملته، زندگی شون خیلی خصوصی خصوصی هم نیست ...
Iran, Islamic Republic of
رشته بنزین پاک و بدون سرب.
Iran, Islamic Republic of
کم کم اعترافات شروع میشه احسنت به خانم ابتکار
Iran, Islamic Republic of
دقیقا مثه مهدی هاشمی که در موقع جوابگویی و حساب و کتاب رفته انگلیس به امورات دانشگاه پدر برسند!!!؟؟؟
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
عجب!پس رفتن درس بخونن..اونم آمریکا؟!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خانم دکتر چه خوب کاری کردن رفتن درس بخونن با همسرشون،دقیقا چه رشته دارن تحصیل می کنن؟ احتمالا شما تشریف نمی برین امریکا برا سرکشی؟
Iran, Islamic Republic of
ایران فاقد دانشگاه در حد و اندازه پسر نخبه ایشان بودند که مها جرت کردند ان هم به کشوری که از اول انقلاب دشمن ما است
Iran, Islamic Republic of
چهل ساله درسش تمام نشده ؟!!!
سعید
Iran, Islamic Republic of
درس بخونه ؟!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
...
Canada
از آمریکا بعیده که به پسر اشغال کننده ی سفارتش اجازه ی اقامت در کشورش را داده!!!! فکر کنید ایران به پسر پمپی اجازه ی اقامت بدهد!!!
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
اسامی همه کسانی که رفتند کانادا ویا آمریکا رو تو سایتها بزنید.
Canada
۵ ملیون نفر مهاجرت کرده اند!!!
کلام حق
Iran, Islamic Republic of
ایکاش این آقازاده ها وقتی به آمریکای جنایتکار پناه میبرند فقط درس بخوانند و آنجا تفریح کنند ...!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
هرکسی امکان داشت در آن زمان به دانشجویان پیرو امام کمک کنند مهم حال امروز انسانها است ..
Iran, Islamic Republic of
از حسن همكاري و صداقت شما ادم مبهوت ميشود!
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
شما فکرت امریکاییه که بچت آمریکاست که زیر نامه آن مخترع ماشین برقی سال 83 نوشتی اگر ماشین برقی خوب بود غربی ها تولید می کردن!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
زمان جنگ دانش آموزان عادی در جبهه ها حضور داشته اند و جناب یاسر خان هاشمی رفسنجانی فرنگ تحصیل می کردند؟!!!.
Iran, Islamic Republic of
همه رابردن به شل و پت شدن دادن و خود و كاكل بسر ها دارند حالشو ميبرن!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
محمود
Iran, Islamic Republic of
تبریک عرض می کنیم. چه پسر باهوشی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
سلام . برجام برای اصلاح طلبان خوب منفعتی داشته .
Iran, Islamic Republic of
ما خيلي زرنگ هستيم با چند شعار ابكي مادام العمر بر اين سرزمين حكمراني ميكنيم !!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نه پاسخگو هستند نه زير بار مسئوليتي ميرن .
Iran, Islamic Republic of
امريكا ستيزي هم جزو بر نامه ها گذاشتيم!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در ظاهر شعار ضد امريكا ميدن!!!!
Iran, Islamic Republic of
در برجام به هیچ وجه هوشمندانه و زیرکانه مذاکره نشد.
Iran, Islamic Republic of
این درس تموم نشد؟!!
Iran, Islamic Republic of
...
رحیم
Iran, Islamic Republic of
دیروز از دیوار سفارت آمریکای شیطان رفتی بالا و اونجا را تسخیر کردی حالا پسرتو با زنش میفرستی اونجا درس بخونه؟!.
شجاع
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
خرج که از کیسه ملت بود آمریکا رفتن که چه آسان بود
Iran, Islamic Republic of
کاش من هم یه فامیل مثل خانم ابتکار داشتم اما قول می دم که کانادا می رفتم نه امریکا
علی
Iran, Islamic Republic of
موندم چی بگم!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
سالها پیش حکم زن و شوهری بودم که به گفته خودشان
چند سالی قهر بودند
در اثنای صحبت متوجه شدم اینها بچه دو سه ماهه دارند
گفتم مگر قهر نبودید گفتند بله
شوهر که متوجه سئوال من شده بود گفت
از أن بابت قهر نبودیم
من هم گفتم خوب از این بابت هم قهر نباشید
حالا مثل بعضی از مسئولین ما شده با امریکا
از آن بابت قهر نیستند و فرزندان آزادانه در امریکا و اروپا
در س می خوانند تا به کشور خدمت کنند!!!!
Iran, Islamic Republic of
آفرین! گل گفتی!
Iran, Islamic Republic of
. اینجا نمی تونست درس بخونه
مگه شما جزئ دانشجویان تسخیر نبودید؟ چطور شما را راه میدهند
.
Iran, Islamic Republic of
پسر خانم ابتکار در آمریکا درس چی میخونه؟؟؟؟!!!! .
Iran, Islamic Republic of
.مگه هر کی میره فرنگ برا درس خوندن میره؟! .
United Arab Emirates
خدا خودش رحم کنه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدا جواب شما ها رو بده .
Iran, Islamic Republic of
شما و بچه هاتون زندگی کنید‌. خدا براتون ساخته.
!!
Iran, Islamic Republic of
واقعععا ؟؟!!
یعنی ؛ اینجا نمی تونستن درس بخونن ؟؟؟!!!
United Arab Emirates
البته اینجا می توانستند درس بخوانند ...
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف هستش که شما با داعیه مبارزه با امریکای جهانخوار بچه هاتون میفرستین اونجا و اسمشو میزارین تحصیل !!!.
Iran, Islamic Republic of
.......
حسن
Iran, Islamic Republic of
مفهوم واقعی مر گ بر امریکا!!!!
United Arab Emirates
خانم ابتکار شما خودت در تسخیر لانه جاسوس نقش داشتی!! حالا پسرت رفته آمریکا!!!!
Iran, Islamic Republic of
نورچشمی چند سال دارند؟ چند وقته دارن درس می خونن؟ چی می خونن؟
Iran, Islamic Republic of
.....
کلام حق
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز ، لطفاً یک گزارش تهیه کن تا مشخص بشه کدوم آقازاده ها توی کشورهای دیگه دارند تعلیم می‌بینند تا به کشور مون برگردند.!!!!!
ر.ع
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا رو برای من و شما گذاشتند .
amin
Iran, Islamic Republic of

وقتی ولی امر مسلمین میفرمایند "جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند" ولی با انتخاب بایدن هنوز برای میز مذاکره علاقه نشون میدن!
تقی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا بگو چه رشته ای وکدام دانشگاه
بوسجين
Denmark
درس يا خدمت اين درس هاي فرزندان شما از امريكا كي تمام مي شود و كي انها به فكر خدمت به كشور خود مي كنند
مهدیار
Iran, Islamic Republic of
هر چی تحریم و سختی و گرفتاری هست برای قشر ضعیف و ولایتمداره.
امیر
Iran, Islamic Republic of
شما که میگویید امریکا لولو است نکند بچه تان را لولو بخورد لااقل می فرستادی پیش کدخدای جدید چین برای تحصیل ببم جان که مورد اعتماد است....
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
فرزندان اين مرزو بوم فرزندان مستضعفان ايران كارگران كشاورزان و كارمندان و ... در جبهبه ها شهيد ومجروح و جانباتز و اسير شدند.
Iran, Islamic Republic of
راستی سرکار خانم باز اقاتون بنزین وارد می کنه یا تغییر شغل داده؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
پسر های من هم ایران درس خواندن تحصیلات عالیه گرفتن ولی بیکار و نا امید از همه چه شدن خوش بحال شما که بچه شما کار کرده پول در آورده رفته خارج از کشور درس بخوانه ...!!
Iran, Islamic Republic of
خانم محترم شما اینجا در کشور دم از مرگ بر آمریکا میزنید بعد پسرتان برای درس خواندن میرن آمریکا اگر واقعا به حرفهای خودتان اعتقاد دارید این چیه ؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...........
Iran, Islamic Republic of
....
پروانه
Iran, Islamic Republic of
.........