سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

گزینه‌های پست‌های مهم دولت احتمالی بایدن چه کسانی هستند؟

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 744413
درحالی که سیستم انتخاباتی آمریکا هنوز تکلیف فرد برنده در انتخابات ریاست جمهوری را مشخص نکرده، برخی از رسانه‌ها گزینه‌هایی را برای دولت بایدن که اکنون پیشتاز رقابت‌ها است، معرفی می‌کنند. اما این افراد که هستند و موضعشان چیست؟
گزینه‌ پست‌های مهم دولت بایدن چه کسانی هستند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رسانه‌های دنیا با در نظر گرفتن احتمال قریب به یقین پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  معتقدند که وی درحال تشکیل کابینه آتی دولت ایالات متحده است.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مطلبی با طرح برخی گمانه‌زنی‌ها نوشته است که بایدن در حال انتخاب وزرای دولت است و ممکن است طی روزهای آینده برخی از آنها را اعلام کند.

پولتیکو نیز نوشته که بایدن ممکن است الیزابت واران را به عنوان وزیر خزانه‌داری آمریکا انتخاب کند و برنی سندرز نیز وزیر کار شود. الیزابت وارن، سناتور دموکرات از ایالت  ماساچوست است که در سال 2012 به این سمت انتخاب شد. وی در 9 فوریه به صورت رسمی وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شد و با شعار پایان دادن به فساد و برابری اقتصادی وارد عرصه انتخابات شد.

همچنین ممکن است سوزان رایس مشاور امنیت ملی دولت اوباما به عنوان وزیر خارجه برگزیده شود. سوزان رایس، سیاستمدار آمریکایی است که در کابینه باراک اوباما، سفیر این کشور در سازمان ملل بود. وی همچنین سابقه فعالیت به عنوان مشاور امنیت ملی در دوره اوباما را دارد و به نظر می‌رسد بایدن با عملکرد او آشنایی لازم را داشته باشد.

البته پایگاه آکسیوس نیز آنتونی بلینکن حامی برجام را گزینه احتمالی وزارت خارجه دولت احتمالی بایدن معرفی کرده است. تونی بلینکن هجدهمین قائم مقام وزیر خارحه آمریکا در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما بود.

وی از 17 دسامبر 2014 به عنوان  قائم مقام جان کری فعالیت خود را آغاز کرد. پیش از آن نیز از 25 ژانویه به عنوان قائم مقام مشاور امنیت ملی آمریکا مشغول به فعالیت شد. وی یکی از افرادی بود که رابطه نزدیکی با اوباما داشت و حتی پس از کناره گیری در امور مربوط به مذاکرات ایران و موارد دیگر به دولت آمریکا مشاوره می‌داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *