پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۷

لذت فروپاشی مسحور کننده آمریکا

هرمز راسخی
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 744337
امروز یک آمریکایی یک سرباز است/ با سلاح در خیابان قدم میزند /امنیتش را خود تضمین می کند/ با تجمع در برابر حوزه های رای گیری با سلاحش خواسته هایش را دیکته می کند و...
جهان نيوز - هرمز راسخی: جدای از تشابهات انتخابات آمریکا و حوادث فتنه ۸۸ که نشان داد هیلاری کلینتون و نتانیاهو از کجا و چگونه فتنه گران را سرمایه های خود می دانستند در خبرها شنیدیم و خواندیم که برخی از منابع غربی که دلخوشی هم از رفتارهای آمریکاییها ندارند با خوشحالی همه جهان را به تماشای صحنه های مسحور کننده انتخابات آمریکا فرا خواندند. گویی آنان نیز به پیش بینی پیر و مرادمان امام خمینی(ره) به این باور رسیده اند که آمریکا هم در سراشیبی فروپاشی قرار دارد.

در این نوشتار قصد داریم تا برخی از این صحنه های مسحور کننده و بعضا جالب را بازخوانی کنیم تا همگان بدانند همانگونه که رشد و زایش قدرتها و تمدنها از قوانین ثابتی پیروی می کنند تمدنهای در حال اضمحلال هم قوانین ثابتی دارند که با انطباق آن در هر تمدنی فروپاشی امری محتوم خواهد بود:

۱- انتخابات بزنگاهی است که می تواند برای آنانی که با تاریخ و عبرت آن آشنایی دارند مملو از صحنه های زایش و فروپاشی باشد. بیاد داریم که اتحاد شوروی سابق که یکی از دو ابر قدرت جهان در اوایل دهه۹۰ میلادی بود سیر این زایش و فروپاشی را با  فاصله ایی ۷۰ ساله به نمایش گذاشت و در مدت کوتاهی به پایان عمر سیاسی خود رسید.

۲- سیاستمداران نشان دادند که می توانند هم در مسیر توسعه و هم در مسیر فروپاشی قدم بردارند. آنروز که امام خمینی(ره) ملت ایران را نوید به نابودی قدرت شرق و بدنبال آن نابودی امپراطوری غرب می داد شاید بسیاری باور نکردند که  آمریکا هم در این مسیر گام بر می دارد. آن روزها این کشور با از بین رفتن شوروی سابق، خود یکه و تنها میدانداری می کرد و طرح خاورمیانه بزرگ را با کدخدایی خود محقق شده می دید.

اما سه دهه بعد، انتخابات آمریکا نشان داد که آمریکا در یک روند صعودی از دمکراسی غربی مورد ادعای خود قدم به قدم عقب نشینی کرده و در نهایت مانند اسلاف یونانی خود به تمدنی رومی گونه رسید که هر سخنی را با شمشیر و حمله نظامی پاسخ می دهد. امریکای امروز برای رسیدن به خاورمیانه یازده سپتامبر خود ساخته را طرح ریزی کرد، افغانستان و عراق و سوریه و یمن و دیگر کشورها را مستقیما یا با تشکیلات نبابتی خود در کشورها مورد حمله نظامی قرار داد، و بالاخره در انتخابات 2020 به ادعای تقلب رسید و تیر خلاص را بر دمکراسی غربی زد.

۳- مسحور کنندگی فروپاشی امریکا از آنجا نشات می گیرد که دیگر هیچ عاملی نمی تواند حس عدالت خواهی مردمان غرب را ارضا کند: نه دلار، نه تکنولوژی، نه فیلم های تخیلی هالیوودی، نه شکوفایی و رونق اقتصادی، نه احساس قدرت مداری و زورگویی، نه غارت و چپاول میراث کشورها و... هیچکدام . امروز یک آمریکایی یک سرباز است، با سلاح در خیابان قدم میزند، امنیتش را خود تضمین می کند، با تجمع در برابر حوزه های رای گیری با سلاحش خواسته هایش را دیکته می کند و ... آیا این پایان راه برای این کشور و تمدن مورد ادعایش نیست؟!

۴- روند فروپاشی امروز آمریکا محصول هویتی جعلی – تاریخی ساکنان اولیه امریکاست که با سرکوب و انقراض نسل بومیان اولیه قاره آمریکا برای خود جعل کردند.  بوجود آوردن یک ملت  بدون پشتوانه های فکری و فرهنگی که محصول جوامع مختلف بشری بوده  امکان پذیر است. لکن آمریکاییها نه تنها به سمت بهره برداری و انتقال و استفاده از این دستاوردها نرفتند بلکه تلاش کردند ایتدا با سرقت و سپس با تخریب همان دستاوردها برای خود فرهنگ و سبک زندگی خاصی بوجود آوردند. مصداق بارز این ادعا را در میادین و مراکز مختلف ایالات آمریکا می توان مشاهده کرد که بجای مشاهیر فرهنگی و علمی مجسمه های برده داران، سیاستمداران و عوامل استعمار قرار داده شده  و اینروزها مورد حمله و تخریب قرار می گیرند.

در نتیجه گیری باید گفت فروپاشی آمریکا با نابودی سبک زندگی آمریکایی که بسیاری از غرب گرایان کشورها و دولت های آمریکا تلاش کردند به عنوان تنها سبک زندگی بشری و تمدن آمریکایی را تمدن پایانی تاریخ تا ابدیت معرفی کنند هم رنگ باخته است. تماشای فروپاشی یک تمدن جعلی حقیقتا می تواند بسیار مسحور کننده و لذت بخش باشد ختی اگر غرب گرایان دیگر کشورها را خوش نیاید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ان شا الله به زودی زود
اللهم عجل لولیک الفرج
علی
Iran, Islamic Republic of
چرا شماها به گروه های تجزیه طلب امریکایی تریبون نمی دهد همان کاری که آنها علیه ما انجام می دهند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
برای کمک به فروپاشی نظام امریکا چه راهکاری دارید؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فقط سخنرانی در جمع بسیجیان با ادبیاتی که فقط برای خودشان است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان توانایی بیشتری برای نشان دادن در باغ سبز به مردم دارند سند: انتخابات مجلس دوره قبل، ریاست جمهوری و شورای شهر.
قاسم
Iran, Islamic Republic of
جذب حداکثری توانایی بزرگی می طلب.
شمس
Iran, Islamic Republic of
. شوما قول داده بوديد خودتون كاخ سپيد را حسينيه و امريكا را فروپاشى كنيد !