کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا دامنه‌های ۲۷ وبگاه ایرانی را مسدود کرد

15 آبان 1399 ساعت 9:36

اداره تحقیقات فدرال آمریکا می‌گوید به دستور وزارت دادگستری این کشور، ۲۷ دامنه مربوط به وبگاه‌های ایرانی به دلیل تلاش برای اثرگذاری روی ذهن مخاطبان آمریکایی و خارجی، مسدود و توقیف شدند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، وزارت دادگستری ایالات متحده بامداد پنجشنبه دستور مسدودسازی و توقیف دامنه‌های ۲۷ وبگاه ایرانی را به بهانه تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا صادر کرد.

اداره تحقیقات فدرال سان‌فرانسیسکو (اف‌بی‌آی) با صدور بیانیه‌ای در این باره مدعی شد: «همانطور که در اسناد توقیف آمده است، تمام ۲۷ دامنه در نقض تحریم‌های آمریکا استفاده می‌شدند که [با این توقیف] دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هدف قرار گرفتند».

به نوشته وبگاه این اداره، چهار دامنه از این وبگاه‌ها مروبط به خروجی‌های خبری بود اما به بهانه ارتباط با سپاه پاسداران و تلاش برای اثرگذاری روی مخاطبان آمریکایی مسدود شدند. مابقی دامنه‌ها اما مخاطبان در نقاط مختلف جهان را هدف گرفته بودند.

بر این اساس، دادستان اندرسون در این باره مدعی شد: «توقیف ۲۷ [دامنه] در امروز، گام مهم دیگری علیه کارزار جهانی دروغ‌پراکنی ایران است. این کار ادامه خواهد داشت. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم علاقه ایران به اخبار جعلی، بر تعهد ما به مُر قانون غلبه کند».

«جان دِمِرز» دستیار دادستان کل امنیت ملی آمریکا نیز ادعا کرد: «تا زمانی که سران ایران تلاش می‌کنند از طریق حمایت دولتی از تروریسم و گروگان‌گیری، جهان را بی‌ثبات کنند، ما نیز به اجرای تحریم‌های آمریکا و برداشتن گام‌های قانونی برای مقابله با آنها ادامه می‌دهیم».

به نوشته این پایگاه خبری، «کریگ فِیر» مأمور ویژه اف‌بی‌آی در این حوزه، اظهار داشت: «اف‌بی‌آی به صورت تهاجمی در حال تحقیق درباره هر مدرکی از نفوذ خارجی و انتشار غیرقانونی اطلاعات غلط توسط کشورهای متخاصم است... به لطف همکاری مداوم ما با گوگل، فیسبوک و توئیتر، اف‌بی‌آی توانسته کارزار پروپاگاندای ایران را مختل کند».

این در حالی است که ماه گذشته نیز، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شده ۹۲ دامنه اینترنتی مورد استفاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مسدود کرده است.


کد مطلب: 744182

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/744182/آمریکا-دامنه-های-۲۷-وبگاه-ایرانی-مسدود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com