جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۴

قیمت مرغ را چگونه می توان کاهش داد؟

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 744132
نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: یکی از راهکارهای عرضه مرغ با قیمت مصوب به بازار، تأمین دان مورد نیاز واحدهای مرغداری است که در ۱۵ روز آخر دوره پرورش قرار دارند.
قیمت مرغ را چگونه می توان کاهش داد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حبیب اسدالله نژاد نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: با توجه به این که بخش اعظم نهاده مورد نیاز واحدهای مرغداری در ۱۵ روز آخر دوره پرورش مصرف می‌شود، باید واحدهایی که این شرایط را دارند در اولویت ترخیص نهاده‌های مورد نیاز قرار گیرند.

وی افزود: برای این که مشکل چندگانه‌ای قیمت مرغ در فروشگاه‌ها ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده حل شود پیشنهاد می‌کنیم واحدهای مرغداری که در ۱۵ روز آخر دوره پرورش مرغ قرار دارند در اولویت دریافت نهاده‌ها و دان مورد نیاز با قیمت مصوب قرار گیرند.

اسدالله نژاد گفت: به این ترتیب دان مورد نیاز واحدهایی که سن گله‌های شان بیشتر از ۲۸ روز است باید به طور کامل و به قید فوریت تأمین شود تا این واحدها بتوانند مرغ را با قیمت مصوب به بازار عرضه کنند.

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی افزود: در صورت تأمین نهاده‌ها با قیمت مصوب اگر واحدی مرغ را با قیمتی بیش از مبلغ ابلاغی به بازار عرضه کند باید با آن برخورد شود، زیرا دولت تکالیف خود را در قبال آن واحد انجام داده است.

وی اضافه کرد:، ولی اگر دولت نتوانست نهاده‌ها را با نرخ مصوب تأمین کند نباید انتظار داشته باشند که مرغداران با زیان مرغ خود را عرضه کنند.

اسدالله نژاد گفت: در صورتی که ۵۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز مرغداران با نرخ مصوب به دست آن‌ها برسد به طور قطع قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده برای واحدهای مرغداری بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود و نمی‌توان انتظار داشت که مرغداری‌ها مرغ را با حدود ۳ هزار تومان ضرر عرضه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سوال قیمت مرغ را چگونه می توان کاهش داد؟
آقا اجازه به سختی!!!!
آزاد
Iran, Islamic Republic of
با خارج کردن امور واردات نهاده های تولید از دست فلان واردکننده زالوصفت
با تولید نهاده های تولید در داخل و برنامه ریزی دقیق و مناسب وزارت کشاورزی
با حذف واسطه ها از مراحل کشتار مرغ و توزیع در فروشگاهها و رسیدن به دست مصرف کننده
Poland
....
Iran, Islamic Republic of
این چه دولتیه که در کنترل قیمت مرغ و تخم مرغ مستاصل شده است.