پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

انتخاب بازیگر نقش همسر «شهید شهریاری»

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 744124
به تازگی «سپیده خداوردی» برای ایفای نقش همسر «شهید شهریاری» انتخاب شده است.
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «مصطفی علمی فرد» تهیه کننده سریال «شهید شهریاری» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، گفت: تقریبا نزدیک به ۳۰۰ دقیقه از سریال را مقابل دوربین بردیم و حدود دو هفته است که از زنجان به تهران آمدیم و در شهرک سینمایی غزالی مشغول به کار هستیم و بخش های مربوط به دهه ۶۰ و ۷۰ را ضبط می کنیم.

وی ادامه داد: بخش های مربوط به زنجان که برمی گشت به کودکی،‌ نوجوانی و بخشی از جوانی شهید شهریاری به پایان رسید و هفته آینده نیز تصویربرداری در دانشگاه شهید بهشتی را آغاز خواهیم کرد و یک ماه در آنجا مشغول خواهیم بود.
 
علمی فرد با اشاره به تصویربرداری در شهرهای دیگر ایران نیز گفت: به این دلیل که فیلم نامه در حال بازنویسی است، هنوز شهر مورد نظر مشخص نیست اما قطعا دو یا سه شهر دیگر مثل شیراز و ... نیز از لوکیشن های ما خواهند بود.

این تهیه کننده همچنین افزود: در دو روز آینده مهران رجبی، افسانه ناصری و اغلب بازیگران زنجان بازی شان به پایان می رسد و البته اردشیر رستمی، شهرام عبدلی و سیروس همتی که تا ده 80 در سریال حضور دارند هنوز بازی شان تمام نشده است.
 
وی درباره بازیگران جدیدی که قرار است در این سریال بازی کنند، بیان داشت: تعدادی بازیگران جدید داریم که قرار است به سریال افزوده شوند و بازی شان بزودی شروع می شود. سپیده خداوردی در نقش خانم دکتر قاسمی همسر شهید شهریاری و کاوه خداشناس نقش شهید شهریاری را بازی می کنند که هنوز بازی شان شروع نشده است.

این تهیه کننده درباره اینکه آیا برای انتخاب بازیگر نقش شهید و همسرشان با خانواده این شهید مشورت کردید؟ و تائیدیه گرفتید؟ گفت: بله این کار را کردیم اما نکته مهمی که وجود داشت این بود که این بازیگران بیشتر در نقش های مثبت بازی کرده باشند،‌علاوه بر این نزدیکی چهره،‌ نوع بازی و البته رضایت همسر شهید نیز برایمان مهم بود که با توافق همدیگر توانستیم به این جمع بندی برسیم.

وی درباره قطعی شدن نام این سریال نیز بیان داشت: تا به حال نام های «میراث مجید» و «صبح آخرین روز» به طور موقت روی سریال گذاشته شده است اما هنوز نام قطعی آن مشخص نیست و ترجیحمان بر این است که سریال «شهید شهریاری» نام برده شود.
 
به گزارش فارس، نقش شهید شهریاری در این سریال در ۵ برهه به تصویر کشیده می شود و به همین خاطر ۵ بازیگر مختلف در قالب این نقش قرار گرفته اند. سن ۵، ۸، ۱۳، ۱۸ و ۲۳ سالگی تا ۴۶ سالگی هر کدام بازیگران مجزایی دارند. فرحان فرحناک بازیگر این نقش از سن ۱۸ تا ۲۳ است و کاوه خداشناس بعد از ۲۳ سالگی را ایفا می کند، همچنین بازیگران کودک و خردسال و نوجوان نیز از بومی های چهار محال و بختیاری و قم و تهران انتخاب شده اند.

بنا بر این گزارش، این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای بروی آنتن خواهد رفت و داستان آن از صبح روز ترور شهید شهریاری آغاز شده و به گذشته برمی گردد و ۴۶ سال زندگی او را روایت می کند.

شهید دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد و در هشتم آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

مهران رجبی، زهرا سعیدی، میرطاهر مظلومی، اتابک نادری، سیروس همتی، حسن اسدی و بازیگران بومی زنجان در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

به گزارش فارس، در این سریال اردشیر رستمی پدر شهید شهریاری، شهرام عبدلی دایی شهید، سیروس همتی برادر شهید و مهران رجبی در نقش مش باقر پدربزرگ شهید شهریاری را بازی می کنند.

حسین تبریزی کارگردانی این سریال را به عهده دارد. نویسنده حسن عطارها و فاطمه حیدری است و با مشارکت سازمان انرژی اتمی و استانداری زنجان تولید می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *