پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

«ال ۹۰ جدید» سایپا چه مشخصات و امکاناتی دارد؟

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 744111
روز گذشته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که تا ۱۸ ماه آینده، تندر ۹۰ بومی به بازار می آید و این خودروساز توانسته تا با تغییر اجزای مختلف این سدان فرانسوی، بدون حضور رنو، تندر ۹۰ را به داخلی سازی ۸۵ درصدی برساند.
«ال ۹۰ جدید» سایپا چه مشخصاتی دارد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از اسب بخار آن طور که گفته می‌شود مدیرعامل فعلی سایپا برنامه دارد تا هرچه زودتر نسخه داخلی و جدید تندر ۹۰ را به بازار معرفی کند.

این خودرو که در حال حاضر تولید نمونه اولیه آن توسط مرکز تحقیقات سایپا انجام شده است، به احتمال زیاد تا پایان سال جاری رونمایی خواهد شد.

چند ماه قبل مدیرعامل شرکت خودروسازی پارس خودرو خبری مبنی بر تولید تندر ۹۰ ایرانی با نام پروژه «P90» در گروه سایپا را اعلام کرده بود. حال با توجه به گفته های مدیر گروه سایپا، می توان متوجه شد که قرار است تا تندر ۹۰ جدید این گروه خودروسازی با تغییرات ساختاری در پلتفرم تندر ۹۰ قبلی به بازار بیاید. با توجه به اینکه پلتفرم و سازه B90 و L90 رنو مطابق با استانداردهای ۶۵ گانه هستند و نمی توانند تا استانداردهای ۸۵ گانه جدید را پشت سر بگذارند، گروه خودروسازی سایپا تغییراتی را برای سدان در نظر گرفته است.

سایپا P90 سدانی در کلاس C بوده و بر مبنای پلتفرم B0 گروه «رنو-نیسان» توسعه پیدا کرده است. آن طور که گفته می شود، این خودرو نمونه ارتقا یافته و به روز شده «رنو تندر ۹۰» و «رنو پارس تندر» است و در بخش طراحی جلو، عقب و کابین به روزتر شده است. همچنین با توجه به اطلاعات موجود، نصب پیشرانه EF7 و TU5 بر روی تندر ۹۰ منتفی شده و سایپا پیشرانه های دیگری را برای P90 یا همان تندر ۹۰ داخلی در نظر گرفته است.

البته که هنوز مشخصات دقیقی از پیشرانه پی ۹۰ وجود ندارد و تنها گفته می شود که این سدان قرار است تا با قدرتی فراتر از ۱۱۰ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن متر به بازار بیاید و جعبه دنده ۵ سرعته دستی بر روی آن نصب خواهد شد. از سویی با توجه به عدم سازگاری پیشرانه ۱٫۶ لیتری K4M رنو تندر ۹۰ با استاندارد آلایندگی یورو ۵، قطعا این پیشرانه بر روی پروژه پی ۹۰ نصب نمی‌شود.

منابع آگاه در بحث امکانات پروژه P90 می‌گویند که این خودرو با امکانات زیر به خط تولید خواهد آمد:

دو کیسه هوا،ترمز ABS، EBD و BA، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی (در برخی تیپ ها)،مدیریت خودرو BCM،نمایشگر تعویض دنده GSI،سنسور باد لاستیک،چراغ روشنایی روز،سنسور نور،کامپیوتر سفر،شیشه ها و آینه‌های برقی،صندلی‌های ایزوفیکس،تریم داخلی چرم و پارچه،نمایشگر لمسی،دوربین و سنسور پارک عقب،رینگ آلومینیومی،کروز کنترل،کنترل سیستم صوتی از روی فرمان،بلوتوث، رهیاب ماهواره ای وتهویه اتوماتیک (در برخی تیپ ها).

در حال حاضر این امکان برای رسانه ها وجود ندارد تا تصاویر رسمی پی ۹۰ را منتشر کنند. اما با توجه به مشاهدات و اطلاعات موجود، کابین این خودرو به مراتب به روزتر از تندر ۹۰ است و امکانات بیشتری در آن دیده می شود. همچنین ترکیب رنگ کابین این خودرو باعث می شود تا در آینده نزدیک، P90 رقابت آسان تری را با رقبا داشته باشد.

الگوهای ارائه شده برای ظاهر جلو و عقب این خودرو هم به شکلی است که پی ۹۰ سایپا را جذابتر از نسخه‌های رنو به نمایش می‌گذارد. البته که در بخش نمای جانبی P90، همچنان با خطوط صاف و شکسته رنو تندر ۹۰ طرف هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کاشکی هیچوقت تولید نشه