پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۳

اعتراض به استخدام‌های اتوبوسی در سال آخر دولت

چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 744064
سکوت دولت درباره استخدام‌های شائبه‌برانگیز برخی اعضای ستاد انتخاباتی روحانی و شماری از نمایندگان عضو فراکسیون مجلس در مجلس دهم،‌با انتقاد روزنامه آفتاب یزد مواجه شد.
اعتراض به استخدام‌های اتوبوسی در سال آخر
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، آفتاب یزد در گزارشی نوشت: روزگاری می‌گفتند مدیران اتوبوسی می‌آیند و اتوبوسی می‌روند اما حالا چند سالی است که وضعیت فرق کرده است، مدیران با اتوبوس می‌آیند اما نهایتا با یک ون برمی‌گردند!

در واقع تعداد زیادی از اطرافیان خود را در این فاصله با استفاده از اعمال نفوذ خود استخدام می‌کنند تا اگرچه عملکرد آنها برای مردم میراثی چون دشوار‌تر شدن زندگی نداشته اما برای حامیان و نزدیکان این مدیران منفعتی وجود داشته باشد. به تازگی لیست بلندبالایی به بیرون درز کرده که برخی فعالین رسانه‌ای حامی دولت روحانی یا آنهایی که در ستادهای انتخاباتی روحانی فعال بودند در این چند ماه آخر، یکی یکی مزد خود را می‌گیرند تا میراث روحانی تنها افزایش هفت برابری قیمت ارز و طلا یا پراید نباشد بلکه استخدام‌های خاص نیز در کارنامه او دیده شود! هرچند شاید لازم بود فعالین ستاد انتخابات روحانی حتی به دلیل تبلیغ او با وجود کارنامه‌ای که حالا می‌بینیم شماتت هم بشوند!

آفتاب یزد با اشاره به سکوت اصلاح‌طلبان می‌نویسد: صدای سکوت فضا را گرفته است. دولت روحانی استخدام‌هایی را در دستور کار قرار داده و در میان آن از نمایندگان اصلاح‌طلب سابق تا خبرنگارانی که شاید همان‌هایی بودند که از احمدی‌نژاد و قالیباف انتقاد می‌کردند حالا خودشان غنیمت نبرد 96 را در 99 بدست آورده‌اند. افرادی که بیشتر آنها به لحاظ سابقه کاری یا مدرک تحصیلی سنخیتی با پستی که دریافت کرده‌اند ندارند و در این میان حقوق‌های بالای 10 میلیون و 20 میلیون را باید در حساب خود ببیند و بگویند «روحانی مچکریم». درباره رویه استخدام‌های جدید شاید یکی از جالب‌ترین موارد نامه‌ای باشد که اخیر از سوی یک مقام استانی به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است(که تاکنون تکذیب نشده است). در این نامه آمده است: «با عنایت به قول مساعد ریاست محترم جمهور در همایش استانداران در مجموعه سعدآباد در سال ۱۳۹۸ مبنی بر بکارگیری و جذب تعداد ۲۰ نفر از فعالان ستاد انتخاباتی در سال‌های ۹۲ و ۹۶ در استان کرمانشاه به استحضار می‌رساند با توجه به اینکه تاکنون مکاتبات و پیگیری‌های مکرری در این خصوص صورت پذیرفته و نتیجه مشخصی در خصوص اخذ و تخصیص شناسه استخدامی افراد معرفی شده حاصل نگردیده، لذا خواهشمند است با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم و وضعیت خاص معیشتی این افراد که عمدتاً دارای تحصیلات عالیه و جایگاه خاص سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌باشند دستور فرمائید اقدام لازم در این خصوص معمول گردد.»

اما آنچه مهم است اینکه رسانه‌های اصلاح‌طلب یا فعالین سیاسی هیچکدام صحبتی در این زمینه نداشته و میلی برای پرداختن به این موضوع ندارند! گویی اصلاح‌طلبان می‌گویند حالا که نوبت به ما رسیده و احتمالا 1400 را هم واگذار خواهیم کرد چرا از این شانس استخدام‌ها استفاده نکنیم! در چنین شرایطی چگونه اصلاح‌طلبان می‌توانند امیدوار به این باشند که اعتماد عمومی از دست رفته را بازگردانند. در حالی که شواهد یکی بعد از دیگری بیرون می‌آید که منافع شخصی و گروهی اولویت اصلی برخی شده است!
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سلام اللهم عجل لولیک الفرج
Iran, Islamic Republic of
واقعا مردم برای خلاصی از این دولت شدیدا منتظرند
salman
Iran, Islamic Republic of
اونوقت سازمان بازرسی. در تعطیلات بسر می بره؟