کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارگران هفت تپه چرا بازداشت شدند؟

14 آبان 1399 ساعت 5:10

دادستان شوش با تایید خبر بازداشت تعدادی ازکارگران نیشکر هفت تپه، گفت: چند روز پیش تعدادی افراد سودجو با راه اندازی تجمعات کارگری و ایجاد ناآرامی، با دستورقضایی قاضی کشیک بازداشت شدند


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، با پیگیری‌های دستگاه قضائی استان خوزستان، کارگران شرکت نیشکر هفت تپه حقوق خود را تا مرداد ماه دریافت کردند و مابقی حقوق آنان با پیگیرهای صورت گرفته نیز به تدریج پرداخت می‌شود.


وی در خصوص علت بازداشت تعدادی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه نیز افزود: چند روز پیش تعدادی افراد سودجو و فرصت طلب با راه اندازی تجمعات کارگری و ایجاد هیاهو جلوی در کارخانه و جلوگیری از ورود مدیر اجرایی کارخانه، باعث ایجاد ناآرامی و اغتشاش شدند که با دستور قضائی قاضی کشیک بازداشت شدند لذا با توجه به عدم توانایی ارائه وثیقه در نظر گرفته شده، هنوز در بازداشت به سر می‌برند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در ادامه اظهار کرد: با توجه به فصل تولید و بهره برداری کارخانه و منویات مقام معظم رهبری که امسال را سال جهش تولید نامگذاری کرده‌اند و همچنین تأکیدات رئیس قوه قضائیه در خصوص حمایت از تولید ملی، با هرگونه ایجاد ناامنی و ممانعت از تولید، برخورد قانونی مناسب می‌شود.

نظری تصریح کرد: حقوق و دستمزد شهریورماه کارگران آماده شده و به زودی پرداخت می‌شود و تا پایان سال پرداخت حقوق‌ها مستمرا و به روز انجام می‌شود لذا کارگران شریف شرکت نیشکر هفت تپه از این جهت دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی افزود: از کلیه کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی و مردم شهرستان شوش انتظار داریم با همدلی، اجازه ندهند چرخ کارخانه‌ها از حرکت باز بایستد و تولید متوقف شود.

نظری همچنین هرگونه انتشار ویروس کرونا در زندان دزفول را تکذیب و بیان کرد: هیچکدام از کارگران بازداشت شده شرکت نیشکر هفت تپه به کرونا مبتلا نشده‌اند و همگی در سلامت کامل هستند.


کد مطلب: 744052

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/744052/کارگران-هفت-تپه-چرا-بازداشت-شدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com