جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ایران حمله تروریستی به کابل را محکوم کرد

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 744040
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکوم کردن حمله تروریستی به دانشگاه کابل، خاطر نشان کرد که در این حمله به هیچ ایرانی آسیب نرسیده است.
ایران حمله تروریستی به کابل را محکوم کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سعید خطیب زاده حمله مهاجمان مسلح به دانشگاه کابل را محکوم کرد و گفت: براساس گزارش دریافتی از کابل هیچ ایرانی در جریان این اقدام تروریستی آسیب ندیده و نمایشگاه مطابق برنامه و با حضور وزیر فرهنگ افغاستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان افتتاح شده است.

سعید خطیب‌زاده تاکید کرد: اینگونه اقدامات همواره از سوی جمهوری اسلامی ایران محکوم شده است، خصوصا چنین اقدامی در محیط دانشگاهی و علمی، از قبح بالاتری برخوردار هست.

سه گروه‌های تروریستی دوشنبه ۱۲ آبان ماه پس از یک انفجار وارد دانشگاه کابل شدند و بسوی دانشجویان تیراندازی کردند.

بر اساس گزارش‌های رسمی در حمله به دانشگاه کابل دستکم ۲۲ نفر کشته و ۲۷ تن دیگر زخمی شده‌اند اما منابع غیررسمی آمار تلفات را بسیار بیشتر اعلام کرده‌اند.

برخی مقامات دولت افغانستان از حمله امرالله صالح معاون رئیس جمهور این کشور می‌گویند که طالبان مسئول حمله به دانشگاه کابل است اما «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی این گروه اعلام کرد که این حمله ارتباطی با این گروه ندارد.

از سوی دیگر، طالبان ضمن محکومیت حمله به دانشگاه کابل مدعی شده است که دولت افغانستان با اعضای داعش در حملات کابل همکاری می‌کند.

حمله به دانشگاه کابل محکومیت گسترده داخلی و خارجی را در پی داشته است اما هنوز مشخص نیست که آیا بر مذاکرات بین‌الافغانی در قطر اثر گذار است یا خیر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *