جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

بدقولی روحانی درباره جاماندگان «یارانه معیشتی»

سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب: 744036
با وجود اینکه اینکه مسئولان دولت تدبیر در روزهای پایانی سال گذشته از تغییرات و افزایش تعداد گیرندگان یارانه معیشتی خبر داده بودند.
بدقولی روحانی درباره جاماندگان «یارانه معیشتی»
به گزارش جهان نيوز، در حالی نیمه دوم سال ۹۹ را سپری می‌کنیم که دولت تدبیر و امید به وعده خود در رابطه با جاماندگان "یارانه معیشتی" عمل نکرده است و البته برنامه‌ مشخصی نیز برای خانواده‌های جامانده ندارد.

دولت روحانی در حالی از آذر ماه سال گذشته در پی افزایش شدید قیمت بنزین اقدام به واریز یارانه معیشتی از محل درآمد دولت از بخشی از این درآمد به تعدادی از خانواده‌ها کرد که قرار بود در ادامه خانواده‌های جامانده متقاضی دریافت یارانه معیشتی در خرداد امسال پس از بررسی به لیست گیرندگان یارانه معیشتی اضافه شود اما مسئولان دولتی این بار هم در این زمینه بدقولی کرده‌اند.

نخستین مرحله یارانه معیشتی در  تاریخ‌های ۲۷ آبان، ۳۰ آبان و دوم آذر ۹۸ توسط سازمان برنامه و بودجه و بر اساس لیست ارائه‌شده از سوی وزارت رفاه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و در ادامه نیز دومین مرحله یارانه معیشتی در ۱۰ دی ماه سال گذشته واریز شد و مرحله سوم یارانه معیشتی نیز در  ۱۰ بهمن ماه ۹۸ واریز شد.

در ادامه نیز سازمان برنامه و بودجه، مبلغ یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند که بر اساس آمار اعلام شده هم‌اکنون  ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت می‌کنند اما در این بین خانواده‌های متعددی هستند که با توجه به شرایط اقتصادی فعلی متقاضی دریافت یارانه معیشتی هستند.

در همین زمینه تعداد زیادی از خانواده‌های متقاضی با مراجعه به وزارت رفاه و فرمانداری‌ها درخواست دریافت یارانه معیشتی را داشته‌اند و از مسئولان دولتی به ویژه شخص رئیس جمهور درخواست رسیدگی داشته‌اند.

در حالی  هموطنان در شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها در تنگنا و سختی هستند که اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی مسئولان مربوطه جای تعجب و پرسش دارد و این در حالی‌ست که دولت بنا دارد طی هفته‌های آتی، بر اساس مصوبه مجلس، یارانه جدیدی را به خانواده‌های شناسایی شده بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...!!!
عباس کاشانی
United States
دختر من خودرو پرایدش را فروخته بود و خریدار طی سه مرحله مبلغ توافق شده را به حساب او که تحت تکفل من است واریز کرد.برای ما پیامک زدند که چون در فلان ماه و بهمان ماه در آمد خانواده تان بیش از پنج میلیون تومان بوده مستحق دریافت یارانه ی معیشتی نیستید.منطق دولت تدبیر و امید را ببینید.