کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش داریوش ارجمند به توهین فرانسه به پیامبر اکرم

آقای مکرون هر غلطی می‌خواهی بکن

خبرگزاری فارس , 11 آبان 1399 ساعت 16:45

داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش داریوش ارجمند به توهین مکرون به پیامبر اکرم(ص) گفت: این توهین‌ها چیز جدید نیست، 1400 است که از زمان حیات پیامبر به ایشان توهین می‌شد و تا امروز هم ادامه داشته است.


به گزارش جهان نیوز، داریوش ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون در واکنش داریوش ارجمند به توهین مکرون به پیامبر اکرم(ص) گفت: این اتفاق نوظهوری نیست و 1400 سال است این اهانت‌ها را می‌شنویم. مگر در زمان حیات خود پیامبر اعظم نمی‌گفتند ایشان جادوگرند! این بازی‌های رئیس‌جمهورِ احمق و نژادپرستِ فرانسه ارزشی ندارد و این فرهنگ را این مسئول به نابودی کشانده است. چون فرانسوی‌ها خیلی مدعی‌اند که فرهنگ از آن‌جا به جهان صادر شده و بعد از یونانی‌ها آن‌ها خودشان را صاحب فرهنگ می‌دانند. باید تاریخ را بخوانید که مکرون چطور به ریاست‌جمهوری رسیده، زندگی‌اش را بخوانید و حتی مشیِ زندگی‌اش در دوران تحصیلش را مرور کنید به تمام واقعیت موجود می‌رسید که چرا چنین اهانت‌هایی اتفاق افتاده و نمی‌خواهم با آوردن نام‌شان دهانم را نجس کنم.

انقلاب اسلامی منافع‌شان را به خطر انداخته است
او تأکید کرد: دست به چنین کارهایی می‌زنند چون معلوم است و دردشان مشخص است منافع‌شان را از دست داده‌اند. این‌ها حقیقتاً به خاطر "انقلاب اسلامی" منافع‌شان را از دست داده‌اند. ضربه زدن به ایران است یا هجمه به عرصه‌های مختلفش همچون سینما و اقتصاد و مردان حکومتی‌اش، گواه بر همه این واقعیت‌ها است. واقعاً آنقدر ذلیل‌اند و ذلیلانه دست به تحریم آدم‌ها می‌زنند که کم مانده ترامپِ احمق، پیامبر اکرم ما را تحریم کنند!

مکرون و یارانش به آزادی انسان هم اعتقادی ندارند
بازیگر نقش "مالک اشتر" سریال امام علی(ع) خاطرنشان کرد: مکرون هر غلطی که می‌خواهد بکند اما قبل از آن چقدر خوب است که از خودش عرضه نشان دهد و مملکت خودش را درست کند. چرا که بدبختی‌های عجیبی دارند؛ می‌گویند آزادی بیان اما به گفته سیدحسن نصرالله ببینید با ماجرای هولوکاست چه کردند و چه محاکمه‌ها و زندانی‌هایی را درنظر گرفتند. باید همچون دبیرکل حزب‌الله افشای‌شان کرد. بدترین آدم‌های روی زمین‌اند که خودشان به آزادی بیان و حتی آزادی انسان اعتقادی ندارند. بروید تاریخ را ببینید که در مراکش، تونس، آفریقا و حتی الجزایر چه بلایی سر مردم آوردند. 

5 سال در فرانسه درس خوانده‌ام
وی با اشاره به دوران تحصیل در فرانسه، افزود: من 5 سال در فرانسه درس خواندم و این‌ها را می‌شناسم. به خصوص همین دولتمردان‌ و حتی آدم‌های عادی‌شان؛ این‌ها خودشان را نژاد برتر دنیا و محق در هر مسئله‌ای می‌دانند. فکر می‌‌کنند تمام علم جهان پیش این‌ها است در حالیکه ملت بی‌اعتقاد و بی‌ایمانی‌اند. به خدا قسم اصلاً بویی از انسانیت نبرده‌اند. این‌ها دیدگاه من نسبت به این‌هاست. 

چرا سریالی برای پیامبر اسلام ساخته نمی‌شود؟
ارجمند در پاسخ به این سؤال که چرا سریالی برای پیامبر اسلام ساخته نمی‌شود و یا کارهای دینی متعددی روی آنتن و پرده نقره‌ای نداریم که بتوانیم به این شائبه‌ها در جهان پاسخ دهیم، تأکید کرد: الان دیگر اعتقادی ندارم هنرمندانی که هستند بتوانند همچون داود میرباقری عمل کنند. اما من اعتقادم به دینم، پیامبرم، ائمه‌ام سرجایش است و ربطی به سینما و هنر ندارد. 
وی در ادامه انتقاداتش، گفت: به نظرمن این کارها را با این سینمایی که داریم نمی‌توانیم انجام بدهیم. این سینمای ما نمی‌تواند این کارها را بکند، بزرگترین آن‌ها شاید مجید مجیدی باشد که فیلمی در این ارتباط ساخت. چند نفر را مسلمان کرد و به پیامبر اسلام معتقد؟! عشق به ائمه و پیامبرمان چیزی نیست که سینما احتیاج داشته باشد. مگر زمان پیامبر اسلام که گروه گروه مثل برگ خزان به پایش می‌افتادند به سینما نیازی بود. 

در دل هنرمند باید بارقه‌ای از الطاف الهی باشد
بازیگر سریال "ستایش" تأکید کرد: در دل هنرمند باید بارقه‌ای از الطاف الهی باشد که از آنجا به فیلم، اندیشه، نوشته و به ساخت آثارش، رسوخ کند. در بازیگری هم همین‌طور است. باید بارقه‌ای از الطاف الهی در دلش باشد بتواند این تأثیرگذاری را بر اعتقاد مردم ایجاد کند. ما این کارها را باید از مدرسه پیش ببریم و جزو وظایف آموزش و پرورش است. حتی در دانشگاه هم نمی‌توان این وظیفه را جلو برد. من بارها این موضوع را گفته‌ام باید از دوران کودکی و مدرسه این قدم‌ها را برداشت. البته در این راستا خانواده هم نقش مهمی دارد اما ما نهاد خانواده را رها کرده‌ایم. مشکلات اقتصادی لجبازی را به خانواده‌ها آورده و اصلاً کاری برای بچه‌هایشان نمی‌کنند. 

ارجمند تصریح کرد: خانواده مسئول پرورشِ کودکان و نوجوانان است که پیامبر و ائمه ما را بهتر بشناسند. مگر نه نمی‌توان به این سینما، تئاتر، تلویزیون، رادیو و حتی روزنامه‌ها دل خوش کرد. خانواده مسئول این کار است، دوم آموزش و پرورش و سومی هم وجود ندارد. 

کارهای تلویزیون، نهادینه‌کردنی نیست!
او در پاسخ به این سؤال که چرا در سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌هایی سینمایی همین خانواده را حذف کرده‌اند و آدرس‌ها و سرمنزل‌های دیگری به جامعه نشان می‌دهند، تأکید کرد: ما زمانی انجمن خانه و مدرسه داشتیم و پدرها و مادرها از مدرسه‌های بچه‌هایشان خبردار می‌شدند. در این دوره‌ها نیست و هنوز هم خلأ چنین نهادی احساس می‌شود. ما از تلویزیون چه انتظاری داریم که دنبال پول و سرمایه است. کارهایی هم که می‌کنند همین‌طور سطحی، ترویجی و تبلیغی است؛ نهادینه‌کردنی نیست! 

هنوز نتوانسته‌اند سریالی مثل "امام علی(ع)" را تکرار کند
ارجمند در پایان خاطرنشان کرد: در این 40 سال این همه سریال ساختند هنوز نتوانستند سریالی مثل امام علی(ع) را تکرار کنند. چرا نشده است؟ چون به آن کسی مربوط است که می‌خواهد این کار را جلو ببرد و این عظمت و نگاه در وجودش شکل گرفته باشد.


کد مطلب: 743892

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/743892/آقای-مکرون-غلطی-می-خواهی-بکن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com