جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

راه‌های کاهش طلاق/ اولین راه یا آخرین آن؟!

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 743887
استاد حوزه علمیه خواهران گفت: دین برای حل مشکلات خانواده اول راه‌های مختلفی را بیان می‌کند که عمل به آنها موجب تقویت رابطه صیمی بین زوجین خواهد شد.
راه‌های کاهش طلاق/ اولین راه یا آخرین آن؟!
به گزارش جهان نيوز، وحیده محمدلو، امروز در نشست "راه های کاهش طلاق از دیدگاه قرآن و پیامبر(ص)" که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) برگزار شد، با بیان این‌که اطاعت زن از شوهر، نصحیت هنگام بروز مشکل و گذشتن روجین از برخی حقوق خود برای حفظ کیان خانواده از مهم‌ترین سفارشات قرآن کریم برای تعالی خانواده است، اظهار داشت: در دین مبین اسلام طلاق آخرین راه است؛ دین برای حل مشکلات خانواده اول راه‌های مختلفی را بیان می‌کند که عمل به آنها موجب تقویت رابطه صیمی بین زوجین خواهد شد.
 
وی ادامه داد: کینه، قلب و روح انسان را آلوده و زندگی را بر کام انسان و خانواده‌اش تلخ می‌کند و برای همین است که خداوند در وصف نعمت های بهشتی، عدم کینه را ذکر می‌کند و همین امر یک درس برای ماست، لذا برای زیبا و شیرین شدن زندگی باید کدورت‌ها را کنار بگذاریم و محبت را در دل‌هایمان جایگزین کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان این‌که رحمت و مهربانی از مهم‌ترین اوصاف خدای متعال است، افزود: بندگان به عنوان خلیفه پروردگار عالم باید به اوصاف الهی متصف شده و اهل نرم‌خویی و گذشت و فداکاری باشند.

وی با تصریح بر این‌که قرآن کریم در آیات مختلفی بیان می‌کند بدی‌ها را با نیکی دفع و جبران کنید، گفت: نیکی، صبر و گذشت در شکل‌گیری شخصیت‌های انسانی بسیار مؤثر است.

محمدلو  ادامه داد: خدای متعال خانواده امیرالمؤمنین را به عنوان الگوی دینی معرفی می‌کند و هر آنچه در این خانه پربرکت اتفاق می‌افتد برای رضایت الهی است و به همین جهت هم صبر در برابر مشکلات در زندگی اهل بیت(ع) بسیار نمود دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران  در ادامه، رعایت موازین اخلاقی، دوری از کینه، گذشت در خانواده‌، بدی را با نیکی دفع کردن و صبر را از راه‌های مقابله با طلاق عنوان کرد و گفت: از دیدگاه پیامیر اسلام راه‌های مختلفی برای کاهش اختلافات خانوادگی  وجود دارد که به عنوان نمونه می‌توان به ابراز محبت زوجین، دوری از رفتارهای خشونت‌آمیز و متکبرانه، هدیه دادن، دوری از سوء ظن، آرایش زن برای شوهر و همنشینی محبت آمیز زوجین اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری حوزه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *