سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

۷ قدم برای سریع تر رسیدن به موفقیت

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 743855
۷ قدم برای سریع تر رسیدن به موفقیت
این روزها همه ما دلمان می خواهد هر چه زودتر به چیزی که می خواهیم برسیم، از کاهش وزن گرفته تا پختن غذا و اینترنت پرسرعت برای چک کردن شبکه های اجتماعی. در حوزه ی کسب و کار نیز این اشتیاق به "سرعت در کسب موفقیت" دیده می شود و مایلیم هر چه سریع تر به موفقیت برسیم و هدف های مالی خود را به دست بیاوریم. اما واقعیت این است که هیچ راز و راهی برای یک شبه موفق شدن نیست اما همواره نکاتی وجود دارد که طی کردن یک مسیر را برای شما راحت تر کند، در این مطلب ما قصد داریم نکاتی در مورد سریع تر رسیدن به هدف و کسب موفقیت بیان کنیم.
 
1. هدفتان را مشخص کنید
برای اینکه سریع تر مسیر موفقیت را طی کنید و به قله خواسته هایتان برسید، اول از همه نیاز به یک نقشه ی دقیق دارید تا ببینید کوه مورد نظرتان کجاست که قله اش را فتح کنید. پس هدف خود و مسیر رسیدن به آن را برای کسب موفقیت مشخص کنید. در واقع اگر مقصد برای شما مشخص نباشد چطور می توانید میانبرها را پیدا کنید؟ تعریف موفقیت برای همه متفاوت است بنابراین مهم است که اهداف شخصی خود را پیدا کنید. قصد دارید در کسب و کار خود به چه چیزی برسید؟ تا آنجا که می توانید جزئیات را مشخص کنید زیرا تنها زمانی که اهداف را به طور دقیق تعریف کردید می توانید گام های عملی در جهت رسیدن به آنها بردارید.

اهداف خود را به دو قسمت بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم کنید. اهداف بزرگ و بلند مدت به شما کمک می کنند تا چهارچوبی برای خود داشته باشید و بر اساس آن عمل کنید و اهداف کوچک و کوتاه مدت به شما انگیزه می دهند چرا که راحت تر و سریع تر به آنها خواهید رسید.
 
2. یک روتین دائمی داشته باشید
بیشتر افراد موفق از قبل این نکته را می دانند که تکرار، فایده ای در دل خودش دارد. داشتن یک روتین و روال روزمره شما را به جلو سوق می دهد و به شما کمک می کند تا سریع تر به موفقیت برسید. داشتن روتین این امکان را به شما می دهد که بتوانید روند پیشرفت خود را بررسی کرده و موانع پیش رو را بشناسید. با داشتن یک روتین روزمره می توانید عادت های خوب را در خود نهادینه کنید و باید در نظر داشته باشید این عادت های خوب در روند موفقیت موثر خواهند بود. به طور مثال اگر هر شب قبل از خواب در ساعت مشخصی به مطالعه ی کتاب یا خبرهای مربوط به کسب و کار خود بپردازید تاثیر زیادی در در تسلط شما بر شغلتان خواهد داشت.
 
3. یک منتور یا مربی پیدا کنید
یکی از عناصر مشترک در سرگذشت انسان های موفق داشتن یک مربی خوب است. مربی کسی است در مسیر شغلی شما قرار دارد اما در مراتب و مراحل بالاتر و می توانید از تجربیات او برای رسیدن هر چه سریع تر به موفقیت استفاده کنید. یک مربی خوب می تواند شما را از مشکلات مراحل بعدی کسب و کارتان آگاه کند و با ایجاد رابطه بین شما و کسانی که در مسیر موفقیت شما موثر هستند به شما کمک کند. داشتن یک راهنمای خوب برای طی کردن مسیر امنیت شما را تامین می کند.
 
4. زندگی را برای خود ساده کنید
ساده کردن روتین روزمره یک ایده آل دست نیافتنی به نظر می رسد اما بهتر است با حذف کارهای وقت گیر و بی فایده شروع کنید. اگر گذراندن ساعت ها وقت در اینترنت به شما در کسب و کارتان کمکی نمی کند پس آن را حذف کنید. وقت گذراندن روزانه با دوستان، اتلاف وقت در مهمانی های غیر کاری و انجام چند کار غیر مرتبط با هم انرژی شما را هدر می دهند و روند رسیدن شما به موفقیت را کند می کنند. سعی کنید با حذف عوامل حواس پرتی، تنظیم ساعت خواب و ورزش روزانه یک زندگی ساده و آرام برای خود بسازید و انرژی خود را برای رسیدن به هدف هایتان حفظ کنید.
 
5. یاد بگیرید که چطور "نه" بگویید
نویسنده ی معروف هربارت بایارد در جایی نوشته است: من رمز موفقیت را نمی دانم اما رمز شکست تلاش برای راضی نگه داشتن همه است. "بله" گفتن یک کار راحت همراه با احساس شادمانی ناشی از راضی نگه داشتن همه است اما به منزله ی قبول وظایف زیاد و اتلاف انرژی خواهد بود. اگر به همه ی کارها و مهمانی ها بله بگویید وقتی برای خود و رسیدن به اهداف تان نخواهید داشت. "نه" گفتن سخت است اما در طولانی مدت دیگران متوجه خواهند شد که وقت شما ارزشمند است. وقت و انرژی بیشتر راه رسیدن به موفقیت را برای شما هموار می کند.
 
6. پس انداز کنید
تمرکز برای رسیدن به موفقیت وقتی مدام نگران درآمد و پول هستید سخت است. پس انداز کردن ممکن است سخت باشد اما به این فکر کنید که سریع تر می توانید به اهداف خود برسید و کمی کمتر خرج کردن به هیچکس ضرر نزده است. داشتن یک پس انداز علاوه بر این که تامین کننده ی امنیت روانی شماست می تواند ضامن رسیدن به موفقیت و شروع راحت یک کسب و کار جدید باشد. بهتر است پس انداز خود را سرمایه گذاری کنید تا در طولانی مدت سود به آن تعلق بگیرد.
 
7. از اشتباهات خود درس بگیرید
همانطور که ترومن کاپوته یک بار گفته: شکست چاشنی است که به موفقیت عطر و طعم می بخشد. هرچه بیشتر به عنوان یک کارآفرین از منطقه امن خود خارج شوید احتمال اشتباه و کسب تجربه بیشتر است. اگر قصد رسیدن به موفقیت های بزرگ را دارید از اشتباهات کوچک نترسید زیرا شکست ها می توانند بزرگترین معلمان ما باشند. از شکست امروز به عنوان تجربه ی فردا درس بگیرید و متوقف نشوید. اگر یک کار جدید انجام ندهید چطور متوجه خواهید شد در انجام آن خوب هستید یا نه؟

موفقیت برای هر شخصی تعریف خاص خود را دارد پس سعی کنید تعریف منحصر بفرد خود را پیدا کنید و اسیر کلیشه های عرف و اجتماع نشوید.

به شما پیشنهاد می کنیم مراجعه ای به خلاصه کتاب های سبکتو در حوزه موفقیت داشته باشید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *