سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

«دحلان»؛ دست نامرئی امارات در توافقات سازش

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 743819
نشریه «فارین پالیسی» در گزارشی از نقش محمد دحلان به عنوان دست نامرئی امارات در توافقات سازش پرده برداشت.
«دحلان»؛ دست نامرئی امارات در توافقات سازش
به گزارش جهان نيوز، نشریه «فارین پالیسی» در گزارشی با اشاره به نقش «محمد دحلان» در معماری توطئه ننگین سازش در اراضی اشغالی، عنوان «دحلان دست فلسطینی‌تبار نامرئی امارات» را برای مطلب خود انتخاب کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است: دحلان در سال ۲۰۱۱ میلادی به لکّه ننگی مشابهت داشت؛ زمانی که پلیس فلسطین منزل مسکونی وی در رام الله را زیر و رو کرد و این مقام امنیتی پیشین جنبش فتح و رقیب محمود عباس را از مسیر دره رود اردن به ابوظبی فرستاد تا در آنجا پناه گیرد. دحلان که هنوز هم در امارات در تبعید به سر می بَرد، از این موقعیت به عنوان فرصتی برای انتقام جوئی استفاده کرد. وی در نقش جدید خود به عنوان مَحرم اسرار سران کشورهای حاشیه خلیج فارس و در قامت مغز متفکر راهبردی امور منطقه‌ای هم اکنون در حال کمک به ایجاد توافقات صلح (سازش) عربی با (رژیم) اسرائیل است.

 این نشریه در ادامه آورده است: در طول این ۹ سال، دحلان رابطه بسیار نزدیکی را با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات برقرار کرد؛ فردی که به محمد دحلان پس از فرار از دست محمود عباس پناه داد.

«فارین پالیسی» اضافه کرد: دحلان یعنی همان متولد کمپ آوارگان در غزه به عنوان فرستاده بین المللی حامی ثروتمند خود عمل کرده، به اربابش کمک می کند تا توافقات سیاسی و تجاری را از آفریقای شمالی تا اروپای شرقی منعقد کند. دحلان خود درباره روابطش با ولیعهد امارات می گوید که پس از غروب آفتاب، هر دو سوار بر خودرویی تندرو اشعار مورد علاقه عربی را خوانده و آزادراه‌های صحرای امارات را با هم طی می کنند.

این نشریه در ادامه می افزاید: این دوستی ظاهری، دحلان را به شخصیتی تأثیرگذار (اگرچه نامرئی) در رقم زدن توافقات عادی سازی روابط میان بحرین و امارات با اسرائیل تبدیل کرد. از این رو، از وی به عنوان معمار پشت پرده این توافق نیز یاد می شود.
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *