پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نتایج کنکور سراسری سال ۹۹ اعلام شد

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب: 743723
نتایج کنکور سراسری سال 99 در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.
نتایج کنکور سراسری سال ۹۹ اعلام شد
به گزارش جهان نيوز، نتایج کنکور سراسری سال ۹۹ اعلام شد. نتایج این آزمون هم اکنون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس است.

در کنکور امسال ۷۹۲ هزار ۸۴۰ داوطلب مجاز اعلام شدند و ۴۶۹ هزار و ۹۴ داوطلب انتخاب رشته کردند که در نهایت ۱۹۸ هزار و ۹۴۸ داوطلب در رشته‌های با آزمون کنکور پذیرفته شدند. 

در کنکور امسال در گروه آزمایشی ریاضی و فنی ۱۲۵ هزار و ۴۲۰ داوطلب، در گروه آزمایشی تجربی ۳۵۲ هزار و ۹۲۳ نفر، در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۱۴ هزار و ۴۷۱ داوطلب، در گروه آزمایشی هنر ۸۰ هزار و ۸۶ داوطلب و در گروه آزمایشی زبان هم ۱۲۹ هزار و ۵۰۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته بودند که با اعلام نتایج کنکور مشخص شد که ۶۲۸۴۸ نفر در رشته‌ های علوم ریاضی، ۶۱۵۱۷ نفر در علوم تجربی،  ۵۵۰۵۷ نفر در علوم انسانی، ۶۱۰۹ نفر در هنر و ۴۴۱۷ نفر در زبان پذیرفته شده‌ اند. 

همچنین ۴۱۸ هزار و ۳۸۶ نفر هم در دوره های بدون آزمون پذیرش شده اند که از این تعداد ۲۲۹ هزار و ۳۳۹ نفر توسط سازمان سنجش آموزش کشور و ۱۸۹ هزار و ۴۷ نفر توسط دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته اعلام شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *