پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

زلزله‌ای قدرتمند در یونان و ترکیه +جزئیات

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 743720
زلزله‌ای قدرتمند به بزرگی ۶.۶ در مقیاس ریشتر جزیره «دودکانسا» در یونان را به لرزه درآورد و در عین حال زمین‌لرزه‌ای به همین بزرگی در سواحل استان ازمیر ترکیه احساس شد.
زلزله‌ای قدرتمند در یونان و ترکیه +جزئیات
به گزارش جهان نيوز، زلزله‌ای قدرتمند به بزرگی ۶.۶ در مقیاس ریشتر جزیره «دودکانسا» در یونان را به لرزه درآورد. این زلزله در آتن هم احساس شد.

به گزارش «اسپوتنیک»، مرکز زلزله ۲۴ کیلومتری شمال غربی جزیره «ساموس» در عمق ۱۰ کیلومتری اعلام شده است. خبرگزاری فرانسه گزارش داد این زمین‌لرزه باعث سونامی کوچک در جزیره ساموس شده و همچنین به ساختمان‌ها در این منطقه آسیب زده است. 


در همین حال رویترز هم گزارش داد ریاست مدیریت بحران ترکیه اعلام کرده زمین‌لرزه‌ای به همان شدت در سواحل اژه ترکیه احساس شده است. 
 
 

مرکز این زلزله ۱۷ کیلومتری ساحل استان ازمیر ترکیه و در عمق ۱۶ کیلومتری زمین بوده است. بنابر گزارش رسانه‌ها در ترکیه، لرزه در استان‌های مختلف در غرب این کشور از جمله در استانبول احساس شد. 

فرماندار ازمیر در بیانیه‌ای اعلام کرد چندین ساختمان در نتیجه این لرزه آسیب دیده و ترک برداشته و مرکز بحران در حال بررسی شرایط است.
 


 
در تصاویر منتشر شده از زلزله در ترکیه ساختمان‌های فرو ریخته دیده می‌شود. 
 





مسئول منطقه «برنوا» در ازمیر اعلام کرد زلزله به ساختمان‌های زیادی خسارت وارد کرده و باعث فروریختن یک ساختمان چهار طبقه شده است. به گفته او، در مرکز منطقه مشکلی وجود ندارد. 
 
«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه اعلام کرد تیم‌های امداد و نجات در حال کار در محل ساختمان‌های تخریب شده هستند. 

بنابر گزارش رسانه‌های محلی، پس‌لرزه‌هایی به قدرت ۳.۹ و ۴.۸ همچنان ادامه دارد. 
سونامی در مقیاس کوچک باعث جاری شدن سیل در خیابان‌های شهر کوچک Sığacık در منطقه Seferihisar  ازمیر شده است.
مرجع : فارس
برچسب ها: زلزله ترکیه یونان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *