سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۲

تحریم های جدید آمریکا علیه بخش پتروشیمی ایران

جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 743693
وزارت خزانه‌داری آمریکا، تنها چند روز مانده به انتخابات ۲۰۲۰، تحریم‌هایی را علیه چندین شهروند و شرکت فعال در بخش پتروشیمی ایران اعمال کرد.
تحریم های جدید آمریکا علیه بخش پتروشیمی ایران
به گزارش جهان نيوز، به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز پنجشنبه از اعمال تحریم علیه چندین فرد حقیقی و حقوقی ازجمله برخی شرکت‌های چینی مرتبط با ایران خبر داد.

آنگونه که گفته می‌شود افراد و شرکت‌های مشمول تحریم، در حوزه پتروشیمی فعال هستند.

کمتر از یک هفته مانده به برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، این تازه‌ترین اقدام دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور علیه ایران است.

پیشتر نیز وال استریت ژورنال مدعی شده بود که ترامپ قصد دارد ذیل برچسب مبارزه با تروریسم، تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کند تا به زعم خود مسیر بازگشت به برجام را برای دولت‌های آتی واشنگتن دشوار کند.

طبق بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۸ شرکت به دلیل نقشی که در خرید و فروش محصولات پتروشیمی ایران با واسطه‌گری شرکت پتروشیمی «تریلیانس» داشته‌اند؛ در فهرست تحریم قرار می‌گیرند. خزانه‌داری آمریکا شرکت تریلیانس را ژانویه ۲۰۲۰ در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود.

طبق این بیانیه، شرکت‌هایی که امروز در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند در ایران، چین و سنگاپور مستقرند و به فروش محصولات پتروشیمی ایران کمک کرده‌اند.
مرجع : خبرگزاری مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.........
Bulgaria
تروریست اقتصادی آمریکا برعلیه منافع اقتصادی 80 میلیون ایرانی بزرگترین نقض حقوق بشره .اینو مدافعین حقوق بشر !!!! می فهمند یا نمی خواهند بفهمند؟؟؟؟؟