سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
فائوچی:

واکسن کرونا احتمالاً ژانویه ۲۰۲۱ آماده می‌شود

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 743637
مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ضمن هشدار درباره احتمال افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در ایالات متحده، گفت که احتمالاً واکسن این ویروس ژانویه 2021 آماده می‌شود.
واکسن ضد کرونای‌ آمریکا کی آماده می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز، دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگو با مجله «انجمن پزشکی آمریکا» (American Medical Associacian) اعلام کرد که احتمالاً واکسن «کووید-۱۹» اوایل ماه ژانویه ۲۰۲۱ (دی ماه) در آمریکا آماده می‌شود.

فائوچی که از اعضای ارشد کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید محسوب می‌شود، با اشاره به افزایش شیوع کووید-۱۹ در ایالات متحده گفت که پنج شرکتی که بر روی واکسن کرونا کارمی‌کنند، احتمالاً تا ماه دسامبر (آذرماه) موفق به آماده‌سازی داده‌های خود نمی‌شوند و دستکم دو شرکت از پنج شرکت مذکور بعد از آن می‌بایست برای استفاده فوری از مجوز اداره غذا و دارو (FDA) ثبت‌نام کنند تا بتوانند کارهای مربوط به تولید واکسن را پیش ببرند.

فائوچی سپس در خصوص زمان احتمالی تولید واکسن کرونا گفت: «احتمالاً‌ ژانویه یا کمی دیرتر خواهد بود. نمی‌دانیم».

وی همچنین هشدار داد که با سردتر شدن هوا، احتمالاً با افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در ایالات متحده مواجه خواهند بود و توضیح داد: «در حالیکه ماههای خنک پاییز را پشت سر می‌گذاریم و به زودی ماههای سرد زمستان را پیش رو داریم، کم کم شاهد بدتر شدن اوضاع خواهیم بود. باید در مسیر کاهش آمار روزانه ابتلا (به کرونا) قرار می‌گرفتیم که چنین چیزی رخ نداد».

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون بیش از ۸.۸ میلیون نفر از مردم آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و بیش از ۲۲۷ هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

در حالیکه آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا در آمریکا همچنان رو به افزایش است، اخبار رسانه‌های غربی نشان می‌دهد که دولت ترامپ چندان علاقه‌ای برای کنترل و مقابله با این ویروس ناشناخته ندارد به طوریکه حتی «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید نیز چندی پیش اعتراف کرد که دولت ترامپ برنامه و قصدی برای کنترل کرونا ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *