جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۵

۵۰ درصد بیماران کرونایی ICU فوت می کنند

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب: 743613
درصد بیماران بستری در بخش‌های آی سی یو فوت می‌کنند، بنابراین برای روزهای آینده باید انتظار افزایش موارد فوتی‌ها را داشت.
۵۰ درصد بیماران کرونایی ICU فوت می کنند
به گزارش جهان نيوز، ایرج حریرچی، با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر، افزود: یکی از علل افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های تهران، مراجعات از شهرستان‌های استان تهران است.

وی با اشاره به روند رو به افزایش موارد ابتلاء که به روزانه بالای ۶۰۰۰ نفر رسیده است، گفت: در کل کشور تعداد موارد مثبت رو به افزایش است.

حریرچی ادامه داد: ۵۰ درصد بیماران بستری در بخش‌های آی سی یو فوت می‌کنند، بنابراین برای روزهای آینده باید انتظار افزایش موارد فوتی‌ها را داشت.

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: رعایت ۵۰ درصدی یا ۶۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی موجب رونق آرامستان های کشور می‌شود. یعنی باید برای کاهش موارد ابتلاء و مرگ و میر، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای ۸۰ درصد برسد.

وی افزود: با اعمال تعطیلی‌ها فقط خرید از بازارهای مرکزی افزایش پیدا کرده است. با این همه محدودیت‌ها، رفت و آمدها فقط ۶ درصد کاهش پیدا کرده و این قابل تأمل است.

حریرچی ادامه داد: شرایط تهران به حدی نرسیده که وضع قرمز اعلام شود، تراکم بیمار در تهران به دلیل وجود بیمارستان‌های مجهز است.

معاون‌کل وزارت بهداشت گفت: موارد مرگ که اعلام می‌کنیم طبق پروتکل بهداشتی است و شفاف است و چیزی کم یا بیشتر نیست.

حریرچی افزود: آمار مبتلایان و فوتی‌های اخیر کرونا حدود ۱۲ برابر روزهایی است که شمار فوتی‌ها به حداقل رسیده بود.

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر روزانه ۲۵ هزار آزمایش کرونا انجام می‌شود که حدود ۶.۵ میلیارد تومان هزینه دارد. قرار است این رقم را به ۱۰۰ هزار آزمایش در روز برسانیم.
وی افزود: اقدامات و خدمات جدیدی که برای درمان مبتلایان در نظر گرفته شده، در مرحله دوم مقابله با کرونا قرار دارد و مرحله اصلی همان مراقبت‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها است.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سیدمحمدحسین
Iran, Islamic Republic of
جناب حریرچی من از تلاش شما و کادر درمانی بسیار سپاسگزارم ولی یکبار به سخنانتان با دقت توجه کنید و مدیریت کارهایتان را با کشور های دیگری که در زمینه کرونا موفق بوده اند مقایسه کنید. مردم وقتی جدیت مسئولین را در هرکاری دیده اند همراهی کرده اند. لطفا بگردید ببینید ایراد کارتان در کجاست که با این همه امکانات و پیشرفت های تکنولوژی و لجستیکی نتوانستیم بیماری را کنترل کنیم ؟ همه تقصیرها متوجه مردم نیست مدیریت مسئولین در رفتار مردم بسیار تاثیرگذار است.
با عرض خسته نباشید مجدد و پوزش
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
پدر بنده بدلیل افت شدید اکسیژن و مشکل تنفس و اختلال شدید هوشیاری به بیمارستان منتقل شده بعد از سی تی اسکن و آزمایش گفتن کرونا نیست و فرستادنش بخش داخلی
در حالی که ما بدلیل ابتلای همزمان بعضی اعضای خانواده به کرونا مطمئن بودیم این هم کروناست
بعد از دوسه روز منتقلش کردیم یه بیمارستان دیگه و اونجا بعد از دو سه روز که البته حالش رو به بهبود میرفت اعلام کردن کروناست و بردنش بخش کرونا ....
جا ندارن میگن کرونا نیست . اگر هم طرف فوت کرد میگن دلیلش یه چیز دیگه بوده
Iran, Islamic Republic of
چقدر می خواهید کشته بدهید تا به طب سنتی اجاره دهید وارد درمان در بیمارستان ها شود.
سیدمهدی
Iran, Islamic Republic of
.....
Romania
پناه بر خدا