کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به هر درب ضد سرقتی اعتماد نکنید!!

7 آبان 1399 ساعت 9:49

گزارش مصاحبه با آقای مهدی شاهی از خبرگان بازار حفاظ و نرده امنیتی.


آقای شاهی صحبت های خود را با یک مثال واقعی آغاز کردند، ایشان شرح سرقتی که هفته گذشته از یکی از منازل تهران انجام شده را بیان کردند، به علت عدم استفاده از حفاظ روی دیوار در ساختمان، سارقین به راحتی از بالای دیوار وارد ساختمان شده و به درب آپارتمان دسترسی پیدا کردند، با وجود اینکه برای درب آپارتمان از درب ضدسرقت استفاده شده بود، سارقین با استفاده از توپی زنی موفق به بازکردن درب آپارتمان شده و مبلغ زیادی طلا و پول نقد از منزل سرقت کرده اند.

بازکردن درب ضد سرقت وابسته به کیفیت قفل می باشد و درب های ارزان قیمت دارای کیفیت مناسبی نیستند و به راحتی می توان قفل آنها را باز کرد.
با توجه به اینکه درب های باکیفیت قیمتی بیش از 30 ملیون تومان دارند، در حال حاضر 90 درصد درب های ضد سرقت نصب شده در آپارتمان ها داری امنیت کافی نمی باشد و برای تامین امنیت ساختمان نباید فقط به درب ضدسرقت اکتفا کرد.
 
 
 
شما چه راهکاری برای افزایش امنیت ساختمان دارید؟
حفظ امنیت بعد از نیازهای اولیه، مانند: خوراک، پوشاک و مسکن مهم ترین نیاز برای ادامه زندگی هر فرد است.

راه‌های متعددی برای حفظ امنیت اماکن وجود دارد که یکی از آنها استفاده از سیستم های محافظتی و تجهیزات امنیتی است. برای تامین امنیت یک ساختمان مسکونی میتوان از دوربین های مداربسته هم استفاده کرد که یک روش بازدارنده محسوب نمیشود و در واقع یک راه درمانی برای پیدا کردن سارق یا سارقین است. استفاده از دزدگیر های هوشمند، نصب قفل های ضد سرقت و درب های هوشمند هم از دیگر روش های محافظت از خانه است.

اما روش هایی که در بالا ذکر کردیم برای تامین امنیت کافی نیستند. باید به فکر روش هایی باشیم که به طور حتمی از وقوع سرقت و به خطر افتادن جان و مال ما جلوگیری و امنیت را به طور صد در صد برقرار کند. حفاظ کشی روی دیوار ها میتواند از ورود افراد غیر مجاز به داخل جلوگیری کند.

یکی از انواع این حفاظ‌‌ها، حفاظ شاخ گوزنی است که در مدل ها و طرح های مختلف تولید میشوند. حفاظ های شاخ گوزنی شامل مجموعه ای از میلگردها می باشند، که شکلی شبیه به شاخ های گوزن دارند به همین دلیل حفاظ شاخ گوزن نامیده میشوند. این میلگردها به دلیل شاخک‌های تیز و برنده ای که در ساخت‌شان به کار رفته است بسیار خطرناک هستند و عبور از بین آنها غیرممکن است.
 


تاثیر نصب حفاظ آکاردئونی در افزایش امنیت آپارتمان
در طی یک آزمایش  و بررسی , دو نمونه ساختمان را  مورد آزمایش قرار داده اند .  که این کار به خاطر سنجش  ایمنی انواع  مختلف سیستم های حفاظتی استفاده شده در ساختمان ها است . لازم به ذکر است این مورد اشاره کنم که آزمایش فقط جنبه تحقیقاتی داشته است . درنمونه اول از سیستم حفاظتی پیشرفته ای مجهز به دوربین مدار بسته استفاده شد. در این نمونه , درب ورودی مجهز به دزدگیر و درب ضد سرقت بوده است و از دوربین مدار بسته بر روی در ورودی استفاده کرده  بودند. در نمونه دوم بر روی درب ورودی آپارتمان،  از درب آکاردئونی با تراکم بالا و مناسب با استانداردهای بین المللی استفاده شده بود. در این بررسی از درب آکاردئونی کاوه با سه گل لوزی بکار برده شده بود  و از قفل توکار سوئیچی به همراه قفل روکار ایمن استفاده کرده بودند. در این دو مورد آزمایشی زمان ورود به ساختمان ثبت می شد.
 

جالب است بدانید که یک فرد حرفه ای توانست درمدت کوتاهی وارد ساختمان اولی شود اما  همین شخص حتی در زمانی معادل دو برابر زمان قبلی موفق به بازکردن قفل های درب آکاردئونی نشد.  از این آزمایش می توان نتیجه گرفت که; درب اکاردئونی فلزی امنیت را در ساختمان برقرار می کند  و مانع  از ورود سارقین به مجتمع های مسکونی و منازل می شود.  همه ما می دانیم که با دوربین مدار بسته فقط می توان وقوع سرقت را ثبت کرد وگرنه از ورود آن ها به منازل جلوگیری نمی کند پس بهتر است راهی را انتخاب کنیم که از ورود سارقین به خانه ها ممانعت کند تا خیالتان از بابت امنیت آسوده باشد.

شرکت صنایع فلزی کاوه از عمده ترین تولید کننده های انواع حفاظ های امنیتی در ایران است. که  با استفاده از تجارب عملی کارکنان و کارشناسان متخصص خود، تاکنون پروژه های بسیاری اعم از پروژه های اداری، تجاری، ارگان های نظامی، ساختمان های دولتی را با موفقیت اجرا نموده است. استفاده از تکنولوژهای روز دنیا و همکاری افراد متخصص، ضریب امنیت سازه های این کارخانه صنعتی را در مقایسه با موارد مشابه بازار، بسیار بالاتر برده است. صنایع فلزی کاوه یک کارخانه بزرگ با امکانات پیشرفته در جنوب غرب تهران است که توان تولید حفاظ آکاردئونی و حفاظ روی دیوار در تعداد بالا را دارد. مساحت بخش تولید کارخانه 2280 متر مربع است و صفر تا صد تولید انواع حفاظ در این محل انجام می شود.

جهت مشاوره با کارشناسان صنایع فلزی کاوه میتوانید با شماره 021-284270 تماس بگیرید.


کد مطلب: 743518

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/743518/درب-ضد-سرقتی-اعتماد-نکنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com