کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرگ ۳ بیمار کرونایی در اتفاق مشکوک بیمارستان خصوصی

روزنامه جوان , 7 آبان 1399 ساعت 8:08

لجبازی دو نفر از کارکنان یکی از بیمارستان‌ها خصوصی تهران سبب شد تا سه بیمار کرونایی قربانی این اختلاف شوم شوند و جانشان را از دست بدهند.


به گزارش جهان نیوز، چند روز قبل نماینده حقوقی یک بیمارستان خصوصی در تهران به دادسرای امور جنایی تهران رفت و از یکی از پرسنل بیمارستان به اتهام دستکاری دستگاه اکسیژن که باعث مرگ سه‌بیمار کرونا شده‌بود، شکایت کرد.


وی در توضیح ماجرا گفت: «بیمارستانی که من در آنجا مشغول به کار هستم، بخشی هم برای بیماران کرونایی دارد که تعداد زیادی بیمار کرونایی در آن بستری هستند. علاوه بر پرستاران و پزشکان در بخش مراقبت‌های ویژه مخصوص کرونایی دو مرد جوان هم به نام‌های فرید و سعید به عنوان تکنیسین بخش طبی مشغول به کار هستند که آن دو به صورت شیفتی دستگاه‌های اکسیژنی را که به بیماران وصل است کنترل می‌کنند. چند روز قبل سه نفر از بیماران کرونایی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند، ناگهان فوت کردند. پس از بررسی علت فوت، پرستاران بخش اعلام کردند این سه بیمار به علت افت شدید فشار دستگاه اکسیژن به کام مرگ رفته‌اند. به گفته پرستاران وقتی آن‌ها به سراغ دستگاه‌های اکسیژن در اتاق مخصوص می‌روند، متوجه می‌شوند که یکی از دستگاه‌ها خاموش است. آن‌ها تلاش زیادی برای نجات جان سه‌بیمار انجام می‌دهند، اما در نهایت افت فشار دستگاه اکسیژن مرگ بیماران را رقم می‌زند.»

وی ادامه داد: «از آنجایی که وظیفه نگهداری و کنترل دستگاه‌ها به عهده فرید و سعید است، ما موضوع را بررسی کردیم که متوجه شدیم چند ساعت قبل از تعویض شیفت تکنیسین‌ها، پرستاران متوجه افت فشار دستگاه اکسیژن می‌شوند و به فرید خبر می‌دهند و فرید هم به اتاق مخصوص و قسمت مراقبت‌های ویژه مراجعه می‌کند و مدعی می‌شود که هیچ مشکلی نیست و دستگاه با افت فشار روبه‌رو نیستند، اما بعد از حادثه پرستاران متوجه می‌شوند که یکی از دستگاه‌ها خاموش بوده‌است. از طرفی هم بررسی‌های ما نشان داد فرید و سعید با هم اختلاف دارند و به گفته پرسنل، فرید همیشه نسبت به سعید حسادت داشته و حتی چند باری هم با هم درگیر شده‌اند، به طوری که آن‌ها چند شب قبل درگیری خونینی را با هم رقم می‌زنند که در جریان آن، دو تا از انگشتان دست فرید می‌شکند و به همین خاطر ما احتمال می‌دهیم که او آن شب به صورت عمدی دستگاه‌های اکسیژن را دستکاری و یکی از آن‌ها را خاموش کرده تا مرگ سه‌بیمار کرونایی را به گردن سعید که پس از او شیفت بوده است، بیندازد! و او را گرفتار کند، اما خبر نداشته که خودش گرفتار می‌شود.»

دستگیری متهم
با طرح این شکایت قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران پرونده را برای بررسی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی قرار داد.

بررسی‌های میدانی مأموران پلیس نشان داد فرید و سعید از مدتی قبل با هم اختلاف داشته و نسبت به هم حسادت می‌ورزیده‌اند. همچنین گفته‌های پرسنل بیمارستان حکایت از آن داشت که فرید همان شب فیلمی از تنظیمات دستگاه‌های اکسیژن برای همکارانش فرستاده است تا وانمود کند کارش را به صورت کامل و درست انجام داده و اگر حادثه‌ای رخ دهد بر عهده او نیست که همین موضوع باعث مشکوک شدن پرسنل می‌شود.

بدین ترتیب مأموران پلیس به دستور بازپرس جنایی فرید ۳۱‌ساله را به عنوان مظنون حادثه روز دوشنبه در خانه‌اش بازداشت کردند.

وی صبح دیروز برای تحقیق به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و در بازجویی‌ها اتهام خود را انکار کرد. وی در ادعایی گفت: «من متأهل هستم و فوق دیپلم الکترونیک دارم. دوسال قبل در بیمارستان استخدام شدم و الان هم در کار خودم حرفه‌ای هستم. مدتی قبل سعید هم در همان قسمتی که من مشغول به کار بودم استخدام شد. او خیلی زود با توجه به پارتی که داشت پله‌های ترقی را طی کرد و پست گرفت و حقوقش هم از من بیشتر شد و به همین دلیل من با او اختلاف پیدا کردم، اما اینکه گفته شده است من به خاطر اختلاف با او دستگاه‌های اکسیژن را دستکاری کرده‌ام و سه بیمار را به کام مرگ کشانده‌ام، قبول ندارم. چون من انسانم و وجدان دارم و هرگز به خاطر اختلاف با همکارم با جان افراد دیگر بازی نمی‌کنم. آن شب من تمام دستگاه‌ها را چک کردم و روی درجه‌۴ که نرمال است قرار دادم. نیمه‌های شب پرستاری به من خبر داد که دستگاه‌ها افت فشار دارند که پس از بازرسی و کنترل متوجه شدم مشکلی ندارند و نرمال است.»

وی در پاسخ به سؤال قاضی که چرا یکی از دستگاه‌ها را خاموش کردی؟ گفت: «آن شب دستگاه اول به درستی کار می‌کرد و دستگاه دوم همیشه برای مواقع ضروری است که اگر دستگاه اول دچار مشکل شد از آن استفاده شود و به همین خاطر من آن شب دستگاه دوم را خاموش کردم.»

متهم پس از بازجویی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس‌آگاهی قرار گرفت. همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه قاضی ساسان غلامی دستور تشکیل تیم کارشناسی را صادر کرد تا این تیم اعلام کند آیا دستگاه‌های مربوط به صورت عمدی دستکاری شده‌اند و افت فشار دستگاه‌ها اکسیژن چقدر در مرگ سه بیمار نقش داشته است.


کد مطلب: 743496

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/743496/مرگ-۳-بیمار-کرونایی-اتفاق-مشکوک-بیمارستان-خصوصی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com