پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

نام پنج کشور خائن به قدس شریف فاش شد

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 743484
وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم در تلاش است با پنج کشور از جمله عربستان سعودی در آینده رابطه برقرار کند.
نام پنج کشور خائن به قدس شریف فاش شد
به گزارش جها نیوز، «الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه) در گفت‌و‌گو با کانال ۲۰ تلویزیون این رژیم اعلام کرد که تل‌آویو در تلاش است در آینده با پنج کشور رابطه برقرار کند.

به گزارش پایگاه صهیونیستی «آی۲۴»، الی کوهن در این خصوص گفت که تل‌آویو تماس‌‌های فشرده خود را با چند کشور با هدف عادی‌سازی روابط با آنها پیش می‌برد؛ اما این مسئله پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا مشخص خواهد شد.

طبق این گزارش، کوهن در ادامه فاش کرد که تل‌آویو در تلاش است با عربستان سعودی، عمان، قطر، نیجر و مغرب روابط برقرار کند.

کوهن در این خصوص گفت که پس از امضای توافق صلح با امارات به رسانه‌ها گفته بوده که تل‌آویو در آستانه دست‌یابی به توافقی مشابه با چند کشور آفریقایی و نیز چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس است و این مسئله عملا اتفاق افتاد و بحرین و سودان به توافق صلح پیوستند.

کوهن در ادامه گفت که آنچه منطقه هم‌اکنون شاهد آن است در چهارچوب چند تحول تاریخی بزرگ بوده است.

او همچنین گفت که این تحولات به خاطر آنچه آن را توان نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی خواند و همچنین پافشاری آمریکا برای ادامه دادن این روند شکل گرفته است؛‌ اقدامی که طبق گفته او، برای تشکیل یک «جبهه قدرتمند» متشکل از مصر، سودان،‌ بحرین، امارات، در مقابل ایران و «رجب طیب اردوغان» رئیس جهمور ترکیه صورت گرفته است.

«دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در تل‌آیو نیز پیشتر گفته بود که پنج الی دَه کشور دیگر به جمع کشورهای شازش‌کننده با تل‌آویو خواهند پیوست.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز پیشتر گفته بود که چند کشور دیگر به توافق صلح با تل‌آویو خواهند پیوست.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولتها مردم رو تا حال سرکار گداشته بودند...