پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

آیا دختر زنگنه، جز تحریمی های آمریکا است؟

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۱
کد مطلب: 743479
در لیست تحریم‌های روز گذشته آمریکا یک قسمت جالب یعنی شباهت فامیلی یکی از تحریم شوندگان حقیقی با وزیر نفت ایران بود که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.
آیا دختر زنگنه، جز تحریمی های آمریکا است؟
به گزارش جهان نيوز، شب گذشته آمریکا بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران را به فهرست تحریم شدگان این کشور اضافه کرده. در فهرست جدید آمریکا نام تعداد دیگری از افراد مرتبط با صنایع نفتی ایران نیز دیده می‌شود.

وزارت دارایی آمریکا روز دوشنبه، ۲۶ اکتبر پنجم آبان، با صدور اطلاعیه‌ای اسامی افراد و موسساتی که به فهرست تحریم شدگان ایران اضافه شده‌اند را منتشر کرده که در میان آنها علاوه بر نام وزیر نفت ایران، مدیران عامل شرکت های ملی نفت و گاز و پتروشیمی این کشور هم دیده می‌شود.

بر این اساس، وزارت خزانه‌داری آمریکا مسعود کرباسیان، مسعود مدنی‌پور، بهزاد محمدی، علی اکبر پور ابراهیم، علیرضا صدیق‌آبادی، نصرالله سردشتی، بیژن زنگنه و ویان زنگنه را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.
 


برخی ها براین باورند که ویان زنگنه یکی از  تبعه ایران، به بهانه ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که یکی از فرزندان بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان است.

ویان زنگنه هیچ نسبتی با وزیر نفت ندارد
در این باره کسری نوری مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این که آیا ویان زنگنه که شب گذشته توسط خزانه داری آمریکا تحریم شده است جز فرزند بیژن زنگنه وزیر نفت هست یا خیر؟ گفت: خیر این خبر را تکذیب می کنم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ادامه داد: ویان زنگنه یکی از تبعه های ایرانی است که با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری می کند و هیچگونه نسبتی با بیژن زنگنه وزیر نفت کشور ندارد.

وزیر نفت در مصاحبه های گذشته خود با رسانه ها گفته بود که؛ چهار فرزند دارم. دخترم دکترای مهندسی مخزن دارد، پسرم دارای دکترای حقوق است، پسر دیگر در رشته خودم در دانشکده فنی درس می‌خواند و دیگر دخترم هم محصل است. دو تن از بچه‌هایم ایران نیستند.
مرجع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
دو تن از بچه‌هایم ایران نیستند.
حق دارن ایران نباشن !!!