سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۶

خبر خوش وزیر اقتصاد به سهامداران؛ صبر کنید ارزان‌فروشی نکنید

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 743472
وزیر اقتصاد اظهار داشت: خبر خوش من به سهامداران این است که شاهد افزایش نرخ سودآوری شرکت‌ها هستیم. شرکت‌های بورسی از بنگاه‌های گلچین و صادراتی هستند که در حال حاضر نرخ رشد سود برخی از آن‌ها بیش از ۳۰۰ درصد بوده است.
خبر خوش وزیر اقتصاد به سهامداران
به گزارش جهان نيوز، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه با کمیسیون اقتصادی و نمایندگان مجلس با بیان اینکه یکی از ارکان بازار سرمایه شورای عالی بورس است گفت: ریاست این شورا با وزیر اقتصاد است که این شورا وظیفه سیاستگذاری دارد و از دیگر ارکان بازار، سازمان بورس است که وظیفه آن نظارت عملیاتی است و نهاد ناظر در بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار است.
 
وی با اشاره به گفت‌وگو با نمایندگان مجلس درباره وضعیت موجود بازار سرمایه گفت: چند روزی است که وضعیت شاخص خوب نیست اما باید بدانیم هر تصمیمی در بازار سرمایه تاثیرگذار است به طور مثال بحث افزایش نرخ سود را داشتیم که خوشبختانه بلافاصله از سوی بانک مرکزی تکذیب شد البته موضوع بسیار مهم این است که تاثیرگذاری نرخ سود بر نقدینگی قطعیت ندارد.

وزیر اقتصاد با تاکید براینکه نهادهای نظارتی و حاکمیتی در بازار سرمایه موفقیت‌هایی به دست آوردند گفت: مهمترین موفقیت ریل‌گذاری قوانین در بازار سرمایه بود همچنین در حال حاضر از 320 شرکت در بورس 182 شرکت کارگزار دارند یعنی بازارگردان دارند به این معنا که ما امروز بازارساز داریم و می‌توانیم اوراق تبعی داشته باشیم.

دژپسند گفت: خبر خوش من به سهامداران این است که شاهد افزایش نرخ سودآوری شرکت‌ها هستیم. شرکت‌های بورسی از بنگاه‌های گلچین و صادراتی هستند که در حال حاضر نرخ رشد سود برخی از آنها بیش از 300 درصد بوده است.

وی ادامه داد: p/e برخی از شرکت‌ها به 4 رسیده است که این عدد بسیار خوبی است.

وی با تاکید بر اینکه از سهامداران خواهش می‌کنم با تامل نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام کنند گفت: سهامداران بدانندکه امروز سهام ارزنده خود را می‌فروشند و با تامل در این بازار صبر کنند تا مجبور به ارزان فروشی نشوند.

دژپسند افزود: عده‌ای می‌گویند چرا از بازار حمایت نمی‌شود اما حمایت ما در بازار ایجاد قوانین و مقررات و اصلاح آنها است و بهترین حمایت اطلاع‌رسانی از وضعیت بازار می‌تواند باشد.

وزیر اقتصاد گفت: وقتی از سودآوری شرکت‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم یعنی این شرکت‌ها اعتبارآور هستند و نباید سهام آ‌نها ارزان به فروش برود.

وی تاکید کرد: البته بنده به عنوان یک مقام مسئول به سهامداران نه می‌گویم بفروشید نه می‌گویم بخرید.
مرجع : ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر تا حالا هر چی که گفتید برعکس شده است. مردم بیچاره سرمایه و زندگی‌شان را از دست داده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست روحانی تاکنون هزاران بار برگزار شد .
Iran, Islamic Republic of
عملکرد وزیر اقتصاد تاکنون به نفع مردم و کشور نبوده است.
Iran, Islamic Republic of
. با این روند شاخص به زیر یک میلیون هم سفوط می کنه.
مهدی
....
علمدار
بله کاملا صحیح فرمودند ..