پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

معرفی جامع دستگاه‌های تاریخ زن ،شیرینک،اسکین پک وبیلیستر

سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 743387
یکی از اهداف شرکت فرهام، راه اندازی خطوط بسته بندی و ارائه ماشین آلات به روز صنایع بسته بندی از طریق واردات از کشورهای خارجی از قبیل آلمان، ایتالیا، فرانسه و چین می‌باشد.
معرفی جامع دستگاه‌های تاریخ زن، شیرینک، اسکین پک وبیلیستر
چشم انداز:
شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام به عنوان یکی از شرکت های پیشتاز در صنایع بسته بندی با هدف تولید و واردات ماشین آلات، از سال 1385  در این میدان تنگاتنگ و پر رقیب شروع به فعالیت کرده و تلاش نموده حضور بسیار پر رنگ و تاثیر گذاری در صنعت بسته بندی داشته باشد. یکی از اهداف این شرکت مشاوره در زمینه بسته بندی و ساخت ماشین آلات خاص بنا بر نیاز مشتری بوده و تلاش نموده که با ارائه وب سایت قوی شامل اطلاعات فنی، اخبار روز، عکس و کاتالوگ و فیلم محصولات به مشتریان خود خدمات رسانی نماید. در راستای رسیدن به این هدف متعالی این شرکت با بهره گیری از طراحان و مهندسان خبره در صنعت بسته بندی و مشاورین این امر استفاده نموده و با آغوشی باز کارشناسان این صنعت بزرگ را به همکاری دعوت می‌نماید.

دستگاه های تاریخ زن، جت پرینتر ها، انواع دستگاه های دوخت پلاستیک، شیرینک، تسمه کش کارتن، چسب زن کارتن، دستگاه های بسته بندی وکیوم، پرس ظروف یکبار مصرف، سیل وکیوم، دستگاه های بسته بندی دو توزین، چهار توزین، مولتی هد، از پر کاربرد ترین دستگاه های صنعت بسته بندی به شماره آمده و شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام علاوه بر ارائه دستگاه های فوق بصورت تخصصی نسبت به تغییرات این دستگاه ها و ساخت سفارشی آن مطابق با نیاز مشتریان آماده خدمات رسانی در این صنعت بزرگ می‌باشد.

یکی از اهداف شرکت فرهام، راه اندازی خطوط بسته بندی و ارائه ماشین آلات به روز صنایع بسته بندی از طریق واردات از کشورهای خارجی از قبیل آلمان، ایتالیا، فرانسه و چین می باشد. از شرکای تجاری چینی شرکت مقتدر و با تجریه شرکت هولیان بوده که با سابقه درخشانی حدود 50 سال در صنعت بسته بندی، ضمن تولید انواع ماشین آلات بسته بندی طبق استانداردهای CE اروپا و داشتن گواهینامه های ایزو مشغول به تولید ماشین آلات می باشد.  

حال به توضیح مختصری در خصوص بعضی از دستگاه های شرکت ماشین آلات پیشرو صنعت فرهام می پردازیم :
 

 
دستگاه تاریخ زن :
دستگاه های تاریخ زن از پرکاربرد ترین دستگاه ها در صنعت بسته بندی بوده و جزء لاینفک و ضروری این صنعت می باشند. در تمامی صنایع تولیدی کارخانجات غذایی و دارویی نیاز به استفاده از دستگاه های تاریخ زن وجت پرینتر به وضوح قابل تشخیص می‌باشد. اطلاعات حک شده بر روی محصول علاوه بر مشخصات محصول نشانگر سلامت کالا بوده و در واقع درج و حک اطلاعات بر روی مواد غذایی، دارویی و بهداشتی نوعی حقوق شهروندی به شمار می‌آید. 

تاریخ زن ها بسیار متفاوت و متنوع می باشند و با توجه به نیاز خط تولید کارخانجات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارزان ترین دستگاه تاریخ زن، تاریخ زن دستی می باشد که به تاریخ زن حرارتی  نیز معروف می باشد. این دستگاه قابلیت چاپ سه سطر بر روی انواع نایلون، تراسبافون، ترست، پاکت، کاغذ، چرم، و حتی چاپ لوگو به تنهایی بر روی محصول را دارد.
 
از انواع دستگاه های تاریخ زن می توان از تاریخ زن نیمه اتوماتیک، تاریخ زن لیبل اتوماتیک،  تاریخ زن اتوماتیک و تاریخ زن رگباری نام برد. دستگاه های تاریخ زن قابلیت چاپ تاریخ انقضا، تاریخ تولید، قیمت (ریال و تومان)، سری ساخت، وزن و گرم را بر روی محصول داشته و می توان از دستگاه های تاریخ زن اتوماتیک یا تاریخ زن رگباری جهت نصب بر روی دستگاه های توزین دار، پیلوپک، ساشه و رول به رول استفاده نمود.

طرز کار با دستگاه های تاریخ زن حرارتی بسیار آسان بوده و ماده مصرفی جهت چاپ بر روی محصول در دو نوع ریبونی و جوهر جامد می‌باشد.

 هزینه پایین ماده مصرفی، تعمیر و نگهدای آسان  کاربری راحت و طول عمر بالای دستگاه از مزایای مهم این نوع دستگاه های تاریخ زن به شمار می آید. جهت اطلاعات بیشتر می توان با مراجعه به سایت ماشین آلات بسته بندی فرهام (farhampack.com) ضمن دیدن عکس و ویدیو دستگاه ها، اطلاعات فنی کامل تری در یافت نمایید.

دستگاه شیرینک
دستگاه‌های شیرینک یکی دیگر از دستگاه های شرکت فرهام می باشد که جهت بسته بندی نهایی محصولات تولیدی مورد مصرف قرار می‌گیرد. واژه شیرینک(Shrink pack) به معنای "کاهش حجم بسته بندی" می باشد. شرینک پوششی از جنس نایلون نازک و شفاف با جنس PVC، POF و پلی اتیلن می باشد که دور تا درو کالا کشیده شده و توسط حرارت نایلون جمع می گردد. بسته بندی با دستگاه شیرینگ علاوه بر جلا دادن و زیبایی محصول، سبب جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و رطوبت به داخل کارتن می شود و حمل و نقل راحت تری را برای جابجایی رقم می‌زند.

دستگاه های شیرینک مدل های مختلفی داشته که با توجه به حجم تولید و نوع بسته بندی مورد مصرف قرار می گیرند. دستگاه شرینک بر اساس کارکرد و با توجه به نیاز مشتری طراحی و تولید می‌شود.

انواع دستگاه شیرینک :

1- شیرینک بر رومیزی یا دستی

2- شیرینک کابینی ساده (شیرینک صندوقی)

3- شیرینک کابینی کانوایر دار

4- شیرینک تونل و دوخت L

5- شیرینک کابینی 1*2

6- شیرینک پلی اتیلن نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک

دستگاه  شیرینک رومیزی :
شیرینک بر رومیزی کوچکترین دستگاه شیرینگ می باشد که برای پک کردن کالا با تیراژ کم مورد مصرف قرار می گیرد. طرز کار دستگاه شیرینک بر رومیزی به این صورت می باشد که ابتدا رول شیرینک را درون دستگاه گذاشته سپس محصول را در بین رول نایلون، جهت دوخت و برش قرار داده و بعد توسط سشوار، سلفون به دور محصول شرینک می‌گردد.  

دستگاه شیرینک کابینی :
دستگاه شیرینک کابینی همانطورکه از اسمش مشخص است دارای محفظه کابینی بوده که عملیات شیرینک  درون کابین این دستگاه انجام می شود. این دستگاه به شیرینک صندوق دار یا شیرینک صندوقی نیز معروف می باشد. نایلون های قابل استفاده این دستگاه شیرینک کابینی، در دو جنسPOF  و PVC  موجود می‌باشد.

نحوه کار با دستگاه شیرینک کابینی به اینصورت می باشد که بعد از جا گذاری رول نایلون در دستگاه، محصول را بر روی میز کار درون نایلون قرار داده سپس به سمت کابین جهت پرس و دوخت هدایت می کنیم و درب کابین را بسته و پس از گرم شدن کابین محصول نهایی به صورت شیرینک شده در می آید. جهت سهولت کار هنگام شرینک محصول، درب کابین توسط دو مگنت در زمان عملیات شیرنک نگه داشته می شود. هنگام دوخت، دو مگنت همزمان عمل نموده و زمان شیرینک ، فقط مگنت سمت چپ جهت نگه داشتن در کابین عمل می نماید. داشتن پرفراژ جهت ایجاد منفذ در ابتدای دستگاه علاوه بر کیفیت بالای محصول شیرینک شده، از مزایای بارز تولیدات این شرکت می‌باشد.

دستگاه شیرینگ کابینی شرکت فرهام در دو سایز، با کابین کوچک و بزرگ موجود می باشد و با توجه به ابعاد محصول مورد مصرف قرار می گیرند. از دستگاه شیرینک کابینی در واحدهای تولیدی کوچک، رستوران ها، نان فانتزی فروشی ها، کترینک هاو شیرینی فروشی ها استفاده بعمل می‌آید.

شیرینک کابینی کانوایر دار :
دستگاه شیرینک کابینی کانوایر دار مانند دستگاه شیرینک کابینی ساده می باشد با این تفاوت دستگاه دارای کانوایر (نوار نقاله) می‌باشد. داشتن نوار نقاله دستگاه سبب می‌شود که بعد از عملیات دوخت و شیرینک توسط کانوایر متصل به دستگاه ، محصول به بیرون هدایت شود. این امر سبب تسریع در بسته بندی و افزایش سرعت خط تولید می‌گردد.


 
شیرینک تونلی و دوخت L :
دستگاه شیرینک تونل و دوخت نوعی دیگر از دستگاه شیرینک می باشدکه به دوخت و تونل نیز معروف می باشد. از این دستگاه عموما در خط تولید با تیراژ بسته بندی بالا استفاده می شود. در این نوع دستگاه ،کار دوخت و شیرینک در دو دستگاه جداگانه دوخت L و دستگاه شیرینک تونلی انجام می‌شود.

شیرینک تونلی در دو مدل تک فاز و سه فاز می موجود می باشد.  یکی از مزایای استفاده از این دستگاه علاوه بر سرعت کار بالا، تنظیم ارتفاع تونل با توجه به ارتفاع محصول می باشد. این امر علاوه بر افزایش راندمان تونل سبب کاهش مصرف انرژی نیز می گردد. محصول وارد شده به درون تونل پس از عملیات شیرینک توسط کانوایر موجود به بیرون هدایت می گردد. سرعت کانوایر تونل و دمای تونل متناسب با محصول قابل تنظیم می باشد. در صورتی که حجم تولید بالا بوده یا بخواهیم راندمان تولید را بالا ببریم و نیروی اپراتوری کمتری استفاده نمائیم از دستگاه دوخت L پنوماتیک در ابتدای تونل شیرینک استفاده می‌شود.

دستگاه دوخت L پنوماتیک نمونه ای از دستگاه دوخت L می باشد که توسط جک پنومانیک کار می کند. پایین آمدن فک توسط پدال متصل به دستگاه صورت می پذیرد. سرعت کار با دستگاه دوخت L پنوماتیک  و تونل نسبت به دوخت ال ساده بالا تر بوده و به همان نسبت راندمان و بازده بهتری خواهد داشت.

شیرینک پلی اتیلن :
یکی از دستگاه های پر مصرف صنعت بسته بندی جهت بسته بندی نهایی محصول و حفاظت از کالای تولید شده دستگاه شیرینک پلی اتیلن می باشد. این دستگاه برای محصولات سنیگن و حجیم استفاده فراوان داشته و با توجه به وزن کالا از نایلون شیرینگ با ضخامت های گوناگون استفاده می شود. جنس نایلون مصرفی در این دستگاه  ،پلی اتیلن بوده و به همین دلیل نام دستگاه به شیرینک پلی اتیلن معروف می‌باشد.

استفاده همزمان از دو رول پلی اتیلن در بالا و پایین دستگاه و دوخت وانتقال توسط جک پنوماتیک به درون تونل شیرینک، عملکرد کلی این دستگاه می باشد. دستگاه شیرینگ پلی اتیلن در دو مدل شیرینک پلی اتیلین نیمه اتوماتیک و شیرینک پلی اتیلن اتوماتیک، با توجه به نیاز مشتری قابل طراحی و ساخت می‌باشد.

در شیرینگ پلی اتیلن نیمه اتوماتیک انتقال کارتن یا محصول به درون نایلون شیرینک توسط اپراتور صورت گرفته که در مدل اتوماتیک این عملیات توسط جک صورت می‌پذیرد. سپس نایلون توسط جک پنوماتیک دوخته شده و درون تونل هدایت می‌گردد. دمای تونل با توجه به سرعت انتقال محصول و نایلون مصرفی قابل تنظیم می‌باشد. جهت کاهش هزینه‌های تولید و افزایش راندمان دستگاه می‌توان بجای استفاده از برق جهت گرم کردن تونل از گاز نیز استفاده نموده و سرعت بسته بندی را بالاتر برد، بنابراین شیرینک پلی اتیلن در دو مدل شرینک پلی اتیلن ساده و شیرینک پلی اتیلن دو گانه سوز در بازار مطرح می‌باشد.

از دستگاه شیرینک پلی اتیلن جهت بسته بندی انواع محصولات غذایی و صنعتی، صنایع سلولزی، آب معدنی، نوشابه، ماء الشعیر و صنایع لبنی و قطعات صنعتی استفاده می‌شود.

فیلم آموزشی و کارکرد دستگاه شیرینک پک درون سایت فرهام موجود بوده و نصب و راه اندازی دستگاه ، بسیار آسان و پشتبانی فنی و خدمات پس از فروش این شرکت رایگان می باشد و دستگاه دارای یک سال گارانتی موتور و ده سال خدمات پس از فروش می‌باشد.

بیلیستر حرارتی یا سیل طلقی:
از دستگاه بیلیستر یا سیل طلقی برای بسته بندی محصولاتی از قیبل لوازم بهداشتی، آرایشی، قطعات یدکی، قطعات صنعتی کوچک مانند زعفران، مسواک، نخ دندان، لاک پاک کن، ریمل، رم گوشی مبایل، فلش، موس، باتری و .. استفاده می‌شود.

جهت بسته بندی توسط این دستگاه ابتدا متناسب با محصول طلق و کارت چاپ شده را تولید نموده و بر اساس آن قالب دستگاه ساخته می‌شود. تعداد کویته یا بعبارتی تعداد محفظه ایجاد شده بر روی قالب متناسب با سایز محصول می‌باشد.

در سیل طلقی در مدل روتاری جهت افزایش سرعت از سه دست قالب استفاده می گردد. این عمل سبب می‌گردد اپراتور در زمان عملیات اتصال کارت به طلق علاوه بر خارج کردن محصول، محصول بعدی را در قالب چیدمان نماید.

عملکرد دستگاه سیل طلقی الکتروپنوماتیک بوده و این امر سبب افزایش سرعت و کاهش استهلاک دستگاه می‌گردد. 
 
در شرکت ماشین آلات بسته بندی فرهام دستگاه سیل طلقی (بیلیستر) در دو نوع مدل خارجی و ایرانی قابل سفارش و ساخت می‌باشد. سرعت بسته بندی در این دستگاه به دلیل چند قالبه بودن بسیار بالا می‌باشد. در روش بسته بندی سیل طلقی و بیلیستر، طلق و کارتن متناسب با ابعاد نهایی محصول طراحی و آماده می‌شوند. ابتدا طلق را درون قالب گذاشته و سپس محصول را درون طلق قرار داده  و کارت را بر روی آن قرار می‌دهیم و پرس توسط دستگاه انجام می‌شوند. لازم به ذکر است که بسته بندی در دستگاه سیل طلقی و بیلیستر نیاز به چسب ندارند.

فیلم آموزشی و کارکرد دستگاه سیل طلقی درون سایت فرهام موجود بوده و نصب و راه اندازی دستگاه بسیار آسان و پشتبانی فنی و خدمات پس از فروش این شرکت رایگان می‌باشد و دستگاه دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می‌باشند.

اسکین پک :
دستگاه اسکین پک یا وکیوم فرمینگ، از دستگاه های پر مصرف در صنعت بسته بندی بوده که جهت بسته بندی قطعات صنعتی و بردهای الکترونیکی جهت انبارش یا عرضه محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد.  از این دستگاه در صنایع پتروشیمی، الکترونیکی، قطعات یدکی، واشر سازی ها و قطعات یدکی خودرو استفاده می‌شود. 

 سیستم عملکرد دستگاه اسیکن پک بصورت الکترومکانیکی بوده و کار با دستگاه بسیار آسان وهزینه بسته بندی نهایی پایین می‌باشد. از مزایای بارز این دستگاه عدم استفاده از قالب بوده و این امر سبب می‌گردد که گستره وسیعی از قطعات توسط این دستگاه بسته بندی شود.

در فرآیند بسته بندی با دستگاه اسیکن پک، محصول را بر روی مقوا یا کارتن قرار داده و سپس فیلم اسکین یا نایلون (طلق) که در قسمت بالای دستگاه تعبیه شده، و توسط حرارت نرم گردیده است، بر روی محصول و کارتن قرار می‌گیرد و پس از تخلیه هوای مابین نایلون و محصول از قسمت پایین دستگاه، نایلون بر روی کارتن پرس می‌گردد.

فیلم اسکین پک در دو مدل چسب دار و بدون چسب موجود بوده، که در مدل بدون چسب بر روی کارتن چسب اسکین زده شده و عملیات اسکین صورت می‌پذیرد.

دستگاه اسیکن پک شرکت فرهام دارای موتور و گیبرگس بوده  و با دستگاه های اسکین پک موجود در بازار که با نیروی پنوماتیک کار می کنند، قابل مقایسه نیست و از لحاظ کیفیت و کارایی بسیار بالا تر می‌باشد.

فیلم آموزشی و کارکرد دستگاه اسکین پک درون سایت فرهام موجود بوده و نصب و راه اندازی دستگاه بسیار آسان و پشتبانی فنی و خدمات پس از فروش این شرکت رایگان می باشد و دستگاه دارای یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش می‌باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *