سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۰
۱۵

محمد انصاری؛ وفاداری در عصر حاکمیت پول

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب: 743362
محمد انصاری هیچ گاه شوآف نکرد و فضای مجازی را بستری برای فشار به باشگاه مبدل نساخت و با هیاهو دنبال باج خواهی از باشگاه و افزایش رقم قرارداد نبود.
محمد انصاری؛ وفاداری در عصر حاکمیت پول
گروه ورزشی جهان نيوز، احمد شیرانی تک آبی: برای فوتبال ایران؛ دهه شصت اوج تاریخ باشگاه پرسپولیس به شمار می رود. تیمی پر ستاره، هجومی و البته با غیرت که با هدایت علی پروین در فوتبال ایران آقایی می کرد. تیم جذابی که مشهور است در 20 دقیقه اول کار حریف را تمام می کرد.

اما امروز بعد از رنسانس برانکو ایوانکویچ ، دهه نود با چهار قهرمانی متوالی در لیگ برتر، سه قهرمانی سوپر جام، یک قهرمانی حذفی و دو حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا به عنوان نقطه عطف تاریخ باشگاه محسوب می شود. این افتخارات در کشاکش جدایی ستاره ها، پنجره های بسته و بحران های مالی بدست آمد. بازیکنان به عنوان ابزار کارآمد کادر فنی، سهم بزرگی در این موفقیتها دارند. و در این بین، تعداد بازیکنان معدودی در تمام این دستاوردها سهیم بوده اند.

یکی از این بازیکنان، محمد انصاری است. فوتبالیستی که تمام هوادران فوتبال حتی استقلالی ها، او را با پسوند "با اخلاق" می شناسند. در زمانی که بد اخلاقی، یکی از جلوه های منفی فوتبال ایران به شمار می رود، تبدیل شدن یک بازیکن به برند اخلاق، کار کوچکی نیست. قطعا هیچ پرخاش، توهین و  بی ادبی  از محمد انصاری در حافظه فوتبال دوستان نقش نبسته است.

در بعد فنی با عملکرد کم اشتباه در دو پست دفاع میانی و دفاع چپ، توانست به تیم ملی نیز دعوت شود و در روزهای نیمکت خالی پرسپولیس، کمبودها را جبران کند. دو بار پارگی رباط انصاری گواه فشار مضاعف وارد شده به وی، در این 4 سال است. او هیچ گاه وارد کری خوانی های غیر متعارف نشد، لب به اعتراض نگشود، شرایط باشگاه را درک کرد،  مطالبه غیر منطقی نداشت و شخصیت وی نشان دهنده یک فوتبالیست مسئولیت پذیر و حرفه ای بود.
 

در شرایطی که برخی بازیکنان آموخته اند که بخوبی با برگ "پیشنهاد خارجی" بازی کنند و  بازارگرمی داخلی راه بیندازند، محمد انصاری بواسطه نیاز پرسپولیس، پیشنهاد رسمی 1/5 میلیون دلاری چینی ها را رد کرد و محبوب هواداران شد. اما امروز بواسطه مصدومیت و دوری چند ماهه  از میادین، در لیست خروج یحیی گل محمدی قرار گرفته است. شکی نیست مسئولیت تام مسائل فنی بر عهده سرمربی تیم است و هر گونه ورود و خروج بازیکنان حسب نیاز تیم، تفکرات تاکتیکی سرمربی و شرایط بازیکنان و باشگاه تعیین می گردد. اما انتظار برخورد محترمانه با بازیکنانی چون محمد انصاری؛ آنگونه که باشگاه های حرفه ای جهان با بازیکنان مصدومشان برخورد می کنند، انتظار بی جایی نیست.

محمد انصاری هیچ گاه شوآف نکرد و فضای مجازی را بستری برای فشار به باشگاه مبدل نساخت و با هیاهو دنبال باج خواهی از باشگاه و افزایش رقم قرارداد نبود. شاید حکمت برخورد با محمد انصاری را در همزمانی جدایی محمد نادری و شجاع خلیل زاده از پرسپولیس باید یافت آنجا که ثابت شد محمد انصاری نماد وفاداری در عصر حاکمیت پول است. جایی که عواطف هواداران و نام پرسپولیس بیش از پول ارزش دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امیدوارم اینگونه نشود اما فکر می کنم با این حرکت ناجوانمردانه در باره محمد انصاری عزیز پرسپولیس از دوران اوج خود فاصله بگیرد .
Iran, Islamic Republic of
صحبح است
Iran, Islamic Republic of
استقلالی هستم
ولی عاشق محمد انصاری
توی این فوتبال، امثال محمد انصاری باید هم کنار گذاشته شوند..
Iran, Islamic Republic of
سلام

داش ممد انصاری در قلب آبی ما جا داری.

آبی ام اما دوست دارم.

تو رو نخوان کی رو بخوان.
United States
اگه استقلالی واقعی بودی انقدر احساساتی نمیشدی
استقلال ازاین بازیکن ها کم نداشته بلکه بهترشو داشته اما رسانه ها نمیخوان!
Iran, Islamic Republic of
محمد انصاری بره کنار اونوقت ......!!!
Iran, Islamic Republic of
انچه در فوتبال امروز وجود ندارد اخلاق هست . لذا متاسفانه جایی برای بازیکنان بااخلاقی مثل محمد انصاری در فوتبال ما وجود ندارد . البته همین بازیکن با اخلاق در فوتبال اروپا با این اخلاق و بازی خوبی که دارند جایگاهی به مراتب بالاتری دارند.
Iran, Islamic Republic of
از دلها بیرون نخواهد رفت
پسر با ادب فوتبال ایران
محمد
Iran, Islamic Republic of
فرشته ای است که اگه از پرسپولیس بره نمی توان پیدایش کرد باید بماد. جای زخم های جدایی شجاع و نادری را تسکین بدهد. .
United States
انصاری بازیکن بااخلاقیه اما باید به آیندش فکرکنه
آینده نگری و اخلاق بایکدیگر منافات نداره
Iran, Islamic Republic of
انصاری عشق است.جواب یحیی و حاکمیت پول را امثال شجاع خلیل زاده دادند
Iran, Islamic Republic of
اخلاق مدار، بدون حاشیه، وفادار، متعهد، فنی، جنگنده و متعصب، در خدمت کار گروهی و تیمی و نهایتا پیرو راه امام وشهدا و....
Iran, Islamic Republic of
گلمحمدی گفته انصاری رو نمیخوام
ببینم چندروزدیگه که ازپرسپولیس رفت چی میگید؟!
Iran, Islamic Republic of
خداییش همیشه دوست داشتم انصاری تواستقلال بود. شایدبشه
سادات
Iran, Islamic Republic of

در این چند که انصاری در پرسپولیس بازی کرد هیچ وقت سراغ ندارم که در مورد باشگاهی(حتی باشگاه رغیب) و یا بازکنی و یا داوری صحبت کرده باشد.