کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلینتون: تصور ماندن ترامپ تهوع‌آور است

5 آبان 1399 ساعت 15:48

وزیر خارجه سابق آمریکا اعلام کرد اکثر جمهوری‌خواهان می‌خواهند شاهد شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری باشند، اما جرات ابراز آن را ندارند.


به گزارش جهان نیوز، وزیر خارجه پیشین آمریکا می‌گوید اکثر هم حزبی‌های دونالد ترامپ خواهان شکست او در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر هستند، اما از ابراز علنی آن امتناع می‌کنند.

هیلاری کلینتون در مصاحبه‌ای اعلام کرد اکثر جمهوری خواهان دوست دارند شاهد شکست ترامپ در انتخابات آتی باشند و می‌خواهند دوره ناخوشایند ریاست جمهوری او به پایان برسد. رقیب ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ گفت: اکثر آن‌ها به اندازه ما خواهان رفتن او هستند، اما نمی‌توانند آن را علنی ابراز کنند.

این مقام سابق دولت آمریکا گفت: نمی‌تواند ماندن ترامپ در قدرت را برای چهار سال دیگر بپذیرد. تصور اینکه چهار سال دیگر سو استفاده ها، اختلال در نهادها، ضربه به هنجار‌ها و ارزش‌های ما و تضعیف رهبری (آمریکا) ادامه داشته باشد، به معنای واقعی کلمه مشمئزکننده است.

در حالیکه ۸ روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، جو بایدن دموکرات کماکان در نظرسنجی‌های ملی و ایالتی پیش است. این در حالیست که بسیاری از دموکرات‌ها نگران تکرار تجربه تلخ انتخابات ۲۰۱۶ هستند، جائیکه برغم پیشتازی کلینتون در نظرسنجی‌های عمومی، در نهایت دونالد ترامپ راهی کاخ سفید شد.

تاکنون بیش از ۵۵ میلیون رای دهنده آمریکایی تاکنون به طور زودهنگام در رای گیری شرکت کرده‌اند. تخمین زده می‌شود که تاکنون بیش از ۳۵ میلیون نفر رای خود را از راه دور برای حوزه‌های رای‌گیری ارسال کرده‌اند و بیش از ۱۵ میلیون نفر نیز با حضور در مراکز رای گیری در انتخابات شرکت کرده اند.


کد مطلب: 743349

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/743349/کلینتون-تصور-ماندن-ترامپ-تهوع-آور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com