جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۹

انتقال داعشی‌ها از عراق به آمریکا برای اولین بار

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 743319
منابع آمریکایی اعلام کردند، برای اولین بار آمریکا اقدام به انتقال دو تن از عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش از عراق به آمریکا جهت محاکمه نمود.
انتقال داعشی‌ها از عراق به آمریکا برای اولین بار
به گزارش جهان نيوز، به گفته مسئولان آمریکایی قرار است، دو نفر از عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش به نام های «الشافعی الشیخ» و «الکساندا کوتی» به آمریکا منتقل شوند، به این ترتیب آنها اولین عناصر داعشی به شمار می آیند که به اتهام دست داشتن در جنایات داعش، از جمله مشارکت در بریدن سر گروگان های آمریکایی و انگلیسی در سال ۲۰۱۴ در سوریه، در دادگاه های آمریکا محاکمه می شوند.

گفته می‌شود محاکمه این دو داعشی در دادگاه فدرال ایالت ویرجینیا برگزار می شود که در آن بسیاری از پرونده های حساس و مهم امنیت ملی آمریکا مورد رسیدگی قرار می گیرد.
 

الشافعی الشیخ

اگرچه این منابع آمریکایی توضیحی درباره جزئیات اتهامات وارده به این دو عضو داعش ندادند، اما اتهامات احتمالی وارده به آنها، دست داشتن در قتل، ربودن افراد و هدایت گروگان ها به محل اجرای حکم و دست داشتن در شکنجه و آزار و اذیت اسیران و گروگان های در بند داعش به ویژه است.

این دو داعشی از اکتبر سال گذشته در یکی از پایگاه های هوایی آمریکا در عراق در بازداشت بسر می برند و قرار است، نیروی هوایی آمریکا آنها را به ایالت ویرجینیا انتقال دهد.

از سوی دیگر، از آنجا که این دو داعشی دارای تابعیت انگلیسی هستند، مدعی العموم انگلیس اعلام کرد، با هدف تسهیل در روند محاکمه این دو داعشی در دادگاه های آمریکا، لندن ماه گذشته اقدام به سلب تابعیت انگلیسی آنها کرد.

پیشتر مدعی العموم آمریکا تاکید کرده بود، در صورتی که دادستانی انگلیس مستنداتی ارائه دهد که اتهامات وارده به این دو داعشی را ثابت کند، حکم اعدام آنها قطعی خواهد بود.
 

الکساندا کوتی (سمت چپ)

این دو به همراه دو عضو دیگر گروه تروریستی تکفیری داعش تیم چهار نفره ای را تشکیل می دادند که به دلیل لهجه انگلیسی، گروگان ها و اسرایشان، آنها را گروه «بیتلز» می نامیدند.

اعضای این تیم چهار نفره متهم اجرای اعدام های داعش و بریدن سر گروگان ها و اسیران این گروه و انتشار فیلم از نحوه اعدام ها در فضای مجازی هستند.

«جهادی جان» مشهورترین عضو این تیم ۴ نفره بود. او که نقاب به چهره می زد و وحشیانه ترین اعدام های داعش به دست او انجام می شد، در سال ۲۰۱۵ در یکی از عملیات های ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در سوریه کشته شد. نفر چهارم این گروه نیز در ترکیه پس از شناسایی، دستگیر و هم اکنون در یکی از زندان های این کشور در بازداشت بسرمی برد.

کوتی و الشیخ در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست اذعان کرده بودند که یکی از ماموریت های آنها حین فعالیت در صفوف داعش، بازجویی و اعتراف گیری از گروگان ها و اسیران بود که در مواردی این اقدامات با خشونت انجام می شد.

اما آنها اتهام مشارکت در عملیات اعدام از جمله بریدن سر گروگان ها را رد کرده بودند.
مرجع : مشرق
برچسب ها: عراق آمریکا داعش
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
غربی ها چگونه می خواهد با دوستانشان بجنگند؟
کشورهای غربی طوطی وار دروغ های خود را درباره عملیات ارتش سوریه تکرار می کنند.
که غربی‌ها چگونه می توانند با تروریستها بجنگند در حالی که از آنها به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده می کنند.
دولتهای این کشورهای غربی با تروریستها ارتباط دارند. یک و رئیس جمهور اوباش آن خواهند داد. هرکس نتواند
Iran, Islamic Republic of
سوریه|حمله هوایی روسیه به مقر یک گروه تروریستی مورد حمایت ترکیه
Iran, Islamic Republic of
همدستی آمریکا با داعش را فراموش نمی‌کنیم
Iran, Islamic Republic of
خشم و نگرانی از سیاستهای ترامپ تمامی ندارد
Iran, Islamic Republic of
آمریکا تاکنون حتی یک مناقشه را در جهان حل نکرده است
Iran, Islamic Republic of
که آمریکا تاکنون نتوانسته درگیری‌های نظامی در افغانستان، سوریه، لیبی، اوکراین و مشکل کره شمالی را حل و فصل کند، در صفحه توئیتر خود نوشت: «ولی با وجود این، او (ترامپ) نمی‌تواند پاسخ دیگری به چنین سؤالی بدهد، گرچه خود نیز به‌خوبی می‌داند که ایالات متحده توانایی حل هیچ‌یک از این درگیری‌ها را نداشته و به این آسانی مناقشه قره‌باغ را نمی‌‌تواند حل کند».
Iran, Islamic Republic of
که آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 1918 تاکنون نتوانسته درگیری‌های رژیم کودک کش صهیونیستی در فلسطین اشغالی، را حل و فصل کند.


Iran, Islamic Republic of
رژیم صهیونیستی به خاطر حمله و تجاوز به نوارغزه و سوریه 10 جنگنده اف35 دیگر از آمریکا می خرد
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
شاید هم برای اتفاقات بعد از انتخابات امریکا به آنها در سرکوب کردن مردم نیاز دارند