جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سخنان بدون واسطه "نسرین ستوده" و "کایلی مور گیلبرت" با مسئولان قضایی

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 743208
در جریان بازدید رئیس سازمان زندان‌ها و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از زندان ندامتگاه زنان استان تهران، "نسرین ستوده" و "کایلی مور گیلبرت" بدون واسطه با این دو مسئول قضایی کشورمان صحبت کردند.
سخنان بدون واسطه نسرین ستوده با مسئولان قضایی
به گزارش جهان نيوز، در این بازدید هفت ساعته علی باقری‌، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز رضایت از اقدامات انجام شده برای بهبود کیفی ندامتگاه زنان استان تهران و افزایش رضایت مددجویان، اظهار کرد: نخبگان جامعه، به ویژه حوزویان و دانشگاهیان، مسئولیتی بزرگ در قبال بازاجتماعی نمودن زندانیان دارند.

وی افزود: تعامل با زندانی و شرایط نگهداری وی نباید بر اساس جرم او تنظیم شود؛ ملاک و معیار باید بازگشت فرد به هنجارهای زندگی معمول جامعه یا به عبارت دیگر بازاجتماعی شدن او باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر با تأکید بر اینکه "هدف از آفرینش انسان طی کردن مسیر تکامل است، تصریح کرد: هدف از مجازات حبس، محدود و محصور کردن فردی است که به دلایلی از مسیر تکامل منحرف شده و یا عاملی برای انحراف سایرین است تا آن شخص با دریافت کمک و راهنمایی لازم به مسیر درست بازگردد و هر زمان که این هدف به درستی محقق شود، زندانی باید به آغوش جامعه بازگردانده شود.

وی با تأکید بر اینکه زنان، بیش از آن که عامل باشند، قربانی آسیب‌های اجتماعی هستند، گفت: طبیعت ذاتی و سرشت خلقت زنان اقتضا می‌کند که نباید زندان، نخستین گزینه مجازات برای کسانی باشد که می‌توانند مؤثرترین عامل تربیت و نگاهبان سلامت روحی، روانی و جسمانی خانواده و جامعه باشند.

در این دیدار که روز جمعه صورت گرفت، رئیس سازمان زندان‌ها و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با بسیاری از مددجویان از جمله نسرین ستوده و کایلی مور گیلبرت (اتباع بیگانه) به گفت‌وگوی رودررو پرداخته و سخنان این افراد را شنیدند و درخصوص اجابت برخی خواسته‌های انها دستورات فوری صادر شد.
مرجع : خبرگزاری تسنيم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *