شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲۴
بنا بر اعلام مرکز آمار؛

تورم نقطه‌ای در مهر ماه ۴۱ درصد شد/ دولت روحانی باز هم رکورد شکست

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 743149
نرخ تورم نقطه‌ای در مهر ماه ١٣٩٩ به عدد ٤١,٤ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤١.٤ درصد بیشتر از مهر ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده­‌اند.
تورم نقطه‌ای در مهر ماه ۴۱ درصد شد
به گزارش جهان نيوز، تورم نقطه‌ای درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. نرخ تورم نقطه‌ای در مهر ماه ١٣٩٩ به عدد ٤١,٤ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤١.٤ درصد بیشتر از مهر ١٣٩٨ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.
 
این در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ٤١,٣ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل ٦,٨ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٤٢,٢ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٨,١ واحد درصد افزایش داشته است.
 
نرخ تورم مهر ماه ١٣٩٩ در مقایسه با ماه قبل7 واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی ها و دخانیات» با افزایش 9 واحد درصدی به 4.5درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با افزایش  واحد درصدی به ٤١.٩ درصد رسیده است.
 
افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور
منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. نرخ تورم ماهانه مهر ١٣٩٩ به ٧ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ٣.٤ واحد درصد افزایش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب ٥.٧ درصد و ٧.٦ درصد بوده است.
 
این در حالی است که نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ٧,١ درصد می‌باشد که نسبت به ماه قبل، ٣.٥ واحد درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ٦.٩ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ٣.٤ واحد درصد افزایش داشته است.
 
افزایش نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور
منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. نرخ تورم سالانه مهر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به ٢٧,٢ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١,٢ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
هم‌چنین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٢٧,٣ درصد و ٢٦.٧ درصد می‌باشد که برای خانوارهای شهری ١,٢ واحد درصد افزایش و برای خانوارهای روستایی ١.٣ واحد درصد افزایش داشته است.
 
تغییرات قیمت ها در ماه مهر
در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «روغن‌ها و چربی‌ها» (کره پاستوریزه حیوانی و روغن جامد)، گروه «شیر، پنیر و تخم­مرغ» (تخم مرغ و خامه پاستوریزه)، گروه «سبزیجات» (فلفل دلمه‌ای، کاهو، نخود، پیاز و قارچ)، گروه «چای، قهوه و سایر نوشیدنی‌ها» (انواع نوشابه و آبمیوه) می‌باشد. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات»، گروه «حمل و نقل» (قیمت انواع خودرو)، گروه «مبلمان و لوازم خانگی» (بخاری گازی، فرش ماشینی، لوازم پلاستیکی آشپزخانه، یخچال فریزر و ظروف شیشه‌ای آشپزخانه)، گروه «تفریح و فرهنگ» (لپ­تاپ، قطعات کامپیوتر، دوربین عکاسی و دوچرخه بچه­گانه) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
 
درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک های هزینه ای کل کشور
دامنه تغییرات نرخ تورم سالانه در مهر ماه ١٣٩٩ برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ٢٤,٤ درصد برای دهک اول تا ٣٢.٥ درصد برای دهک دهم است.
مرجع : رجانیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دیگر به روحانی رأی نمی‌دهم چون مردم ایران را گرفتار کرده است
مهدی
کره ماه زندگی می کنی برادر؟.
هادی
Iran, Islamic Republic of
نه. توی ایران زندگی می کند..
Iran, Islamic Republic of
جون ما بیا و رای بده . تعارف نکن ..
Iran, Islamic Republic of
قیمت دلار در بازار امروز افزایش می یابد؟
Iran, Islamic Republic of
قیمت آپارتمان‌های از سال 1397 تاکنون در سراسر کشور غیر قانونی بوده است و همچنان نیز ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
هم اکنون هر کیلو مرغ گرم در برخی مغازه‌های سطح شهر با نرخ ۳۰هزار تومان عرضه می‌شود.
Iran, Islamic Republic of
نرخ تورم نقطه‌ای در مهر ماه ١٣٩٩ به عدد ٤١,٤ درصد رسیده است ولی متاسفانه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ١٥ درصد افزایش یافته است چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
یکصد میلیارد تومان قرار بود از طرف دولت برای جبران خسارت کرونا به برخی اصناف از جمله آرایشگران، رانندگان و... پرداخت شود. اما بعد از چند ماه پرداخت نشده است. لازم است دیوان محاسبات در این زمینه از دولت توضیح بخواهد.
Iran, Islamic Republic of
قراردادهای شرکت‌های پیمانکاری با کارگران یک یا دو ماهه شده و هیچ آینده شغلی وجود ندارد .....
Iran, Islamic Republic of
چندین ماه است که فرزندم از دانشگاه آزاد واحد مرکز تهران فارغ‌التحصیل شده ولی مدرک فارغ‌التحصیلی او صادر نمی‌شود. چرا؟
Iran, Islamic Republic of
کجا دشمن گفته است پراید بنجل ۸ میلیونی را ۱۳۰ میلیون بفروشیم! + فیلم
Iran, Islamic Republic of
کاهش ورود موادمخدر از ایران به ترکیه
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور ترکیه گفت: در سال جاری با اقدامات مقابله‌ای مناسب پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، شاهد کاهش ورود مواد افیونی از ایران به ترکیه هستیم.
Iran, Islamic Republic of
چرا مردم نرخ رسمی تورم را باور نمی‌کنند؟
Iran, Islamic Republic of
کجا دشمن گفته است سمند بنجل 10 میلیونی را 260 میلیون بفروشیم!
کجا دشمن گفته است پژو پارس بنجل 15 میلیونی را 280 میلیون بفروشیم!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه عملکرد و رفتار روحانی تاکنون کل دنیا را گرفتار کرده است
Iran, Islamic Republic of
چرا نمایندگان مجلس در ستاد ملی کرونا حضور ندارند؟
Iran, Islamic Republic of
با جیب مردم بازی کردید، با جان آنها بازی نکنید/ سلامت مردم بازیچه نیست!
Iran, Islamic Republic of
با همه هستي و نيستي يك سرزمين بازي كردند!
Iran, Islamic Republic of
افزایش بیش از ۱۰ درصدی تعداد بازرسی‌ها در ۶ ماهه اول ۹۹ تاثیری بر بازار نداشته است
Iran, Islamic Republic of
علت افزایش قیمت روغن جامد در بازار چیست؟ بی مدیتی و بی نظارتی... دولت!
Iran, Islamic Republic of
راستی یه سئوال دارم ! در کجای دنیا ، از ضعیف تر تا فقیر ترین ، از لائیک ها و بی دینان گرفته تا وطن فروش ترین مسئولین کشور ها ، از ظالم ترین تا قاتل ترین دولت ها ، کدام رو پیدا می کنید که به این راحتی و با وعده دروغ و کذبی که رئیس جمهور در قضیه بورس به مردم داد ، جیب مردم را خالی کره و با اموال و دارایی های مردم کسری بودجه و نیاز های مالی خود و نجومی بگیران حرام خور دولتی را تأ مین کنند ؟؟ آیا این اموال مردم شرعی و حلال است ؟؟ چرا مراجع عظام موضع گیری نم کنند ؟ چرا کسی از این ملتی که همه چیز شو فدای اسلام و انقلاب کرده دفاع نمی کند ؟؟ با روش ها منتظر ظهور هستیم ؟؟
Iran, Islamic Republic of
پول مردم را در بورس سوزاندن .
Iran, Islamic Republic of
۴۱بعضی از کالاها بیش از ۱۰۰ درصد گران شده اند. مثلا روغن جامد ۵۴ هزار تومانی ۱۶۰ هزار تومان هم گیر نمیاد. خیارشور هر شیشه شده ۵۰ هزار تومان در حالی که قبلا ۱۹ هزار تومان بود.