پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۵

ایران سفیر آمریکا در عراق را تحریم کرد

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 743117
جمهوری اسلامی ایران، سفیر آمریکا در بغداد و تعدادی از مقامات رژیم این کشور را که در ترور مجرمانه سردار سلیمانی دست داشته‌اند، تحریم کرد.
ایران سفیر آمریکا در عراق را تحریم کرد
به گزارش جهان نيوز، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی از تحریم سفیر واشنگتن در بغداد و چند مقام آمریکایی دیگر خبر داد.

«سعید خطیب‌زاده» در این خصوص نوشت: «متیو تولر»، سفیر ایالات متحده در عراق در هماهنگی اقدامات تروریستی در عراق و منطقه، در ترور مجرمانه سردار سلیمانی و پیشبرد تحریم‌ها علیه ملت ما نقشی محوری داشته است. امروز ایران او و دو مقام دیگر رژیم آمریکا را که در این اقدامات نقش داشته‌اند، تحریم کرد.

وی تاکید کرد: اقدامات ضدایرانی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

او در این توییت تصویری از بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحریم این افراد را منتشر کرد.


وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد جمعه (به وقت تهران) «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، بهانه تحریمی ایرج مسجدی ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان شده است. نهاد آمریکایی در بیانیه خود از آقای مسجدی به عنوان یکی از مشاوران نزدیک سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام برده و نوشته ایشان نقش تعیین‌کننده‌ای در سیاست‌های سپاه قدس در عراق بازی کرده‌اند.

دولت آمریکا علاوه بر تحریم سفیر ایران، در بیانیه‌ای جداگانه از اعمال تحریم‌های جدید علیه چند نهاد ایرانی به بهانه دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خبر داد.

آمریکا در حالی کشور‌های دیگر را به دخالت در انتخابات متهم می‌کند که از سوی نهاد‌های مستقل حقوق بشری به تخریب روند دموکراسی در دیگر کشور‌ها از طریق توسل به ابزار‌های مختلف از جمله کودتا متهم است.
مرجع : خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مسئولان اقلیم کردستان عراق از سال 2014 تاکنون درسراسر عراق با نیروهای تروریست ائتلاف تحت حمایت آمریکا و غرب همکاری می کنند.
Iran, Islamic Republic of
کره جنوبی مستعمره سیاسی آمریکاست/ اموال ایران باید بازگردانده شود
Iran, Islamic Republic of
مدودیف، تحریم‌ها علیه ایران را بی‌شرمانه خواند
Iran, Islamic Republic of
هر دو حزب آمریکا در سرنگونی جمهوری اسلامی توافق دارند
Iran, Islamic Republic of
کشت خشخاش در مناطق تحت کنترل عناصر مورد حمایت آمریکا در سوریه
کشت خشخاش در مناطق تحت کنترل عناصر مورد حمایت آمریکا در سوریه
جمعه 2 آبان 1399 - 15:06

رسانه‌های وابسته به گروه‌های معارض در سوریه، از کشت انواع مختلف مواد مخدر در مناطق تحت کنترل "نیروهای دموکراتیک سوریه"، از جمله در الرقه خبر دادند.