جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

ربیعی: ایران به هر کشوری سلاح نمی‌فروشد

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 743115
اگر کشوری هم از ما درخواست سلاح کند ما شرایط خاص خود را داریم به این معنا که شرایط ما اخلاقی و مسئولانه بودن، جنگ افروزانه نبودن و دفاعی بودن است.
ربیعی: ایران به هر کشوری سلاح نمی‌فروشد
به گزارش جهان نيوز، علی ربیعی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران را بر اساس برجام دانست و اظهار کرد: جامعه جهانی به حقانیت جمهوری اسلامی ایران پی برد و به ایران هراسی کاذبی که ترامپ دامن می‌زد پایان داد.

وی گفت: در جامعه جهانی هیچ کشوری از ترامپ تبعیت نکرد و تحریمی که از ابتدا غیر قانونی و نامشروع بود برداشته شد.

سخنگوی دولت افزود: ما اساساً اسلحه دوست نیستیم و صلح دوستیم و فکر می‌کنیم نباید منطقه را انبار اسلحه کرد.

ربیعی گفت: سیاست ایالات متحده تبدیل منطقه به انبار اسلحه و درآمد سازی برای شرکت‌های اسلحه سازی امریکایی است و منافع آن‌ها همیشه بر جان انسان‌ها ترجیح داده می‌شود.

وی افزود: ما موافق اینکه منطقه پر از اسلحه باشد، نیستیم و هرگز در این مسیر و در این دام حرکت نخواهیم کرد.

سخنگوی دولت گفت: ترامپ بعد از شکست در جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران باز به بیان اظهاراتی درباره برنامه‌های تسلیحاتی ما پرداخته است، اما ما در زمینه دفاعی خوشبختانه به خودکفایی و دانش بسیار بالایی دست پیدا کرده‌ایم.

ربیعی با تاکید بر اینکه سیاست ما دفاعی است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در قرن‌های اخیر آغازگر هیچ جنگی نبوده و همه راهبرد تسلیحاتی ما مبتنی بر راهبرد دفاعی است.

وی گفت: البته برای واردات اگر هر زمان نیاز داشته باشیم مراجعه می‌کنیم و در چارچوب دفاع، تصمیمات لازم را خواهیم گرفت.

سخنگوی دولت افزود: اگر کشوری هم از ما درخواست سلاح کند ما شرایط خاص خود را داریم به این معنا که شرایط ما اخلاقی و مسئولانه بودن، جنگ افروزانه نبودن و دفاعی بودن است و با رعایت کامل چارچوب و قواعد بین‌المللی تصمیم خواهیم گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واشنگتن بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات و جهانی است.
Iran, Islamic Republic of
جالب است این دولت و مذاکره کنندگان خودشان این تحریم ها را سال 2015 پذیرفته بودند و الان باید به این سئوال پاسخ دهند اصلا پذیرش این محدودیت ها برای چه بود که الان این هزینه اضلافی را به کشور تحمیل کرده اند و می خواهند برداشتن آن را دستاورد برجام بگند به راستی روز و روزگاری باید این سئوالات پرسیده و پاسخ داده شود در این مذاکرات برجام به واقع چه گذشته است که نخوانده و نسنجیده متن مدنظر طرف مقابل تائید ورسمی و اجرایی شده و حتی اشانتیون تحریم تسلیحاتی را هم به طرف مقابل داده شده و طرفه اینکه تقریبا این اشانتیون با پایان دولت روحانی ترسیم شده بود که روند حوادث برخلاف تلقی دولت طی شد
Iran, Islamic Republic of
کجا دشمن گفته است پژو پارس بنجل 15 میلیونی را 280 میلیون بفروشیم!