کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی حجاریان برای شجریان نوستراداموس می‌شود

خبرگزاری فارس , 1 آبان 1399 ساعت 22:44

سعید حجاریان، تئوریسن جریان اصلاحات این بار دست به قلم برده و نامه‌ای در روزنامه اصلاح‌طلب شرق برای همایون شجریان نوشته و نوستراداموس‌وار پیش‌بینی کرده است که آری صدای تو را نیز خاموش خواهند کرد!


به گزارش جهان نیوز، سعید حجاریان، تئوریسن جریان اصلاحات این بار دست به قلم برده و نامه‌ای در روزنامه اصلاح‌طلب شرق برای همایون شجریان نوشته و نوستراداموس‌وار پیش‌بینی کرده است که آری صدای تو را نیز خاموش خواهند کرد! آنجا که در بخش‌های پایانی نامه خود نوشته است:

«استاد شجریان در زندگی خود همواره جانب مردم را گرفتند و به این خاطر صدمه‌ها دیدند تا ‌حدی که ممنوع‌الصدا شدند و حتی ربنای‌شان را خاموش کردند. ایشان می‌گفتند «من صدای خس‌و‌خاشاکم». به‌ گمانم شما نیز به‌ مرور با این مصائب روبه‌رو خواهید شد! با این وصف، اگر همچون پدر عنصر سیاست را نیز به نگاه موسیقیایی‌تان بیفزایید، مسئله دوچندان بغرنج می‌شود!»

نکته جالب این نامه اما پیش‌بینی ممنوع‌الصدا شدن همایون شجریان است! این تئوریسین اصلاحات برای اینکه ادعایش هم خلاف واقع از آب درنیاید در لفافه یک شرط برای آن می‌گذارد، «اضافه کردن عنصر سیاست به نگاه موسیقیایی» تا اگر پیش‌بینی او محقق نشد و همایون کمافی‌الحال آثارش در رسانه ملی طنین‌انداز شد بهانه‌اش این باشد که تو همچو پدر نگاه سیاسی را به آثارت پیوند نزدی‌! 
 
نکته حائز اهمیت اینکه وقتی این سیاهه رنگ و بوی سیاسی به خود می‌گیرد می‌شود درست نقطه مقابل خط و مشی همایون شجریان؛ چه اینکه او در مراسم‌های مختلف بعد از فوت مرحوم شجریان تصریح کرد «سوگ پدرم را کارزار کشمکش‌های سیاسی نکنید» حالا حجاریان که گویا از متانت رفتار همایون در مراسم تشییع و تدفین نگران شده است درخواست همایون را نیز زیر پا گذاشته و تلاش می‌کند تا با تحریک احساسات وی و نزدیک نشان دادن خود به مرحوم شجریان برای او خط و مشی تعیین کند.

از سوی دیگر حجاریان این نکته را هم گویا کاملا به فراموشی سپرده است که مرحوم شجریان خود به رسانه ملی نامه نوشت و از پخش آثارش از این رسانه گله کرد و مانع پخش آن شد.
 






کد مطلب: 743083

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/743083/وقتی-حجاریان-شجریان-نوستراداموس-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com