کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تسهیلات، به جای گران کردن بلیت هواپیما

1 آبان 1399 ساعت 17:13

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از هفته آینده صورت های مالی شرکت های هواپیمایی به خصوص 6 ماهه اول سال 99 را دریافت می کنیم و تسهیلاتی از طریق دولت به آنها پرداخت می شود.


به گزارش جهان نیوز، امروز پنجشنبه تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، از مراحل پذیرش مسافر در ترمینال های یک و دوفرودگاه مهرآباد، اتوبوس های جابه جایی مسافر و پروازهای در حال انجام برخی شرکت های هواپیمایی بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به یکی از شرکت های هواپیمایی به دلیل اشکال در تهویه داخل هواپیما در پرواز تهران- قشم تذکر جدی داده شد و دستور کاهش پروازها در همان مسیر صادر شد.

تورج دهقانی زنگنه ادامه داد: چنانچه مسافران با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مواجه شوند می توانند با تلفن های سازمان هواپیمایی کشوری به صورت شبانه روز تماس بگیرند و یا با اسکن بارکد فرم های نظرسنجی داخل هواپیما به صورت مستقیم با سازمان هواپیمایی کشوری در ارتباط باشند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بازدید میدانی امروز به منظور اطمینان از رعایت دستورالعمل پذیرش حداکثر 60 درصدی مسافر درهواپیماها و دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده به شرکت های هواپیمایی انجام شد.

دهقانی زنگنه ادامه داد: شرکت های هواپیمایی تا زمانی که این دستورالعمل از سوی وزارت بهداشت لغو نشود ملزم به رعایت آن هستند و سازمان هواپیمایی کشوری نیز نظارت جدی خواهد داشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: با توجه به اینکه شرکت های هواپیمایی 40 درصد مسافر خود را با این مصوبه از دست می دهند با دستور وزیر راه و شهرسازی تمهیداتی اندیشیده شده که بتوانیم از هفته آینده صورت های مالی شرکت های هواپیمایی به خصوص 6 ماهه اول سال 99 را دریافت کرده و تسهیلاتی از طریق دولت به آنها پرداخت شود.

کاپیتان زنگنه با بیان اینکه هیچ گونه افزایش قیمتی در نرخ بلیت هواپیما نخواهیم داشت، گفت: پول صندلی های خالی از مسافران دریافت نخواهد شد در این ایام هیچ افزایش قیمتی نداریم و این پول را به هیچ عنوان از مسافر دریافت نمی کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی کشوری طبق ماده پنج بند "ب" قانون این سازمان، مسول جلوگیری از رقابت مضره و مصالح عمومی است، از آنجا که تاکنون مشکلاتی از سوی چارتر کننده وجود داشت با لغو پروازهای چارتری از 25 مهر، به جز مسیرهای کیش و قشم و مناطق نفت خیز هیچ مسیر دیگری مجاز به چارتر نیست.

کاپیتان زنگنه در خصوص افزایش قیمت بلیت توسط برخی شرکت های هواپیمایی در روزهای اخیر اظهار داشت: طبق مدل سال های گذشته در زمان پیک پرواز قیمت ها براساس بازار عرضه و تقاضا افزایش می یابد زیرا بازار تابع عرضه و تقاضا است، شرکت های هواپیمایی براساس دامنه نرخی که برای آنها تعریف شده است هیچ افزایش قیمت نداشتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: جلساتی با وزیر راه وشهرسازی، نمایندگان کمیسیون عمران مجلس و شرکت های هواپیمایی برگزار و قرار شد که هفته آینده در نشستی مشترک به نتایجی دست یابیم.


کد مطلب: 743076

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/743076/تسهیلات-جای-گران-کردن-بلیت-هواپیما

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com