پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

سعدالحریری مامور تشکیل دولت جدید لبنان شد

پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 743073
نخست‌وزیر پیشین لبنان و رئیس جریان «المستقبل» در رایزنی‌های پارلمانی، ۶۴ رأی از مجموع ۱۲۰ رأی نمایندگان را به خود اختصاص داد و بدین ترتیب نخست‌وزیر مکلف برای تشکیل دولت آینده خواهد بود.
سعدالحریری مامور تشکیل دولت جدید لبنان شد
به گزارش جهان نيوز، امروز «سعد حریری» نخست‌وزیر سابق لبنان در جریان رایزنی‌های پارلمانی با کسب اکثریت آراء مامور به تشکیل دولت در لبنان شد.

رایزنی‌های الزام‌آور پارلمانی لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر مکلف صبح امروز در کاخ ریاست‌جمهوری این کشور آغاز شد. با پایان یافتن رایزنی‌های پارلمانی در کاخ بعبدا، سعد الحریری، با کسب 64 رای مامور تشکیل دولت جدید لبنان شد.

در جریان این رایزنی‌ها «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان درباره عدم معرفی هیچ فردی به عنوان نامزد مورد نظر این فراکسیون برای نخست‌وزیری جدید این کشور اظهار داشت که ما نیز همانند شما هرگز خسته و ناامید نخواهیم شد و رسیدن به یک تفاهم و توافق ملی یک گذرگاه ضروری برای محافظت از لبنان و حمایت از حاکمیت و منافع آن است و چشم‌اندازهای این توافق نباید به بن‌بست برسد.

رعد خاطرنشان کرد که فراکسیون ما امروز کسی را به عنوان نامزد نخست‌وزیری معرفی نکرد، اما اعلام می‌کنیم که در حفظ فضای مثبت برای گسترش روش‌های رسیدن به یک توافق مطلوب سهیم هستیم.

«طونی فرنجیه» نماینده فراکسیون گردهمایی ملی لبنان نیز به نوبه خود بر ضرورت انجام سریع رایزنی‌ها و تعین نخست وزیر مکلف و تشکیل دولت در این شرایط دشوار تاکید کرد و با معرفی سعد حریری به عنوان کاندید مورد نظر این فراکسیون خواستار پایان دادن به رنج‌های مردم و رسیدگی به آینده و آرزوهای جوانان شد.

«نجیب میقاتی» نخست‌وزیر اسبق لبنان نیز با معرفی سعد حریری اظهار داشت که این تصمیم پس از استعفای مصطفی ادیب از ماموریت تشکیل دولت اتخاذ شد و امیدواریم که همه تلاش‌ها برای موفقیت در انجام ماموریت حریری برای تشکیل دولتی موثر و توانمند برای انجام اصلاحات مناسب و بازگرداندن اعتماد داخلی و بین‌المللی به کشور به کار بسته شود.

«تمام سلام» نخست‌وزیر اسبق لبنان نیز به نوبه خود سعد حریری را به عنوان نامزد نخست‌وزیری آینده این کشور معرفی و خاطرنشان کرد که این تلاش‌ها در راستای نجات کشور از فروپاشی و زمینه‌سازی برای اجرای ابتکار فرانسه است و این ابتکار مسئولیت بزرگی بر دوش حریری برای تحقق آن است.

تمام سلام با بیان اینکه شرایط آشفته لبنان تحمل هیچگونه تعلل و اتلاف وقت را ندارد از همه خواست تا به دور از مانع‌تراشی برای تشکیل دولت همکاری و کمک کنند.

ایلی فرزلی، معاون رئیس پارلمان لبنان نیز با معرفی سعد حریری به عنوان کاندید مورد نظرش برای نخست‌وزیری گفت که تشکیل دولت یک وظیفه اساسی بوده طبق قانون اساسی همه گروه‌های سیاسی باید در ان مشارکت کنند.

«سمیر الجسر» نماینده فراکسیون المستقبل نیز رئیس این جریان یعنی سعد حریری را برای نخست‌وزیری مکلف لبنان معرفی و اعلام کرد که امیدواریم روند تشکیل دولت طولانی نشود.

«تیمور جنبلاط» نماینده فراکسیون «دیدار دموکراتیک» نیز با معرفی سعد حریری اظهار داشت که این تصمیم با هدف محافظت بر ابتکار فرانسه است.

اما «فواد مخزومی» نماینده مستقل پارلمان اعلام کرد که حریری را به عنوان نخست‌وزیر مکلف مناسب نمی‌داند و نمی‌تواند مردم را برای روشی که حریری در دولت پیش می‌گیرد متقاعد کند.

«جمیل سید» دیگر نماینده پارلمان لبنان نیز موضع مخزومی را تکرار و اعلام کرد که انسان‌ها تغییر نمی‌کنند، عنوان طرح حریری، صندوق بین‌المللی پول است و آیا مردم می‌توانند لیست سرقت‌های 30 ساله در این کشور را تحمل کنند؟

جریان ملی آزاد لبنان به رهبری جبران باسیل هم حاضر نشد سعدالحریری را به عنوان مامور تشکیل دولت جدید معرفی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرصاد
Iran, Islamic Republic of
تکرار خیانت !!