کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کار عظیم مسکن مهر بر دوش دولت تدبیر و امید بود

1 آبان 1399 ساعت 12:04

رئیس جمهور، حوزه مسکن را پیشران بسیار مهم بخش گسترده ای از صنایع کشور برشمرد و تاکید کرد که تکمیل طرحهای این حوزه با توجه به نقش مهم آن در عرصه اشتغال زایی، باید تا پایان دولت دوازدهم، با شتاب ادامه یابد.


به گزارش جهان نیوز، رئیس جمهور روحانی روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی، "ساماندهی بافت‌های فرسوده" و " شهرکسازی " را از سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن و شهرسازی دانست و اظهارداشت:طرح احیا، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده به طور گسترده در این دولت پیگیری شد و این موضوع به عنوان یکی از سیاست‌های دولت در بخش مسکن ادامه می‌یابد.

رئیس جمهور به طرح مسکن مهر و بسته شدن پرونده آن در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: مسکن مهر طرح بزرگی بود که در دولت نهم و دهم و با هدف ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شد که در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، از این تعداد تقریبا ۶۹۰ هزار واحد به اتمام رسیده بود.

دکتر روحانی گفت: عملا بار عظیم پیشبرد این طرح و تهیه امکانات اولیه زیربنایی، بر دوش دولت‌های یازدهم و دوازدهم و دستگاه‌های ذیربط قرار گرفت به گونه‌ای که در دولت تدبیر و امید یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد مسکونی مهر به اتمام رسید و تحویل متقاضیان داده شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همین امروز بیش از ۴۰ هزار واحد از این واحد‌ها افتتاح شد، اظهارداشت: تقریبا این پرونده بسته شده است و ۵۰ هزار واحد دیگر است که دوستان باید تا پایان دولت تکمیل کرده و تحویل بدهند.

دکتر روحانی افزود: حدود ۱۰۰ هزار واحد هم هست که دارای مشکل هستند، حدود ۷۰ هزار واحد متقاضی ندارد یعنی جایی ساخته شده که اصلا کسی متقاضی نیست و جا‌هایی هم هست که این مسکن‌ها دارای مشکلات حقوقی می‌باشند و باید در دادگاه‌ها به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود که شمار این واحد‌های دارای مشکلات حقوقی، حدود ۴۰ یا ۵۰ هزار واحد است.

دکتر روحانی در ادامه به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و گفت: قرار ما این است که در قالب این طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت دوازدهم در کنار دیگر طرحها، به شمار مسکن‌های ساخته شده، اضافه شود.

رئیس جمهور با ابراز رضایت از روند پیشبرد این طرح گفت: باید تا پایان این دولت همه ۴۰۰ هزار واحد مرحله سفت کاری‌ها را گذرانده باشند و هر کاری که دولت باید انجام دهد به عنوان وظیفه انجام خواهد داد و بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه ضروری است که کمک کنند تا این کار بزر گ را به مقصد برسانیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه مسکن درخور توجه است و وزیر راه و شهرسازی لازم آمار‌های مرتبط با این حوزه را ارائه کند، افزود: از اینکه امروز ۵۲ هزار واحد مسکونی را به بهره برداران عزیز تقدیم کردیم، بسیار خوشحالیم و امیدواریم این روند تا پایان دولت تداوم یابد.

رئیس جمهور با اشاره به خودکفایی کشور در بخش تولید مصالح ساختمانی و همچنین مهندسین کارآمد در حوزه مسکن، گفت: امیدوارم به کمک هم بتوانیم در این امر مهم که برای اقتصاد ما بسیار مهم است، گام ارزنده‌ای برداریم.

دکتر روحانی اظهارداشت: امسال که سال جهش تولید است، قطعا یک بخش مهم تولید ما مسکن است و مسکن می‌تواند یک تحول بزرگ هم در تولید و هم در مساله اشتغال به وجود بیاورد.


کد مطلب: 743046

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/743046/کار-عظیم-مسکن-مهر-دوش-دولت-تدبیر-امید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com