چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۱

اولین شبکه تلفن همراه در ماه ایجاد می‌شود

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۶
کد مطلب: 742887
قرار است برای ایجاد ارتباط در سطح سیاره ماه و انتقال داده سریع از این سیاره اولین شبکه تلفن همراه تا سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی شود.
اولین شبکه تلفن همراه در ماه ایجاد می‌شود
به گزارش جهان نيوز، ناسا اعلام کرده است که برای ارتباط بهتر کاوشگرها و افرادی که در آینده به ماه سفر خواهند کرد یک شبکه تلفن همراه در این کره ایجاد شود. با همین استدلال یکی از ماموریتهای آرتمیس در سال 2024 ایجاد این شبکه در ماه خواهد بود.

مأموریت ایجاد این شبکه به نوکیا سپرده شده است تا امکان ارتباط از نوع 4G و سپس ارتقا آن به نوع 5G را فراهم کند. با استفاده از این شبکه امکان تبادل اطلاعات بین کاوشگرها، رباتها و فضانوردان در این کره فراهم می شود.

وامی که به نوکیا برای ایجاد این شبکه تا سال 2022 در نظر گرفته شده است 14 میلیون دلار است تا بخشی از مقدمات حضور انسان در ماه را فراهم کند. ناسا قصد دارد تا سال 2024 فضانوردان را به ماه بفرستد و تا چهار سال بعد از این تاریخ شرایط حضور پایدار انسان در ماه را فراهم کند.

استقرار فناوری نوکیا بر ماه امکان ارتباط مطمئن و با برد زیاد را فراهم می‌کند. این اتفاق کمک خواهد کرد که اولین فضانورد ناسا که احتمالا یک زن خواهد بود با ضریب خطر کمتری به ماه قدم بگذارد.

این اقدام ناسا یکی از پر هزینه‌ترین مأموریتهای آن است و برای فرود بر سطح ما نیاز به 6 میلیارد دلار بودجه اضافی در هر سال است. با راه اندازه ایستگاه فضایی در سطح ماه امکان زندگی فضانوردان در یک دوره زمانی کوتاه مدت فراهم می‌شود.
مرجع : خبرگزاری تسنيم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *