پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲

واکسن آنفولانزا برای چه افرادی رایگان است؟

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 742852
رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بیان توضیحاتی در خصوص توزیع واکسن آنفولانزا پرداخت.
واکسن آنفولانزا برای چه افرادی رایگان است؟
به گزارش جهان نيوز، محسن زهرایی رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در خصوص توزیع واکسن آنفولانزا گفت: این واکسن در تمام واحد‌های بهداشتی لازم توزیع شده و درحال استفاده است و یک هزار و صد دز واکسن آنفولانزا از سوی معاونت بهداشت در اختیار نظام پزشکی قرار گرفته که برای توزیع به پزشکان بخش خصوصی و مطب‌ها اقدام می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه واکسن آنفولانزایی که توسط معاونت بهداشت در اختیار واحد‌هایی بهداشتی قرار گرفته رایگان است، ادامه داد: این واکسن برای گروه‌های خاص و پرخطر مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آنجایی کارکنان عرصه سلامت جز گروه‌های پر خطر هستند، واکسنشان رایگان است.

رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص گروه‌های پر خطر بیان کرد: گروه‌های پرخطری که در این مرحله توسط معاونت بهداشت تحت پوشش قرار می‌گیرند، به جز کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی و مادران باردار شامل بیماران خاص و بیمارانی که نقص ایمنی دارند نظیر افرادی که شیمی درمانی و پیوند عضو شده‌اند و یا HIV دارند، و همچنین بیمارانی که دیالیز می‌شوند، افرادی که دچار هموفیلی هستند و ... می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی‌وگرمسیری افزود: همچنین واکسن آنفولانزا برای معلولین جسمی ذهنی که در خانه‌های تجمعی بهزیستی نگهداری می‌شوند  تزریق می‌شود و جانبازان بالای ۵۰ درصد و شیمیایی هم در این مرحله تحت پوشش هستند.

زهرایی در خصوص واردات واکسن آنفولانزا اظهار کرد: سازمان غذا و دارو همچنان به دنبال واردات مقدار بیشتری از این واکسن است که در داروخانه‌ها توزیع شود و جمعیت بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.
مرجع : میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
من با بیماری قلبی و اسم ودیابت و نسخه پزشک نتونستم واکسن پیدا کنم و مرا به بازار ازاد از سوی داروخانه با قیمت 450 هزار تومان سوق دادند.علی برکت الله
United States


با سن بیشتر از 65 و بیماری ای ال اس موفق به تهیه واکسن حتی برای خرید نشدم