جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
فرمانده انتظامی تهران بزرگ:

طرح جریمه شهروندان بدون ماسک مربوط به کدام شهرها می‌شود؟/ راننده‌های خودروهای تک‌سرنشین هم جریمه می‌شوند؟

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 742845
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مورد جریمه‌های مربوط به عدم استفاده از ماسک در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.
جریمه افراد بدون ماسک فقط در تهران اجرا می‌شود
به گزارش جهان نيوز، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره جزئیات اجرای طرح «جریمه افراد فاقد ماسک» اظهار کرد: در حال حاضر طرح جریمه افراد بدون ماسک فقط در تهران اجرا می‌شود و شامل استان های دیگر نمی‌شود. این موضوع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و پلیس فقط مجری این مصوبات است.

سردار رحیمی گفت: کدی که برای جریمه افراد صادر شده، فقط مربوط به تهران است.

وی در مورد جریمه عابران پیاده گفت: در مورد این افراد ابتدا تذکر زبانی و شفاهی و رفتار ارشادی انجام خواهد شد. ما به تمام یگان‌ها و مامورانمان تاکید کرده ایم که در صورت رویت افراد فاقد ماسک به آنان تذکر بدهند که در این زمینه تا الان بیش از ۶۷ هزار تذکر داده شده است. در مترو نیز همانطور که قبلا هم گفتم، به افراد فاقد ماسک اجازه ورود داده نمی‌شود.

وی در مورد اینکه آیا جریمه صرفا مربوط به خودروها می‌شود یا خیر، گفت: فعلا جریمه مربوط به خودروهاست، در چند روز آغازین به شکل ارشادی نیز ماموران ما تذکر دادند. همانطور که گفتم این طرح در حال اجرا است و تعدادی از خودروها هم جریمه شده‌اند.

وی در مورد استفاده از ماسک در خودروهای تک‌سرنشین نیز گفت: راننده این خودروهای تک‌سرنشین با توجه به اینکه فقط خودش داخل خودرو است، جریمه نخواهد شد، اما اگر مسافر یا سرنشین دیگری داشته و از ماسک استفاده نکنند، جریمه می‌شوند. تاکید می‌کنم با خودروهای تک‌سرنشین کاری نداریم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در مورد صنوف و اماکن نیز با همکاری پلیس اماکن و صنوف مختلف تذکرات لازم به متخلفان داده خواهد شد و اگر پروتکل ها را رعایت نکنند برای قانون با آنان برخورد خواهد شد.
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *