جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

خانواده‌ها نگران نمره فرزندان نباشند

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 742830
خانواده‌ها به جای اینکه نگران نمره فرزندشان باشند از این فرصت استفاده کرده و فرزند خود را به یادگیری بهتر تشویق کنند.
خانواده‌ها نگران نمره فرزندان نباشند
به گزارش جهان نيوز،  پانته آ دُرّی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در رابطه با نقش اولیا و مربیان در آموزش مجازی اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان به عنوان یکی از ارکان مهم مدرسه و ساختار غیردولتی می‌تواند بسیاری از جریان‌ها را هدایت کند.

وی افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خانواده از اصلی‌ترین عوامل موثر بر جریان تربیت پذیری است و به همین دلیل هم نهاد تعلیم و تربیت، امر مهم تربیت فرزندان را به نیابت از خانواده‌ها انجام می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به پنج رکن اصلی مدرسه گفت: مدیر مدرسه، شورای معلمان، انجمن اولیا و مربیان، شورای دانش آموزی و شورای مدرسه به عنوان پنج رکن مدرسه مشکلات و مسائل مدرسه را شناسایی و برای آن‌ها راه حل پیدا می‌کنند.

دُرّی با بیان اینکه نقش تربیتی و آموزشی خانواده‌ها در منازل به دنبال شیوع کرونا پررنگ‌تر شده اظهارکرد: با شیوع کرونا در ایران، موقعیت یادگیری دانش آموزان از فضای مدرسه یعنی آموزش چهره به چهره توسط گروه همسال و معلم به منزل و فضای مجازی منتقل شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کرونا با همه مشکلاتی که ایجاد کرده، اما فاصله نظام آموزشی ما را با نظام‌های تعلیم و تربیت دنیا کاهش داد. به عنوان مثال۱۵ سال است که فرد یادگیرنده‌ی فعال مشارکت جو جای خودش را در دنیا پیدا کرده، اما یادگیرنده در ایران قبل از کرونا صرفاً یک شاگرد منفعل بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در بخش دیگر این برنامه، دانش آموز و خانواده و معلم را سه ضلع اصلی آموزش در این دوران کرونایی معرفی کرد و گفت: رعایت نظم خانه، چیدمان فضای مناسب، عدم تداخل برنامه‌های جانبی با ساعت برنامه یادگیری دانش آموز و بازیابی قوای دانش آموزان در زنگ تفریح از جمله مسائل مهمی هستند که باید توسط اعضای خانواده رعایت شوند.

دُرّی تأکید کرد: اگر دانش آموز توانایی خودکنترلی و خود انضباطی ندارد خانواده باید با صبر و آرامش و برجسته کردن اهداف یادگیری به صورت عینی به فرزند خود کمک کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران افزود: خانواده‌ها به جای اینکه نگران نمره فرزندشان باشند از این فرصت استفاده کرده و فرزند خود را به یادگیری بهتر تشویق کنند.
مرجع : خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حجم کتب درسی کم کنید اینقدر مفروضات ذهنی نریزید تو مغز دانش اموز هیچ جای دنیا اینجوری نیست