پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

نمکی: شدت سرایت ویروس کرونا بیشتر شده

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 742768
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شدت سرایت ویروس کرونا بیشتر شده، افزود: هر روز داغ تازه‌ای از سربازان خط مقدم و ژنرال‌های مبارزه با کووید۱۹ را به دل داریم.
نمکی: شدت سرایت ویروس کرونا بیشتر شده
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سعید نمکی روز دوشنبه در جلسه کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای مدافع سلامت گفت: هر روز داغ تازه‌ای از سربازان خط مقدم و ژنرال های مبارزه با کووید۱۹ را به دل داریم. روز گذشته دکتر زارع جوشقانی رییس بیمارستان لبافی‌نژاد از چشم پزشکان بسیار برجسته کشور را از دست دادیم که سوابق مدیریتی درخشانی در حوزه سلامت در کاشان، زنجان و تهران داشت.

وی ادامه داد: چند روز قبل دکتر فقیهی که ایشان هم از چشم پزشکان برجسته بود را از دست دادیم که سالها رییس بیمارستان طرفه بود و این بیمارستان را متحول کرده و به عبارتی دوباره ساخته بود. همچنین افرادی مانند دکتر حسنی یکی از متخصصان حاذق آی سی یو، دکتر نادری یکی از بزرگان پیوند و بسیاری از پزشکان برجسته کشور و تعداد زیادی پزشک، پرستار و کادر درمانی و کارکنان سلامت را از دست داده و می دهیم و این ضایعات، قابل جبران نیست.

نمکی خاطرنشان کرد: متاسفانه شدت سرایت ویروس بیشتر شده و حتی ظن اینکه قدرت بیماری زایی آن با موتاسیون هایی افزایش یافته باشد وجود دارد، هم سنین پایین تر را گرفتار می کند و نوع گرفتاری آن، وخامت حال بیماران را بیشتر می‌کند.

مدافعان سلامت از خودگذشتگی کردند
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست گفت: مدافعان سلامت از ابتدای شیوع کرونا در کشور، تلاش ها و از خودگذشتگی های زیادی کردند و همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و پرونده های شهدای خدمت در حوزه سلامت به بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیده و نظام جمهوری اسلامی ایران، حق و حقوق این عزیزان و خانواده های گرانقدر ایشان را باید مراعات کند.

سعید اوحدی خاطرنشان کرد: علاوه بر بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی در بخش دولتی، برخی مراکز غیر دولتی، خیریه و نهادهای عمومی برای رسیدگی به بیماران کووید۱۹ خدمت رسانی کرده‌اند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: لازم است که رسانه ها به ویژه سازمان صدا و سیما، در راستای انعکاس ایثار شهدای خدمت در راه مبارزه با کرونا اقدامات بیشتری انجام دهند. اخیرا از خانواده یک پرستار سرکشی کردیم و شهیده این خانواده ۲۵ سال سن داشت و پدر خانواده می گفت که دختر دوم من هم پرستار است و او بعد از شهادت خواهرش، مصمم تر شده و وقت بیشتری در بیمارستان برای خدمتگزاری به بیماران اختصاص می دهد و این صحنه ها باید بیشتر نشان داده شود. مشابه این صحنه ها را در دوران دفاع مقدس هم مشاهده می‌کردیم.

جلسه کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای مدافع سلامت با حضور وزیر بهداشت، معاونین رییس جمهور و روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان اداری و استخدامی برگزار و دستورالعمل نهایی نحوه تشکیل و بررسی مدارک و مستندات شهید خدمت تصویب و توسط وزیر بهداشت به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، ابلاغ شد.

در پایان این جلسه این دستورالعمل در راستای اجرای بند ۱ ماده ۳ آیین نامه اختصاصی تعیین مصادیق و امتیازات شهید خدمت که توسط شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسیده بود، مصوب و ابلاغ شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مديريت ضعيف وزارت بهداشت در برابر كرونا واقعا فاجعه باره