پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

فاش شدن طرح آمریکا برای حذف الحشدالشعبی

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب: 742708
عضو برجسته ائتلاف دولت قانون به رهبری «نوری المالکی» نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا طرح ویژه ای برای حذف الحشد الشعبی با استفاده از زور آماده کرده است.
فاش شدن طرح آمریکا برای حذف الحشدالشعبی
به گزارش جهان نيوز، «سعد المطلبی» امروزیکشنبه در گفت وگو با تلویزیون «النجباء» عراق افزود که این طرح نه تنها به دست مقامات عراقی بلکه به دست برخی جریان های سیاسی عراقی نیز رسیده است.

وی خاطر نشان ساخت که برخی نهادهای دولتی آمریکا به این باور رسیده اند که الحشد الشعبی را فقط می توان با استفاده از زور و نیروی نظامی از صحنه عراق حذف کرد.

المطلبی افزود: بر همین اساس یکی از برنامه ها در این راستا ایجاد نوعی درگیری بین نیروهای الحشد الشعبی با دیگر نیروهای مسلح عراق به ویژه ارتش عراق است.

وی درباره ابعاد طرح آمریکا برای پایان بخشیدن به الحشد الشعبی با استفاده از زور گفت که واشنگتن برنامه حذف فیزیکی برخی فرماندهان ارشد الحشد الشعبی و همچنین ایجاد درگیری مسلحانه با دیگر نیروهای مسلح عراق را طراحی کرده است تا در مرحله بعدی زمینه حذف نهایی الحشد الشعبی به دست مقامات عراقی از صحنه فراهم شود.

این عضو برجسته ائتلاف دولت قانون تاکید کرد که به درستی نمی داند تاکنون کدام مقامات عراقی با این طرح آمریکا موافقت کرده و کدامیک موافقت نکرده اند اما اصل طرح برای حذف الحشد الشعبی با استفاده از زور تعریف شده است.

وی ادامه داد که این طرح آمریکایی از طریق برخی منابع آمریکایی به دست تعدادی از جریان های سیاسی عراقی نیز رسیده است.

المطلبی در عین حال ایجاد درگیری بین نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را خیالی بیهوده دانست و افزود که به هیچ وجه نیروهای ارتش حاضر نیستند با الحشد الشعبی که اعتبار خود را از ملت عراق گرفته، درگیر شده یا برخورد کنند.

شهید «ابومهدی المهندس» فرمانده فقید الحشد الشعبی در ۱۳ دیماه ۹۸ به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در حومه فرودگاه بغداد بواسطه پهپادهای آمریکایی به شهادت رسید.

در این عملیات تروریستی، سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده فقید نیروی قدس که در پیروزی عراق و سوریه بر گروه تروریستی داعش نقش کلیدی داشت، نیز به شهادت رسید.

بعد از این حادثه، برخی کارشناسان امور راهبردی در عراق از طرح آمریکا برای ترور دیگر فرماندهان مقاومت از جمله «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق، «شیخ اکرم الکعبی» دبیرکل جنبش اسلامی النجباء، «هادی العامری» رییس سازمان بدر و رهبر ائتلاف پارلمانی «الفتح» و همچنین «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر و حامی فراکسیون «سائرون» در پارلمان عراق خبر داده اند.

 این گزارش حاکی است که آمریکا می کوشد عراق را بر اساس برنامه ها و سیاست هایش برای بعد از خروج نیروهای نظامی اش از خاک این کشور در طول سه سال آینده، آماده کند و بر همین اساس به دنبال از بین بردن همه عوامل و نیروهای مخالف خود در عراق است.

جریان های سیاسی و جهادی مخالف آمریکا در عراق بارها تاکید کرده اند که با حضور طبیعی و در چارچوب عرف بین المللی آمریکا در بغداد مشکلی ندارند و تنها با رفتارهای استعماری، استکباری و اشغالگرانه آمریکا در خاک کشورشان مخالف هستند و در برابر آن مقاومت می کنند.
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *