پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

شک ترامپ به مرگ بن‌لادن؟!

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب: 742707
کارشناسان نظامی آمریکایی به اظهارات رئیس جمهور این کشور درخصوص به قتل رسیدن بدل رهبر القاعده و زنده بودن این فرد واکنش نشان دادند.
شک ترامپ به مرگ بن‌لادن؟!
به گزارش جهان نيوز، «گرِی اشمیت» کارشناس مسائل امنیت ملی در مؤسسه «امریکن اِنترپرایز» به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درخصوص قتل رهبر القاعده واکنش نشان داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در حساب توئیتری خود پیامی را بازنشر داد که در آن ادعا شده بود ارتش آمریکا بدل «اسامه بن‌لادن» رهبر گروه تروریستی القاعده و نه خود او را به قتل رسانده‌اند.

اشمیت در این باره به روزنامه «هیل» گفت: «این حرف‌ها قطعاً به او در [انتخابات] کمکی نخواهد کرد. اکثر کسانی که در ارتش حضور دارند داوطلب بوده و این حضور به دوران رئیس جمهور خاصی مختص نیست».

این کارشناس آمریکایی افزود: «به نظر می‌رسد رئیس جمهور [ترامپ] این‌طور فرض می‌کند که آن‌ها (نظامیان) فریب خورده‌اند. چنین کاری کمکی نخواهد کرد اما قضاوت ارتش درباره قضاوت‌های او را به تکان وا می‌دارد».

از سوی دیگر «رابرت اونیل» از تفنگداران سابق نیروی دریایی آمریکایی که سال ۲۰۱۱ اعلام کرد بن‌لادن را با دستور «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا به قتل رسانده نیز در این باره گفت: «مردان بسیار شجاعی با خانواده خود خداحافظی کرده و رفتند تا بن‌لادن را بکشند. ما از باراک اوباما دستور گرفتیم. [کسی که کشتیم] بدل او نبود. متشکرم آقای ترامپ. من می‌دانم چه کسی را کشته‌ام رفیق».

همچنین «دنوِر ریگلمن» عضو مجلس نمایندگان آمریکا و کهنه سرباز نیروی هوایی این کشور در مصاحبه‌ای با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت: «این یک توییت خطرناک است و از جمله کارهایی است که نباید انجام داد. این زبان افراط‌گرایی است. بگذارید روراست باشم و اصطلاح فنی آن را به کار ببرم. این کار دیوانگی است».

ریگلمن گفت پس از تصویب قطعنامه پیشنهادی او در مجلس نمایندگان برای محکومیت گروه راست‌گرایی که اصل این توییت را منتشر کرده بودند، مورد تهدید جانی قرار گرفته و ترامپ نباید با چنین گروهی «معاشقه» کند.

ترامپ روز پنجشنبه در مصاحبه با سبکه «اِن‌بی‌سی» در دفاع از خود گفته بود: «این فقط یک بازنشر توییت بود. من توییت‌های زیادی را بازنشر می‌کنم». وی همچنین گفت قضاوت با مخاطب است که این پیام‌های بازنشر شده را مطابق واقعیت بداند یا آن را جعلی فرض کند.

رئیس جمهور آمریکا چندی پیش نیز به‌خاطر اینکه سربازان آمریکایی را «بزدل» و «بازنده» توصیف کرده بود با انتقادات زیادی مواجه شد.
مرجع : خبرگزاری فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترامپ عین حقیقت را گفته است. حتی هیلاری کلینتون در کتاب خاطراتش حاضر نشد بگوید ترور بن لادن را با چشم خود دیده است و این را پشت مباحث عاطفی هنرمندانه قایم کرد.