جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱۱

فرق بازنشسته و مستمری‌بگیر چیست؟

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 742666
یک کارشناس سازمان تامین اجتماعی درباره تفاوت ادبیات مستمری و بازنشستگی، توضیحاتی داد.
فرق بازنشسته و مستمری‌بگیر چیست؟
به گزارش جهان نيوز، محمد حسن زدا، کارشناس سازمان تامین اجتماعی درباره دو واژه مستمری بگیران و بازنشستگان، اظهار کرد: در ادبیات سازمان تامین اجتماعی دو واژه بسیار تکرار می‌شود؛ بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران تامین اجتماعی.

این کارشناس سازمان تامین اجتماعی درباره تفاوت ادبیات مستمری و بازنشستگی، گفت: سئوالاتی زیادی مطرح می‌شود که آیا این دو مفهوم با یکدیگر متفاوت است؟ که باید گفت هر دو مفهوم یکی است، اما لفظ مستمری بگیر بیشتر برای بازماندگان و از کار افتادگان استفاده می‌شود که مبلغی را به صورت مستمر دریافت می‌کنند.

زدا با اشاره به اینکه گروه دیگری نیز داریم که بازشستگان سازمان تامین اجتماعی هستند، افزود: این افراد بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند که بازنشسته شده اند و حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دو مفهوم بازنشستگی و مستمری با یکدیگر خیلی تفاوت ماهوی ندارند و هر دو مفهوم یکی است، اما در جزئیات، برایشان تفاوت قائل می‌شویم.
https://jahannews.com/vdciqrayqt1a5q2.cbct.html
jahannews.com/vdciqrayqt1a5q2.cbct.html
مرجع : باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جدول نشان داد که کسی که ده سال پرداخت بیمه دارد دو میلیون وسبصد حقوق باید بگیرد ده سال بیمه پرداخت کزدم هشت سال است بازنشسته ام چرا چنین نبود
جهانگیر
Iran, Islamic Republic of
‌ ما30سال بیمه دادیم 2700میگیرم .
سید علیرضا سجادی
Iran, Islamic Republic of
سلام حقوق مستمربگیران کار افتاده تامین اجتماعی خیلی کم است بایداضاف بشودبااین تحریم اقتصادی که دشمن درست کرد خیلی مشکل شده زندگی فکری بشودوسایل زندگی گران شده است باسختی زندگی می کنیم
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
حقوق چرا دیر میدید ابروم رفت😡
جهانگیر
Iran, Islamic Republic of
فرقش این است که از ماه آینده دریافتی مستمری بگیران گاهش پیدا می کندودریافتی به زیر2700میرسدچون اسیریک سازمان ناکارامد هستیم
Iran, Islamic Republic of
ما تامین اجتماعی بعد ۳۷سال کار کروه کارمند کشیترانی جهموری اسلامی با هشت فرزنده بیکار در خانه یک وعد غذا مخوریم شما خودتون این طور زندگی میکنید؟!
Iran, Islamic Republic of
سلام، من در شرکتی مشغول به کار هستم و از بیمه پدرم خارج شدم (خاتمه کفالت) و میخواستم بدون چقدر از حقوق پدرم کم میشه؟
سعید
United Kingdom
.....
زرین
Iran, Islamic Republic of
مگر ما در کشوری و لشکری بازمانده و از کار افتاده نداریم چرا به اونها مستمری بگیر اتلاق نمیشه؟
United Arab Emirates
با سلام عرض ادب همه ی مسوولان ودست اندر کاران سازمان تامین اجتماعی خسته نباشید شما ها که می‌گوید مستمری بگیران براشون دل سوزی می‌کنید بیست هفت درصد افزایش حقوق می‌کنید آقایانی که سی سال عمر وجوانیشان را شبانه روز بر سر کار گذاشتن باید بیست یک درصد افزایش حقوق داشته باشند